Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Eylül '13

 
Kategori
Spor
 

Bisikletime Yol verin

Bisikletime Yol verin
 


Antalya Lara Bölgesi'nde denize paralel olarak parklar ve bu parkların da paralelinde-yolun yanında ayrılmış- bisiklet ve yürüyüş yolu var.Toplamı kaç kilometredir bilmiyorum oldukça uzun.

İki akşamdır havaların serinlemesini fırsat bilip bisikletle o ayrılmış yolu kullandım.Dün gidiş geliş 10 km civarıydı sanırım bugün 15 i geçmiştir.Bisiklet ve koşu-yürüyüş yapanlar için ayrılmış bu yolda gitmek kolay mı dersiniz? 

Hayır çok zorlandım insanlar nedeniyle.Karşıdan gelen kimi insanlar, sanki koca bisikleti görmüyormuş gibi; hiç istifini bozmadan -yol vermeden yürümeye devam ediyorlar.Kaç kişiyle neredeyse aramızda 50 cm kalıncaya kadar dip dibe geldik.Zaten gezintiye çıkmış 3 kişinin yan yana doldurdugu bu ayrılmış yolda, insanları gördüğümde neredeyse durma noktasında yavaşlayarak gittiğim halde, görüp de yana çekilmeyen o kadar çok insanla karşılaştım ki.Hani dursam bile neredeyse üzerime çıkıp istiflerini bozmadan yollarına devam edecekler.

Artık kadının birine söylendim dayanamayıp; ben durdum daracık yolda; kaldırımın dibine kadar dayayıp lastigi de, kadın yine de neredeyse bana çarpıp geçti; bu kadar mı şuursuz olunur dedim içimden...Hani pazara gittiğinizde de çokca karşılaşırsınız ya böyleleriyle, tam karşınızdan sallana sallana gelirler,sizin yana çekilecek yeriniz de yoktur ve tank gibi üzerinize gelirler ya, size çarpa çarpa, bir adım bile yana kaymadan geçerler , aynen öyle insanlar burada da vardı.

Yaya olsam, bir adım atar yanda çimenliğe çıkar yine yol veririm de bisikletle ne yapılabilir ki, en fazla durabilir insan, durduğunda bile üstüne geliyorsa ...Üstelik bu yol, çekirdeğini çitleyerek sağa sola bakarak gidilecek bir yol değil, spor yapmak isteyenler için özellikle ayrılmış yol...

Sürekli durmaktan, yavaşlamaktan yoruldum onca km.Önden gidenlerde ise şöyle bir durum oldu. Yaklaştığımda zile dokunuyorum hafifçe, birden şaşkınlıkla arkaya bakıp kendilerini kenara atıyorlar.Niye şaşırıyorlar onu da anlamadım.O yol boyunca yerde sarı boyalı bisiklet sembolü var, koşan insan sembolü olduğu gibi  

Diğer yandan, orada koşan, spor anlamında yürüyüş yapan pek çok insan vardı, onlarla ilgili hiç bir sorun yaşamadım, çünkü onlar kendi tempolarında ve yolun kenarından yürüyor-koşuyorlardı.Zili duyunca ya da karşıdan geldiğimi görünce hafifçe yana çekiliyorlardı; yani gerçekten o yolu kullanması gerekenler ne yapması gerektiğini de biliyordu ama diğerleri çok yordu...

Velhasıl spor mu yaptım insanlarla mı uğraştım bilemedim akşam akşam.Ama bir kez daha farkettim ki; daha çook yol almamız gerek pek çok konuda...

 
Toplam blog
: 191
: 1283
Kayıt tarihi
: 16.01.07
 
 

Başlangıçta sadece su ve onun üzerinde salınıp duran sis mevcuttu.  Baba Apsu ortaya çıktı ve tat..