Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Aralık '07

 
Kategori
Doğa Sporları
 

Bisikletin olumlu etkileri var mıdır?

Bisikletin olumlu etkileri var mıdır?
 

Bisiklete biniyorum. Acaba arabaya binemez miydim yoksa. Bisiklete bindikten sonra arabayı almayı ve kullanmayı asla düşünmedim. Bunun birkaç sebebi var. En önemlisi maddiyat yani paradır. Paran varsa araba kullanabilirsin. Ama ben yola verilecek parayı hep acımışımdır. Hatta kendi kendime sormuşsumdur neden para verecek misim diye. Üstelikte kısa mesafeler için örneğin iki durak için dolmuşa binenler veya 500 metre için aracını çalıştıranları çok kızarım.

Yıllarca yaz, kış demeden bisikletle evden işe, işten de eve gittim geldim. Ve gördüm ki bisiklet bindikçe zaman kısaldı. Dolmuş bekleme derdi kalktı. Dolmuşa binsem ayakta sıkışıp diğer yolcuları rahatsız etme sıkıntısını üzerimden attım. Kısaca huzur buldum ve bisiklete bindiğimden beride kendimi daha sağlıklı ve dinç hissediyorum.

Benim gibi bisiklete binen insanlarla konuştuğum zaman diyorlar ki onlar. “Bu araç benim elim ayağım. Onsuz yapamıyorum.”

Sonunda araştırdım. Çıkan sonuç benim aklı olduğumu gösterir nitelikteydi. Çünkü devamlı hareketlilik vardır bisikletin üzerinde. Ve bisikletin insan üzerinde ki olumlu etkileri…

Sağlığınız İçin Yararlıdır...

    Düzenli olarak 2 teker kullanan bisiklet severlerin zindelik seviyeleri, ortalama olarak kendilerinden 10 yaş genç jenerasyonun zindelik seviyesine eşittir (Kaynak: Ulusal Koroner Kalp Yetmezliği Vakfı Raporu - Amerika) Haftada en az 30 km bisiklet sürüşü bisiklet kullanmayan ve başka bir fiziksel egzersiz gerçekleştirmeyenlere oranla kalp krizi riskini %50 oranında düşürmektedir. (Kaynak: İngiliz Kalp Vakfı) Eğer kısa mesafelere ulaşımın (10km ve altı) 3'te biri araçlar yerine bisikletler üzerinde gerçekleştirilseydi, ulusal kalp hastalıkları oranının %5 ila %10 seviyesinde düşeceği öngörülmektedir (Bisikletler Sigara İçmez Çalışması, CTC, 1992 / BikeBiz.com) Trafiğin yoğun olduğu saatlerde, bisikletler araçlara göre yaklaşık iki kat daha hızlıdır. Eğer trafik yoğunluğundan şikayetçiyseniz ne mutlu bisiklet severlere!

Bütçeniz İçin Yararlıdır...

    Bisikletler için araç vergisi, trafik sigortası, düzenli araç bakım masrafları ve en önemlisi yakıt giderinden kurtulursunuz. İyi bir bisikletçi, bisikleti için yıllık en çok 100-150YTL'lik bir masraf yapacaktır. Eğer elinden onarım işi gelen bir kişiyseniz bu gider çok daha düşük olabilir. Siz aracınız için ne kadar harcıyorsunuz? İyi bir bisiklet 10 yıllarca olmasa bile uzun seneler size ilk günkü gibi hizmet edecektir. Son aracınız kaç yıl dayanmıştı acaba? Bisikletinizi hemen her yere park edebilirsiniz (kilidinizi unutmayınız) Astronomik park giderlerine son!..

Evren İçin Olumludur...

    Bir aracın park için kapladığı yere 20 bisiklet parkedilebilir. Bir bisikletin üretimi için harcanan enerji ve malzeme bir araç üretimi için harcanan kaynaklara oranla ihmal edilebilecek seviyede azdır. Bisikletler havayı ve doğayı kirletmezler. Çok daha sessizlerdir. Siz yağ yakan, kirli egzost gazı püskürten, yüksek sesle çalışan bir bisiklet gördünüz mü? Araçlar her yıl binlerce insanın ölümüne ve sakat kalmasına neden olmaktadır.

Ve Diğer Nedenler...

    Bisiklet toplu ulaşım araçlarına ulaşımın zor ya da imkansız olduğu yörelerde neredeyse tek seçenek haline gelir. Mesela dar ve patika yollarda rahatlıkla sizin yol almanızı sağlar. Araç kullanmaktan hoşlanmayan, toplu taşımaya para harcamak istemeyen ya da bütçesi dar olanlar için bisiklet birebirdir. Bisiklet şu ana kadar icat edilen "en verimli" ve "etkin" ulaşım aracıdır. Bisiklet egzersiz demektir. Bisiklet stresi azaltır. Bisiklet beden, zihin ve ruh için adeta bir terapi görevi görür. Bisiklet özellikle büyük şehirlerde yaşayanlar için günlerinin en sevimsiz saatleri olan ulaşım saatlerini en keyifli saatlere dönüştüren büyülü bir araçtır. Bisiklet özgüveni artırır. İş - ev arası bisiklet kullanımınız dahi yıllık 1000-1500 dolarlara malolan "Egzersiz Kulüplerine" üyelik masrafınızı gereksiz hale getirir. Bisiklet darbesiz bir spordur ve vücudunuz üzerinde yıpratıcı etkisi bulunmamaktadır. Bisiklet sosyal bir spordur. Düzenli sürüşleriniz esnasında tanışacağınız insan sayısını siz bile tahmin edemezsiniz. Bisiklet kullanıyorsanız evden çıkmadan sabah trafiği raporlarını dinlemenize gerek kalmaz. Trafiğin en yoğun olduğu zamanlarda bisiklet yolundan yoksa da sağ şeritten rahatça ilerleyebilmenin keyfi hiçbirşeyde yoktur. Bisiklet enerji tasarrufu demektir. Bisiklet temiz hava demektir. Bisiklet ses kirliliğinin ortadan kalkması demektir. Bisiklet daha parlak bir ten, daha sağlıklı bir vücut demektir. Bisikletle ulaşımı seçen yeni bisikletçiler ilk yıllarında yaklaşık 5-6 kg'lık kilo kayıplarına hazır olmalılardır. Bisiklet işte verimliliğinizi artırıcı etki yaratacaktır. Bisiklet ile Sauna'dakinden çok daha fazla temiz hava soluma imkanı bulursunuz. Sürüş esnasında terlerken deri gözeneklerinin çok daha fazla açıldığını ve yenilendiğinizi hissedebilirsiniz. Bisiklet hayat boyu gerçekleştirebileceğiniz bir sportif aktivitedir. Her tür zeminde keyif alabileceğiniz bir bisiklet türü bulunmaktadır. Her mevsimde, her saatte keyif alabileceğiniz bir bisiklet sürüşü gerçekleştirmeniz mümkündür. Şehirde ulaşım sizi daha mütevazı kılar. Evreni yeniden keşfetmek için bisiklet eşsizdir. Bisiklet sizi daha havalı ve farklı kılar. Bisiklet eğlence demektir.

Sizler halen bisiklete binmemek için bahaneleriniz mi var yoksa?

Halbuki ben geçen Perşembe günü İzmir-Seferihisar ve Seferihisar-İzmir seferini bisikletle yaptım ve toplam 5 saat 38 dakikada 93 km yol aldım.

Dün de Arkadaşım Mümtaz’ın ısrarlarına dayanamayıp İzmir Bisiklet Derneğinin turuna katıldım. Aynı zaman da eski firmamın Maltepe Deri Organize Sanayinin bulunduğu yere yakın olan Maltepe köyüne gittik. Orada köfte yedik. Toplam 92 km yol gittim ve 5 saat 15 dakika pedal bastım.

Bizim mahallede ki vatandaşlar bisikleti evden bakkala malzeme almak için bir araç olarak görüyorlar. Uzun yol olarak bisikleti kimse tavsiye etmiyor.

Acaba sizler de mi böyle düşünüyorsunuz?

 
Toplam blog
: 540
: 3176
Kayıt tarihi
: 02.01.07
 
 

Hiç bir motorlu araca binmeyi sevemedim. Daha doğrusu sevdiremediler. Onun yerine iki tekerlekli ..