Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Haziran '19

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Bisküvi Arası Lokum- Kıstırma

Sevgili okurlarım, bu hafta sizleri çoook eskilere götürmeye geldim hazır mısınız? Geleneksel gıdalarımızdan, üretimlerimizden belirli aralıklarla bahsetmeye çalışıyorum biliyorsunuz. Geleneklerimizi ve gıda kültürümüzü yaşatmak bizler için bir mutluluk sebebi. Bazen bir gıda ürününe baktığımızda “ Aaaa… ne çok yerdik, ne severdik.”  gibi cümleler kuruyorsanız, bu tarz tepkiler veriyorsanız haydi toplanın, yalnız değilsiniz!

Gıda sektöründe gelenekleri devam ettirmek ve aynı zamanda şimdiki zamana uyum sağlayarak üretim gerçekleştirmek kolay bir şey değil. Bunun aksine öyle güzel bir üretim gerçekleşmiş ki… Tam anlamıyla  “Yok artık, nereden aklınıza geldi? .“ dedim içimden. Bahsettiğim üretim, hepinizin geçmişinde yer alan ve küçüklüklerinizde az veya çokça tükettiğiniz bisküvi arası lokum. Evet, halk arasında kullanılan ismiyle “ Kıstırma. “ doğru bildin. Artık bisküvi arası lokum da tekli bir şekilde zahmetsizce karşımıza çıkıyor. E tabi normalde de zahmetli değil diyorsun doğru da, lokum bul sonra bisküvi al içine lokumu yay ye tamam kolay ama nerede onlar? Çantada hazır değil, evde de her an bulunmayabilir. Sektörün gelişmişliğiyle birlikte üretici lokumu alıp senin o bisküvilerinin içine özenle yaymış ve paketlemiş bile. Çok nazik bir davranış değil mi sizce de? Sonrasında üretici “ Tek çeşit olmaz! “ düşüncesiyle çeşitleri de öyle bir arttırmış ki…  Güllü, karadutlu, mandalinalı benim bildiklerim. 45 gramlık paketlerde karşımıza çıkan bisküvi- lokum ikilisi tüketicilerin yüzlerini şüphesiz ki gülümsetir diye düşünüyorum.

Her zaman olduğu gibi, daha yeni çıkan bir ürün değil fakat tüketicilerin çoğunun henüz bilmediğini gözlemledim, e duyan da seviniyor. Koş özge yaz, okuyanlar arasında şöyle bir muhabbet geçsin. “ Aaa alırdık lokumu elimizle şöyyyle yayardık, bisküvi arasında da kapattık mı? “ iyi hadi siz böyle devam edin ben de başka güzel haberlerle size ulaşmak için araştırmalara başlayayım şimdiden. Oh ne rahat güzel mi öyle? Keyifli okumalar.

Sağlıkla Kalın!

Not: “ Günümüz çocuklarına kıstırma desen beş dakika düşünür. “

Gıda Mühendisi

Nermin Özge Bilge

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..