Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Aralık '21

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Bisküvi Ezmesi Nedir

Sevdiğiniz gıdaları farklı şekillerde görmek sizi mutlu ediyor mu? Bazı tüketiciler bu sorunun cevabına net bir şekilde evet derken,bazıları ise fark etmez diyebilir. Gıdalar farklı formlarda karşımıza çıkınca dikkattimizi fazlasıyla çekiyor aslında… Yani şöyle düşünelim, yıllardır bildiğiniz bir şey var ve farklı bir kılıkta görüyorsunuz. “ Sana noldu ya, ne bu değişiklikler?” diyorsunuz. Hadi gelin bu hafta köşemizin konuğumuz kimmiş bakalım…

Bisküvi Ezmesi.

Bazen bisküvi kreması diye de bahsediliyor kendisinden. Bu aralar bana soruluyor, “Özge şu bisküvi ezmesi ne oluyor? Kavanozda satılıyor üstelik, nasıl bir şey?

Bisküvi ezmesi olarak bahsettiğimiz şey, çıtır karamelize bisküvilerin sürülebilir kıvama getirilmesi işlemiyle karşımıza çıkıyor.  Biliyorsunuz karamelize olarak bahsettiğimiz şey lezzeti,tadı,aromayı direk etkiliyor ve hoşumuza gidiyor. Şeker oranı yoğun hissedilen bu bisküvi ezmesi, birçok farklı tüketimde kullanılabilir. Ekmek, simit, tost ve tatlı ile birlikte veya meyve üzerine sürerek tüketiliyormuş genellikle.Sürülebilir Bisküvi” olarak da adlandırdığımız bu ürün, 400 gram, cam kavanozlarda karşımıza çıkıyor. Görünüş olarak çikolata ve fındık kremasını andırdığı için farketmemiş olabilirsiniz.

Bisküvilerini 1932 yılından günümüze sunan bu üretici Belçika’dan… Ayrıca ülkemizde de bu üretim gerçekleşiyor, yine cam kavanoz ve 350 gram...Bu bisküvi ezmesi fikri kimin aklına geldi bilmiyorum ama ben oldukça farklı buldum. Sen bizim bildiğimiz bisküviyi sürülebilir hale getir ve merak uyandırsın? Görünce “Ya bu neymiş böyle? “diyorsun işte. Ben o cümleyi kurduktan sonra ayrıca araştırıyorum, okuyorum sonra koşa koşa köşeme geliyorum ve sizlere yazıyorum. Üstüne bir de mutlu oluyorum, daha ne olsun? Artık “ Bu bisküvi ezmesi ne ya?” diyen olunca bu yazıya yönlendireceğim, benden daha mutlusu yok. Şaka bir yana, böyle üretimler hep olsun.

Sağlıkla Kalın!

Not: “Bisküvi peruk- gözlük takmış, kılık değiştirmiş rol yapıyor.”

Gıda Yüksek Mühendisi

Nermin Özge Çağlar

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..