Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

ÖZLEM ÖZDEMİR TAŞ

http://blog.milliyet.com.tr/peyzaj

19 Aralık '21

 
Kategori
Dekorasyon
 

Bitkilerle İlgili Soru Cevap

Bitkilerle İlgili Soru Cevap

Merhabalar sizlerden gelen soruları derledim, toparladım ve tek tek cevapladım. Benzer soruları bir araya getirdim ve çıkan ilk on soruya yanıt verdim. Haydi başlıyoruz.

SORU: Özlem hanım; ben çiçeklere aşık bir ilkokul öğretmeniyim. Bu yıl öğrencilerim öğretmenler gününde bana Atatürk Çiçeği hediye ettiler. Rengine bayıldım. Çiçeğimi soldurmak istemiyorum. Nasıl bakmalıyım?

CEVAP: Yılda bir kez saksısını değiştirebilirsiniz. Nisan ayından Eylül ayına kadar on günde bir sıvı vitamin verebilirsiniz. Bol ışık alan yere koyun. Doğrudan güneş ışığına maruz bırakmayın. Soğuklardan çabuk etkilenir. Ortam sıcaklığı 18-20 derece olmalıdır. Çiçeklenme geçtikten sonra üstten budayın.

SORU:  Geçen sene arkadaşım; doğum günümde bana yelken çiceği aldı. Yelken çiceği evimi o kadar çok sevdi ki nerdeyse ilk halinin iki katı oldu. Artık saksısını değiştirmek ve anneme vermek için çoğaltmak  istiyorum ne yapmalıyım?

CEVAP: Yelken çiceklerini saksısını değiştirirken her zaman mevcut saksısının bir numaralı büyük saksıya değiştirin. Saksının sağlam, alttan delikleri olduğuna dikkat edin. Toprak değişiminde torfu kullanmayı ihmal etmeyin. Spaty’inizin yanından çıkan sürgünleri ayırın ve toprağa dikin. Kısa sürede gelişimi hızlanacaktır.

SORU: Özlem hanım çicekleri çok seviyorum. Kapalı balkonum adeta çicek bahçesi. Yaklaşık on saksım boş içine kışlık çicekler dikmek istiyorum. Ne tavsiye edersiniz?

CEVAP: Cylamen, çuha çicekleri, bahçe menekşeleri, soğanlı çicekler, skımmıa dikebilirsiniz.

SORU: Selam özlem; yılbaşı ağacı arıyorum. Ne önerirsin ? Yalnız evim 1+1 ….yani küçük.

CEVAP: Yılbaşı ağacını; göknar, ladin, konik ladin, sedir gibi ağaçlardan seçebilirsin. Şuan bütün fidanlık ve bitki marketlerinde bulabilirsin. Topraklı olanlarından alırsan çok daha iyi olur.

SORU: Ben İzmir’de yaşıyorum. Burada denize bakan büyük bahçeli bir evim var. Evimin etrafını bundan on beş sene önce defne çalısı ile çevrelemiştik. Defne çitimizin bazı kısımlarında yaz  ve sonbahar mevsiminde yapışkan bir sıvı damlatıyor ve yapraklarında beyaz kabarcıklar var. Bunu nasıl engelleyebilirim.

CEVAP: Bahar öncesi veya sonbahar sonu budama yapın. İlkbaharda önce mantar ilacı bir ay boyunca daha sonra iki ay boyuncada böcek ilacı kullanın. İlaçları tam ölçüsünde uygulayın.

SORU: Özlem hanım sarmaşık bitkileri çok ilgimi çekiyor. Bahçemdeki kamelyama sarmaşık sardırmak istiyorum. Bahçem sabahtan öğlen 4 e kadar güneş alıyor. Hangi sarmaşıkları dikeyim?.

CEVAP:  Beyaz çicekli ve kokulu yasemin, kokulu gül, mor salkım, Amerikan sarmaşığı ve solanum kullanabilirsiniz?

SORU: Bahçemde 20 senelik yaşlı bir manolya ağacım var. O kadar güzel o kadar heybetli ki adeta bahçemin simgesi haline geldi. Fakat son zamanlarda çok sayıda çicek açmıyor. Tekrar eskisi gibi çok çicek açması için ne yapabilirim.?

CEVAP: Öncelikle manolya ağacınızı erken ilkbaharda seyreltme budamasını yapın. Budama yaparken çicek vermeyen dallar üzerinde kesim yapın. İlkbahardan kış başlangıcına kadar gübrelemeyi ihmal etmeyin. Toprağını havalandırın ve sulamasına dikkat edin.

SORU: Özlem hanım sitemizin bahçesinde 30 yıllık mavi ladin ağacımız var. Birkaç aydan beri mavi olan iğneleri koyu yeşile dönmeye başladı. Bazı kısımlarda da sararmalar gördüm. Ağacın dibinde de dökülmüş iğne yapraklarına rastladım. Ağacımız kurursa çok üzülürüm. Bu durumdan ağacımızı nasıl kurtarabiliriz?

CEVAP: Öncelikle yaşlı ibreli ağaçlarda ibre yapraklarını dökmesi normaldir. İlkbahar ve sonbahar mevsimlerinde görülür. Eğer bu dökülme yıl içerisinde sürekli dökülme var ise tehlikelidir. Dallar arasına iyi bakın. Böcek, kırmızı örümcek gibi zararlılar mevcut mu? Eğer bu gibi zararlı gördü iseniz hemen ilaç alın ve ilacı ölçülü kullanın. İlkbahar ve sonbahar mevsimlerinde gübrelemeyi, malçlamayı ve budamayı unutmayın.

SORU: Selamlar…kuzenim yeni kafe açtı. Önümüzdeki hafta hayırlı olsuna gideceğim. Hediye olarak çicek götürmek istiyorum. Kafenin içi bol ışık alıyor. Çİcekli bir bitki olmasın. Ne alabilirim?

CEVAP: Hayırlı uğurlu olsun, bol kazançlı işler. Bakımı kolay ve iş yerlerine uygun bitkiler seçmelisiniz. Benjamin,draceana,yucca,galathea,şeflera,kauçuk,areca,kentia gibi bitkiler seçebilirsiniz.

SORU: Yılbaşı sofrası hazırlayacağım. Yaklaşık 15-20 kişiyi davet ettim. Masam oldukça büyük ve geniş. Masam yılbaşı sofrasına yaraşır şık ve güzel olmasını istiyorum. Yemeklerimin yanında çicekler de olmasını istiyorum. Şöyle masa üstüne uygun bodur ve gösterişli birkaç örnek verir misiniz.

CEVAP: Yeni yılınız kutlu mutlu olsun. Kalanchoe, Bodur sukkulentler, Orkideler, Bodur gardenyalar,Anthoruım, Atatürk çiceği,bodur güller kullanabilirsiniz.

SEVGİ,HUZUR,MUTLULUK SİZLERLE OLMASI DİLEĞİMLE……

ÖZLEM ÖZDEMİR TAŞ////YÜKSEK PEYZAJ MİMARI (Tarım teknolojisi öğrencisi)

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 307
: 50
Kayıt tarihi
: 11.04.16
 
 

*PEYZAJ MİMARI *DÜZCE UNIVERSITESI/FEN BILIMLERI ENSTİTÜSÜ-YUKSEK PEYZAJ MIMARI *ABANT İZZET BAYSAL..