Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Kasım '11

 
Kategori
Güncel
 

Bitli, pireli eşyalar!

Bitli, pireli eşyalar!
 

www.avcilar.bel.tr


Avcılar Belediye Başkanı Mustafa Değirmenci, belediyenin deposunda Van depremzedeleri için toplanan, fakat Van’a gönderilmeyip yağmalanan giyim eşyaları için “bunlar rutubetli ve sağlıksız, bitli, pireli (!) eşyalar, olsa da olur olmasa da” dedi.

Yani CHP li Belediye Başkanı; Van’da ki depremzedeler için bağışlanan giyim eşyalarına bitli, pireli diyerek, bir anlamda kendi halkının ve seçmenin bitli ve pireli olduğunu ima ediyordu!

Yoksa ben mi yanlış anladım?

Oysa haberciler eşyaların içinde hiç kullanılmamış gömlekleri gösteriyordu. Başkan Mustafa Değirmenci; birden, ikinci el eşyaların sağlıksız olduğunu düşünerek acil ihtiyaç sahibi insanlara, bu eşyaların yakışık almadığını daha sağlıklı hale getirdikten sonra teslim edileceğini söylemeye çalışarak, sanki skandalın üzerini örtmeye çalışıyor gibiydi!

Sormak lazım; bundan önce gönderilen eşyalar üzerinde bit, pire taraması yapıldı mı? Bu bitli, pireli eşyaları kim yağmaladı? Depremzedelerden daha zor durumda olan ve hatta bitli pireli (!) eşyaları yağmalayanlar belediye çalışanları olabilir mi?

Kimbilir, belkide eşyaların cebinde unutulan veya yardım için konulan “nakit” araması da yapılmış olabilir!

Hakikatten bunun bir önlem için alındığını düşünerek, sağlığa uygun hale getirildikten sonra yardımların yerine ulaştırılması düşünülüyorsa, tebrik ederim! Ancak yine de o eşyaların çöplüğe atılmış gibi yağmalanmış görüntüsünün ve "bitli, pireli"  sözünün mantıklı bir açıklaması olmalı!

Bence en önemlisi, bundan sonra Avcılar halkının bu tip yardım taleplerine vereceği yanıt olacaktır...

““Çünkü depremin acısını en çok Avcılar halkı 1999 Marmara Depremiyle yaşamıştı. İşte bu yüzden kendi acısını unutup adeta bir seferberlik başlatarak Vanlı kardeşlerinin yardıma koştular. Bir hafta önce şehit cenazesinde Eyüp Çolakoğlu’nun resimlerini taşıyan genç kızlarımız, çocuklarımız annelerimiz bacılarımız bu kez yardım elini Van’a uzattılar. Gece Gündüz demeden ellerindekini avuçlarındaki toplayıp Avcılardaki Yardım çadırına getirdiler. “Biz insanız. Aynı acıyı bizde yaşadık” diyen Avcılar halkı”

Getirdikleri yardım eşyaları için “Bunlar bitli, pireli” diyen Belediye Başkanlarına; bit ve pirelerin kendilerine mi, yoksa belediye deposuna mı, ait olduğunu öğrenmek isteyeceklerdir diye tahmin ediyorum!

En azından 21 yüzyılda; bitten, pireden kurtulamayanların, tıbbi yardıma ihtiyacı var diye düşünüyorum!  

M.Talip Girgin

 
Toplam blog
: 438
: 826
Kayıt tarihi
: 07.01.07
 
 

Milliyet Blog'a hangi vesile ile kayıt olduğumu doğrusu hatırlamıyorum!  Bende birçoğunuz gibi ya..