Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Mart '11

 
Kategori
Güncel
 

Bitmeyen soruşturmalar

Bitmeyen soruşturmalar
 

Türkiye, 2011 in Mart ayına girdiğimiz şu günlerde yine sıkıcı bir gün yaşadı. Bitmeyen soruşturmalar devam ediyor. İki sene önce, 14.01.2009 da "İzleme rekoru kıran dizi" başlığı altında bir yazı yazmış, soruşturmaların bir an önce sonuca vardırılmasını istemiştim. Görüyoruz ki, geçen iki seneye rağmen değişen birşey, arzulanan gelişme yok. Veya var, biz bilmiyoruz. Toplumun vicdanını bilemiyorum, ama bir "rahatsızlık" sıkıntısı yayılıyor gibi.

Ergenekon denen veya Balyoz diye konuşulan soruşturmalar ne zaman bitecek, kamoyu ne zaman aydınlanıp bir oh çekecek. Reyting rekoru kıran bu dizi bitecek mi? Toplumun büyük bir kısmının desteğini alan hükümet, seçim öncesi bitmek bilmeyen soruşturmayı açıklığa kavuştursa güvenilirliğini perçinlemez mi?

Yoksa bir kesim bu belirsizlikten nemalanıyor mu? Belirsizliğin ve soruşturmaların bir an önce açıklığa çıkarılması demokrasimizin göstergesi olacağını kimse inkar edemez.

İki seneyi aşan bir zamandır, hala kanıtlanamayan bir iddiadan dolayı dört duvar arasında yaşamak zorunda olanları düşünmeliyiz. Soruşturma ve davanın sonucunda suçsuzluğu kabul görürse, Silivri'deki kişilerin yüzüne nasıl bakarız.

Türkiye nereye gidiyor gibi klasik bir cümle kurmak istemiyorum. Ama içimizin sıkıldığını vurgulamak istiyorum. Demokrasi ve özgürlüğü doyasıya yaşamanın tadını hissetmek istiyorum, sevgili Milliyet Blog okurları.....

Saygılarımla....

 
Toplam blog
: 487
: 1730
Kayıt tarihi
: 01.04.07
 
 

1965 İstanbul doğumluyum. İTÜ Elektrik mühendisliğinden mezun oldum. Özel sektörde Kalite Bölümünde..