Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ağustos '18

 
Kategori
Alışveriş - Moda
 

Bitpazarları

Bitpazarları
 

Eski cam eşyalar


Benim bitpazarım; Yalıkavak Bitpazarı

Gerçi oraya sosyete bitpazarı diyorlar neden bilmem. Yalıkavak olunca demek eski şeyler bile nasibini alıyor :) 

Ben bu pazarlarda bitleneceğim arkadaş. Önce şu bitpazarı sözü nereden çıkmış ona bakalım. Kim bitlenmiş, neden bitlenmiş, pazara bit mi düşmüş?

1860’larda ilk olarak Fransa’da kurulan bitpazarı “bit düşmüş eşyaların satıldığı yer” manasında bitpazarı olarak kullanılagelmiş.

Osmanlı döneminde “bayat pazarı” olarak da bilinen bu pazarlarda eskiden olduğu gibi şimdi de elden çıkarmak için satışa sunulan ürünler bulunur. Giyimden, ev eşyasına kadar atsan atılmayan, satsan değerine satamayacağın şeylerin elden çıkarıldığı yerler. Valla sizi bilmem ama ben hastasıyım.

Karıştırayım, didikleyeyim, aynı tezgâhları elli kez dolaşsam bıkmam arkadaş, mümkün değil! Dünyanın her yerinde kurulan bu pazarlar alana da, satana da yarıyor. Hem sosyalleşmek adına, hem kullanmadıklarını elden çıkarıp bir şeyler kazanmaya yarıyor.

Ben antika eşyaların olduğu bitpazarlarından ziyade üst baş pazarlarını seviyorum. Çocukluğumda antikacılar hoşuma giderdi ama artık yaşlanıyorum herhalde o tip yerler bana çok kasvetli ve sıkıcı geliyor. Rengârenk kumaşları, kıyafetleri didiklemek, ayakkabı ve çantaları karıştırmak daha eğlenceli. Hem belli mi olur iyi bir şey düşer…

Bodrum’u çok sevmemin iki ana nedeni var ve sanırım başka nedeni de yok gibi… Birincisi iklimi, ikincisi de pazarları. Sebze pazarından, giyim pazarına, bitpazarlarına kadar hastasıyım. En çok da Yalıkavak bitpazarı. Ne çok kalabalık, ne çok boş… Her şey olması gerektiği kadar. Gereksiz yığıntılardan ve kalabalıktan uzak oldukça rahat.

Bodrum’da mısınız? O zaman doğru Yalıkavak bitpazarına! Cumartesileri kuruluyor, akşam 6 gibi de kaldırılıyor. Giderseniz bana da bir şeyler alırsınız artık J …

 
Toplam blog
: 47
: 145
Kayıt tarihi
: 24.10.17
 
 

Ege'li biri... ..