Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ağustos '17

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Bitter Çikolata Tüketmenin 7 Faydası

Bitter Çikolata Tüketmenin 7 Faydası
 

Kakao bitkisi antioksidan kapasitesi oldukça yüksek ve tohumları çikolata yapımında kullanılan bir bitkidir. Kakao ağacının tohumları önce mayalandırılır ve sonra kurutulur. Bu sayede acı lezzeti kırılarak hoş bir koku esansı elde edilir. Yağı alınmış kakao tohumlarından ise çikolata yapılır. Kakao oranı yüksek bitter çikolatanın ise bu yararlı bitkiden kaynaklanan birçok faydası mevcut.
-Polifenolik bileşiklerden zengin olduğundan kan akışını hızlandırarak zihinsel faaliyetlere destek verir. Kahvatıdan 1.5-2 saat sonra yapılan kahve ve çikolatadan oluşan bir ara öğün; gün boyu konsantrasyon yeteneğini geliştirmeye ve hafızaya destek vermeye yardımcı olur.
-Bitter çikolatanın, çikolatanın diğer türlerine göre magnezyumdan zengin olması kasların daha verimli çalışmasına destek vererek gün boyu zinde kalmayı ve fiziksel olarak daha aktif olmayı destekler. 
-İçeriğindeki antioksidan bileşenler ve magnezyum kalp sağlığını desteklemeye de yardımcıdır. İçeriğindeki antioksidan bileşenlerden biri olarak bilinen epikateşin kan basıncını düşürmeye yardımcıdır. Yapılan bir çalışmaya göre; haftada 60 gr (günde 20 gr dan haftada 3 kez) bitter çikolata tüketmek felç riskini %20 oranında azaltıyor. Bununla birlikte yapılan başka bir çalışmaya göre ise; iki yıllık süre içinde haftada sadece iki kez çikolata yemenin, kalp krizinden doğan ölüm riskini azalttığı söyleniyor.
-Kakao oranı yüksek bitter çikolatalarda bulunan teobramin adlı bileşen vücuttaki mitokandriyal işlemleri yani enerji metabolizmasını hızlandırarak gün boyu zindelik ve canlılık hissetmeye yardımcı oluyor. Bununla birlikte kahve ve çayda olduğu gibi %70 oranında kafein içermesi ile birlikte ise bu özelliğini güçlendiriyor.
-Sütlü bir çikolata ile karşılaştırıldığında %15 daha az enerji içeriyor ve içeriğinde oleik asit olarak adlanrılan tekli doymamış yağ asitlerini barındırdığndan doymuş yağdan zengin diğer besinlerden farklı olarak kontrollü tüketildiği ve porsiyon miktarı doğru ayarlandığı takdirde kilo artışını tetiklemiyor.
-Kakao yağı içerğinde bulunan resveratrol, endorfin ve seratonin hormon salgısını tetikleyerek vücutta rahatlama ve mutluluk hissinin yayılımını destekler. Bununla birlikte vücutta yine aynı etkiye sahip anandamid adı verilen ve neşe kimyasalı olarak da bilinen bileşenin salgısını tetikler.
-Yale Üniversitesi Tıp Fakültesi'nden bir ekip tarafından yürütülen bir çalışmaya göre; haftada en az bir veya üç porsiyon çikolata ürünü tüketen hamile kadınlarda yüksek tansiyon gelişme riskinin en az yarı yarıya düştüğü tespit edilmiş. Araştırmada gebeliğin ilk üç ve son üç ayında düzenli çikolata tüketmeyen kişilerde yüksek tansiyon riskinin artış gösterdiği gözlenmiş.
Tüm bu faydalarına ek olarak şeker içerdiği de unutulmadan kakao oranı %70-80 çikolatalardan günlük 20 gr. ı geçmeyecek şekilde tüketimi sağlık çerçevesinde olumlu olarak değerlendirilebilir.
Halil Güven (Sökeli) bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

Bu blog Editör'den Öneriler alanında yayınlanmıştır

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 34
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 1027
Kayıt tarihi
: 19.10.16
 
 

2011 yılında Başkent Üniversitesi'nden mezun oldu ve yine aynı yıl Acıbadem Sağlık Grubu'nda hala..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster