Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Haziran '14

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Biyomedikal bitkiler-I, Kantaron (Hypericum perforatum)

Biyomedikal bitkiler-I, Kantaron (Hypericum perforatum)
 

Kantaron Bitkisi (Hypericum perforatum)


BİR KANTARON ÜÇLEMESİ / GÜZELLEMESİ

 

 

Kantaron yağı denince aklıma nedense hep Namrun veya bugün ki adı ile Çamlıyayla gelir.

 

Burası İçel iline bağlı bir ilçe olmaktan öte Çukurova'nın yakıcı sıcaklarından kaçılan çok gözde bir sayfiye yerdir aynı zamanda.


Ağırlıklı olarak Tarsus ve Adana'nın yerlilerinin geldiği bu Torosların üzerindeki cennette, evler genellikle el değiştirmez.

Çoğu atadan öteden birbirini tanır, hırsızlık hemen hiç duyulmaz, hala hafta içinde beyler, Tarsus veya Adana’da çalışıyor olduklarından pek olmaz.

Namrun iğne oyasının başkenti olmaktan öte, takıntı derecesinde temiz yerli ahalisi ile çam ormanlarının içinde gizli inanılmaz güzel mimariye sahip evleri, hala ikindi kahvaltıları, sabah kahveleri ile bir araya gelen insanların yaşattığı sıcak komşuluk ilişkileri ile başlı başına bir fenomen.

Bugün burada anlatmak istediğimse tamamen farklı bir şey aslında.

Sevgili anneannem burada yaşayıp vefat ettiği için mi ben burayı çok severim, yoksa bitki tanımak ve onlardan bir takım iyileştirici etkiye sahip ev tipi ilaçlar hazırlamayı ondan öğrendiğim için mi burada çok mutlu olurum bilemem.

Bu yazı dizisinin açılışını KANTARON ile yapmak istiyorum, çünkü bu bana göre en önemli olanı.

Kantaron yağını kendimi bildim bileli bilirim. Onu optimize etmem, onunla yayınlar yapmam, onun üniversitemiz döner sermayesi üzerinden satış izinleri almam daha sonra olmuştur.

Kantaron her zaman elimin ulaşma mesafesinde yer almıştır.
Çok amaçlı kullanılabilir, işte onun için üç farklı noktadan bakış açısı;

 ………………………………

''Kozmetik Ürün Amaçlı Kullanımı''

Yıllar önce esasen ince telli ve işlem görmeye hassasiyeti olan saçım, bir boyama işlemi esnasında ağır hasar gördü ve adeta saçlarım peynir erir gibi eridi. O tabloyu ve kuaför kızın paniğini kesinlikle unutmayacağım.

Olan olmuş saçlarım adeta erimişti. O süreçte saçlarımı yeniden hayata döndürmek için kantaron yağı kullandığımı ve ılımlı bir süre zarfında saçlarımı eksiksiz geri aldığımı söyleyebilirim.

 Bu benim için şaşırtıcı olmamıştır çünkü ben kantaronun mucizevi etkisine nedense hep inanan biri oldum.

 ………………………….

'İlaç Amaçlı Kullanımı''

Kantaron çağlar boyu ilaç olarak kullanılagelmiştir.

Hazreti İsa’nın kanı olarak bile anılmış, kılıç yaralarını bile kapatabildiğinden olsa gerek, bin bir kılıç otu olarak anılagelmiştir.

Yanıktan yaraya, bir çok derde deva olduğu antik zamanlardan beri bilinen yağın standardizasyonun tarafımızdan yapılmış olması beni ayrıca mutlu etmiştir.

 ……………………..

''Gıda Takviyesi Olarak Kullanımı''

İlk bakışta garip de gelse, Kantaron yağının seyreltilmiş halleri gayet güzel bir gıda katkısı olarak kullanılabilir, salatalara katılacak böyle bir ürün çok iyi bir gıda katkısı olabilir.

 ………………………………

Kantaron ve diğer bitkilerle yapılan geleneksel ilaçlar ve benzeri yazılarım devam edecek efendim..

 Saygılarımla.

 

 Prof. Dr. Nazan Apaydın Demir
 Muğla

 
Toplam blog
: 130
: 1375
Kayıt tarihi
: 08.04.14
 
 

Muğla Üniversitesinde Prof. Dr. olarak çalışmaktayım. Kozmetik Ürünler Uygulama ve Araştırma Merkez..