Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Eylül '12

 
Kategori
Eğitim
 

Biz Darbenin Kayıp Nesli Olduk, Şimdikiler Demokrasinin! Kayıp Nesli Oluyor

Biz Darbenin Kayıp Nesli Olduk, Şimdikiler Demokrasinin! Kayıp Nesli Oluyor
 

  • Bizler kaybedilmiş bir gençliktik. Zira çocukluğumuzun en renkli dönemlerinde askeri darbenin soğuk yüzünü görmüştük.
  •  
  • 12 Eylül darbesi olduğunda orta birinci sınıf, yani altıncı sınıf öğrencisiydim…
  •  
  • Üç yıllık orta öğretim sürecinde şöyle adam akıllı bir ders okuduğumu bilmem. Dersler boş geçiyordu. Hemen hemen çoğu dersin öğretmeni yoktu.
  •  
  • Hatırlıyorum, Perşembe günleri yedi saatlik toplam ders saatlerinden altı saati boş geçiyordu.
  •  
  • Fen Bilgisi, Matematik, Yabancı Dil… Bu derslerin hepsi boştu. Yani öğretmeni yoktu bu derslerin.
  •  
  • Orta ikinci sınıf böyle geçti, orta üçüncü sınıf böyle geçti… Ve nihayetinde güya ortaokuldan mezun olduk.
  •  
  • Bu durumu yaşayan sadece bizler değildik. Bütün okullarda vaziyet böyleydi. Ya öğretmenler tutuklanmıştı ya da 1402’lik olarak görevden el çektirilmişlerdi. Yerleri değiştirilenler, başka şehirlere tayin edilenler, emekliye sevkedilenler…
  •  
  • Yani anlayacağınız biz bir güzel kayıp gençlik haline getirildik askeri darbenin marifetiyle…
  •  
  • Şimdi ise durum daha vahim bir hale bürünmüş durumda.
  •  
  • İdeolojik bir heves yüzünden, minicik çocuklar, henüz daha 5,5 yaşında okula alınıyor. Ne doğru dürüst eğitim alabilecekler, ne doğru dürüst okuma yazma öğrenecekler.
  • Plansızlık, programsızlık diz boyu… Şimdiden okulların durumundaki vehamet gözler önüne serilmeye başlandı bile.
  • Bir heves uğruna dedik ya…
  • AKP marifetiyle şimdinin çocukları da geleceğin kayıp gençleri olacaklar. Tıpkı bizim kayıp gençlik olduğumuz gibi.
  • Tek kelimeyle “Yazık” diyebileceğimiz bir durum…
  •  
  • Ben bu eğitim sisteminin yürümeyeceğine artık iyiden iyiye kanaat getirmiş durumdayım. Bu eğitim sistemi rezaletinden çark edileceğine dair şüphem yok. Ama neye yarar… Onca uzman uyarılarına rağmen, onca sosyolog, pedagog bu eğitim sisteminin yanlışlığına dikkat çekmiş olmasına rağmen derin bir yara açtıktan sonra bu eğitim sisteminden geri dönülse ne yazar, geri dönülmese ne yazar?
  •  
  • Bu eğitim sisteminden çark edilmediği takdirde, her yıl aileler yeni eğitim-öğretim yılına büyük bir stres altında girecekler. Çocuğunu okula göndermemek için çaba gösteren aileler olabileceği gibi gönderip de durumdan memnun kalmayan ailelerin açmazları ve çocukların düşeceği olumsuz durumlar, tamiri imkânsız sonuçlar doğuracak ve katlanarak sürgit devam edecek.
  •  
  • Evet evet… Tek kelimeyle dramatik bir durum yaşamaktayız. Sadece bu yıl değil, şayet çark edilmezse her yıl yaşamaya devam edeceğiz bu dramatik durumu.
  •  
  •  
  •  
 
Toplam blog
: 1509
: 1145
Kayıt tarihi
: 07.08.07
 
 

Yazarım... Okurum... Öğrencilik yıllarımda çok yazdım... Kompozisyon derslerinde yazdım... Duvar ..