Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

AYFER AYTAÇ GAZETECİ YAZAR

http://blog.milliyet.com.tr/ayferaytac

20 Nisan '18

 
Kategori
İnançlar
 

Biz Neyiz ki

Biz Neyiz ki
 

Nefsimizin dürtüsü, daha yaşın gençken dünyadan zevk almasını bil.


Galaksilerin sahibi Yüce Allah emir buyurmuş: “Bana kulluk edin. Ben sizi bana kulluk edesiniz diye yarattım.” Hattâ kendisine kulluk etmeyeni cehennemde cezalandıracağını söyleyerek, tehdit etmiş. Bizi birisi tehdit etse; hemen polise, savcıya koşuyoruz değil mi?

Öyleyse Allah’ın tehdidini niye dikkate alan olmuyoruz? Derhâl buyurduklarına uymuyor, farzları uygulamıyor, yasakladıklarından uzak durmuyoruz? Çünkü içimizdeki nefs, bizi Allah’ın affediciliği ile aldatıyor. “Dünyaya bir defa gelmişsin, hayatını yaşa işte. Daha yaşın gençken dünyadan zevk almasını bil, yaşlanınca kulluk görevini yaparsın.” Diyor nefsimiz bize.

Nitekim çevremizde görmüyor muyuz? Gençliğinde gününü gün edenler, yaşlandıklarında takatsiz kalmış ayaklarını sürüye sürüye camiye gitmeye başlıyorlar. Kimileri de “Gençliğimde işim vardı, yaşlılıkta tutamadığım çişim var” diyor. Yapmak istediklerini yapamaz hale geliyor.

Biz neyiz ki, canımızı Allah’ın bahşettiği aciz kullarız. Lakin tavrımızla hâşâ Allah’a kafa tutuyoruz. “Sen bizim kulluk etmemizi istedin, ama dünya güzellikleri de görmezden gelinmez ki; önce o güzelliklerin tadına bir doyalım. Yaşlanınca Sen’in içinde bir şeyler yaparız” diyoruz.

Yaşantımızdaki davranışlarımızla, sanki yaşlanmaya ve yaşlılıkta sağlıklı kalmaya Allah’tan alınmış senedimiz varmış gibi. Bütün bu ifadelere hâşâ diyorum, Rabbimden af diliyorum.

Ayfer AYTAÇ – ayferaytac.com

 
Toplam blog
: 622
: 205
Kayıt tarihi
: 08.12.14
 
 

Gazeteci-yazar ..