Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Mayıs '13

 
Kategori
Eğitim
 

Biz Velilere de Karne verilmeli

Aslında birçok veli benim gibi düşünüyordur. Çocuklarımıza verdikleri karnenin bir kısımı da bizim sayemizde alınan notlardan oluşuyor. Bizler de çocuklarımız gibi dönem boyunca çalışıp, emek veriyoruz. Doğal olarak da emeğimizin takdir edilmesini bekliyoruz.

Kendimden örnek vermek istiyorum. Oğlum zamanında çok fazla ödev yoktu ya da öğretmenler çocukların kendi başına yapabileceği tarzda ödev veriyordu . Çünkü kendimi ; konuların, projelerin ve performansların içinde hatırlayamıyorum. Sadece, oğlum liseye giderken matematik dönem ödevi olarak 17 sayfa "polinomlar" ı yazmıştım çok iyi hatırlıyorum. Yıl sonu karneleri dağıtıldığında oğlumun karnesinin içinde bir kağıt vardı ve beni çok mutlu etmişti. Çocukların kılık kıyafetinden, okula gelip gitmelerinden, öğretmene ve arkadaşlarına olan saygılarından, sınıf ve okul düzenine uymalarına kadar hatta şu an hatırlayamadığım birkaç maddeden daha velileri değerlendirmişler ve hepimize karne göndermişlerdi. Bence de çok güzel olan uygulamanın devam etmesini çok isterdim.

Son 8 senedir, kızımla beraber okula başladığımdan beri yapmadığım ödev, proje ve performans kalmamasına rağmen ne bir teşekkür, ne bir takdir , hatta ne de bir kağıt parçası...Üstüne üstlük, günlerce uğraştığımız, dünya para döktüğümüz, özene bezene yazdığımız ödevlerden tam not bile alamayabiliyoruz. Aslında çocuklarımız için çok önemli olan ve bir türlü öğretmenlerimize anlatamadığımız şu not ile değerlendirme konusunda çok dertliyim ve başka bir yazımda bu konuya detaylıca değineceğim. Gerçi çocuklarımıza not verirken birçok kriteri göz önünde bulundursalar her şey daha da adil olacak belki, ama ....

Sonuç olarak sayın veliler, ne tam olarak çocuklarımızın  ne de biz velilerin hakkı tam olarak veriliyor... Ahh pardon, küçük bir ayrıntıyı atlamış ve sizlerle paylaşmayı unutmuşum : Biliyor musunuz, kızım ve ben "Devlet Okulunda" okuyoruz  ve bana göre merkezi sınavlara da boşuna giriyoruz !!!  

 
Toplam blog
: 2
: 82
Kayıt tarihi
: 16.05.13
 
 

İstanbul doğumlu ,evli ve iki çocuk annesiyim. Şu son zamanlarda eğitim, eğitim sistemi ve müfred..