Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Şubat '08

 
Kategori
Güncel
 

Bize neler oluyor?

AKP ikinci cumhuriyetçilerinki de dahil yüzde bilmem kaç oyu arkasına aldı alalı, Mersin’deki kezzap olayı gibi, metropol İstanbul’da da bir şeyler oluyor.

Çok dışarı çıkmam ben. Geçenlerde bu ender dışarı çıkış günlerimden birinde Zincirlikuyu otobüs durağında taciz edildim. Neden mi? Başımı gereği gibi örtmediğim için. Başımda bere ile şapka arası bir şey vardı ve hava öyle soğuktu ki inanın tek bir saç telim dahi görünmüyordu. Buna rağmen yaşını başını almış bir adam yanıma yaklaştı (pardon önce ben kendisine bir otobüs hattını sormak gafletinde bulundum. Kahya gibi bir şeye benziyordu çünkü); günah hanım, dedi, bu başındakini takmak günah... Nasıl yani dedim, ya ne yapacaktım? Meğerse benim başörtüsü kullanmayışıma takılmış. Başını doğru ört hanım, dedi. Tabii ben de gereken cevabı verdim. Aslında bunlara Medyatava’da Neslihan Acu’nun dediği gibi “Size bir tane çakabilir miyim?” türü bir makamdan seslenmek gerek. İstanbul gibi bir büyük şehirde ve şehrin göbeğinde bunlar oluyorsa, başka yerlerde neler olmaz! Nitekim oluyor.

Bir başka gün de Ayvalık çıkışındaki benzincide lavaboda abdest alan/ayaklarını kaldırmış yıkayan bir kadını usulünce uyardım. Elimi yıkayacağım orada çünkü. Bir diklendi hanım... Ne demek yani abdest almasa mıymış? Halbuki benim bildiğim yolculuk sırasında bir insanın namaz kılmasına gerek yoktur. Bunların bu kadarcık din bilgisi de mi yok? Yoksa maksat gösteriş mi yapmak?

Buyurun size AKP tipi özgürlük. Gördünüz mü özgürlükçülüğü aklı pek karışık ikinci cumhuriyetçilerim benim...

 
Toplam blog
: 16
: 3249
Kayıt tarihi
: 16.02.07
 
 

İzmit doğumluyum. İngiliz Filolojisi'ni bitirdim. İki çocuk annesiyim. Kitap çevirmenliği yapıyorum...