Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Aralık '13

 
Kategori
Blog
 

Bize niye "tilki" diyorlar yaaaa?

Bize niye "tilki" diyorlar yaaaa?
 

Toplumların, başka toplumlara benzemeyen ve onları diğerlerinden farklı kılan davranış biçimlerini nasıl adlandırabiliriz, bilemiyorum! Almanlar söz açılınca Fransızca kökenli “mentalite” sözcüğünü kullanıyorlar! Olumlu açıdan da kullanılıyor bu sözcük, olumsuz açıdan da!

Mesela bir Alman durduk yerde ve de zırt pırt “Paylaşıyorum, paylaştıkça da çoğalıyorum ayol!” demez!  Demez ama “paylaşım alanı” olan otoyollarda “emniyet şeridinden” gazlamak da aklının ucundan bile geçmez! Sıradayken “kaynak” yapmaya yeltenmez!

İki gözüm önüme aksın ki durum ve vaziyetler bu ahvaldedir yani!

Bizde ise “Paylaştıkça üzüntülerimiz azalır, sevinçlerimiz çoğalır” söylemi oldukça revaçtadır! Günde ortalama 15 şehit verdiğimiz karayollarındaki durumu öne sürmeyeceğim tabi. Direksiyon başına oturunca bir şeyleri “üleşemediğimiz” kesin!

Irkçı bir söylem gibi duruyor, biliyorum! Rusları ayıya, Hollandalıları leyleğe, Almanları domuza, tembel komşumuzu da Ağustos böceğine benzeten yazılar gözüme çarpıyor internet ortamında!

Demem o ki:

Bizlere de “tilki” deniyor işte!

Yürekten kınıyorum ama internet de özgür bir ortam sonuçta!

***


Lafı eveleyip gevelediğime bakmayın dostlar!

Asıl niyetim acımasızca bir özeleştiri yapmak!

Lütfen bu yazıyı değişik bir gözle okuyuverin! Özellikle de bu satırlardan sonrasını!

Aylardır yazıya boş verdiğime bakmayın lütfen. Şu sıralar güzide sitemizin arşivine bir daldım ki, o dalış! Teee eskilerden bir girmişim, bugünlere daha yeni geldim! Oku babam oku, gözlerim şey oldu!

Sonuç?

Sonuç benim adıma tam bir rezalet!

Baltayı taşa öyle bir vurmuşuz ki, anlatılır gibi değil!

2007 senesinin başından beri “tilkiliğe karşı” savaş açmışız. Öyle çok uzaklara gitmeden, site içinde yani!

İyi halt etmişiz!

Örneğin “birden fazla sayfa kullanarak diğer üyeleri tiye alanları” yazmışız!

Birden fazla sayfa kullananların sayıları hızla artmış!

Klavyemize “tık cambazlarını ve yöntemlerini” dolamışız!

Tık cambazlarına rahmet okutan “Tık Şahbazları” doldurmuş siteyi!

Bayram tebriki gibi “sahte yorumlar ”konusunu dilimize dolamışız!

Millet başlamış yazıyı okumadan yorumlamaya!

Yalanım varsa Allah bin türlü belamı versin!

Aha ! Alın işte! Vakti zamanında editörlere tavsiye ettik. Sağ olsunlar, kırmadılar! Artık yazımızı beğenip “öneren” üyelerin isimleri sayfamızda görünüyor!

Şimdi elinizi vicdanınıza koyup da söyleyin lütfen! Biz bu “önerme “işinin de mokunu çıkarttık mıııııı, çıkarmadık mı?

Kendimi zor tutuyorum valla! “Sayın abiciğim! Her yazının altında sizin isminiz var! Bu sitede “önerenin” elini tutmuyorlar ama biraz seçici olsanız!” diye mesaj atacağım lakin kabahat onda değil bende!

Anlayacağınız dostlar; 6 senem heba olmuş! Millete “tüyo” vermekten öte hiçbir katkım olmamış bu siteye!

Ben kaldırmışım topu, millet “kütlemiş”!

İki kere iki dört! Benim yatacak yerim yok aga!

“Şikeye teşvikten” en az 7 buçuk yılım garanti! Yargıtay’a da gitmem zira bir 7 buçuk da Yargıtay ekleştirir baba! Doğruya doğru şimdi!

Neymiş efendim?

Bir bankanın fonunda bulunması gereken “yardım paraları” ayakkabı kutularının içinden çıkmış!

Valla ben de oraya koyardım paraları, iyi akıl, kitaplığa dizecek halim yoktu yani! Affferin benim müdürüme!

Öyle ya!

 Maymun gözünü açtı artık!

Not: “Niye bize tilki diyorlar” konusunu düşünün lütfen.

 
Toplam blog
: 312
: 1658
Kayıt tarihi
: 10.02.07
 
 

Önceleri konuşurdu insanlar, "yazmak", sonraların işi... Duygu ve düşüncelerimizin yanı sıra gözl..