Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ocak '10

 
Kategori
Ekonomi - Finans
 

Bizi borçlandırarak satın alıyorlar

Bizi borçlandırarak satın alıyorlar
 

KESE KESE BİRİKTİR, O SENİ DAHA FAZLA KESMEDEN..


Özgürlük, demokrasi bizlerde yok derken işte gün be gün özgür olmadığımız günlere geldik. Türk halkına güvenim sonsuz. Yeter ki birileri dikkatini çeksin. Gün be gün kredi, kredi kartları, al sonra öde, aman aman şu karta şu kadar taksit falan filan derken her gün borçlanarak satıldık. Evde ki misafir şimdi evin sahibi oldu. Amerika yı aynen taklit ediyoruz bravo bunu yeni bir buluşmuş gibi bizlere kakalayanlara. Diyecek ki ödemezsen mutfağını alırım, sonra banyoyu, sonra salonu, sonra odaları, sonra vs vs.

Şu bankalara artık dur demek lazım. Faizin faizin faizini ödetmekten vazgeçmiyorlar. 2004 te Yapı Kredi bankası kartımla alışveriş yaptım. Sonra her ay ödemeye başladım asgari asgari giderek 1 yılda bitirdim artık sondayım bitmiş olması lazım ama bir bakayım dedim yalnışlık olmasın açtım telefon kart numaramla beni bulamıyorlar. Yok Yokk. Meğerse 3 ay önce iptal etmişler kartı. Niye mi? Bir ödememi 3 gün geciktirdim diye.. Haberim yok. EE dedim borcum bitti. Yok dediler kart parası var 30 TL. Iyimisiniz dedim olmayan kartın kart ücreti. Efendim bir şey yapamayız dediler. Bilimum söz sarfiyatından sonra ödemeyeceğimi söyledim ve kapattım telefonu. Ne mi oldu? 1 yıl sonra aradılar 2006 da borç 120 TL olmuş. Yine bol söz sarfiyatı. 2 yıl sonra yine aradılar borç 990 TL. Yıl 2010 yine aradılar borç 1200 TL. Bu sefer sözleri sarf etmiyorum tabi sözler kendi kendine akıyor. Nasıl bir faizle 30 TL 4 yılda 1200 TL oluyor matematikle bulamıyorum.

Bu vaka kulaktan dolma bir rivayet değil. Sahsen ve canlı canlı bir vaka. Buyrun bakalım. 2 yıl sonra ne olacak bilemiyorum. Kızım büyüdüğünde zaten annesinden ona miras olarak ciddi bir borç kalacak.

Sonuç mu kartlarımı kredim super olmasına rağmen yırtmaya karar verdim. Gözünü seveyim ninemin metodunun. Her ay bir çeyrek altın. 12 ay sonra 12 çeyrek. 10 yıl sonra 120 çeyrek. Koy yastık altına geçsin gitsin. benim paramla da şu adamlar ahkam kesmesin.

Herkese de tavsiye ederim. Vatanını, milletini seven herkese de tavsiye ederim. Hani şu kampanyalar yapıyorlarya şu şirkete bu şirkete karşı almayın diye. Vallahi şu bankalara karşı da bunu yapmak en güzel iş. bakalım o zaman telefon ucunda milyonlarca insanı merhametsizce borçlandırıp evlilikleri aileleri yıkmak neymiş görsünler. Ha birde şu TV lerden veremem, maaş arttıramam, almam, vermem, ver ver ver ver diye kraldan çok kralcıklar güç kimde artık anlasın. Yok kardeşim hep çalışıcam hem sana vereceğim hemde sen damlalardan iş göreceksin sonra birde benden her ay kullanma parası diye para keseceksin, bende öyle durup bekleyeceğim gel al diye. Güzel iş valla. Kimin hakkından kim gelir düşünmenin zamanı geldi. İnsanlar aç, üç kuruş para ile ay geçiriyor, hakları gaspediliyor, kimse duymuyor. Güzel valla.

ŞİMDİ KARTLARI YAKMA ZAMANI GELDİ. HER MEMLEKETİNİ SEVEN, VATANINI SEVEN, ÇOCUKLARININ GELECEĞİNİ DÜŞÜNEN İNSANIN DEĞERLİ YORUMUNA SUNULUR. KAPATIN HESAPLARI, ÇEKİN O OKYANUSTA DAMLA SUNAN YATIRIMLARI, GİT SENİN GİBİ DÜŞÜNEN ÜRETENE SEN KREDİ VER. PARANLA DA REZİL OLMA. EN AZINDAN ALLAH RAZI OLSUN DER.. SAYGILAR EFEM..

 
Toplam blog
: 29
: 872
Kayıt tarihi
: 03.03.08
 
 

1968 İstanbul doğumluyum. 1989 YTU Fen-Ed Kimya Bölümü mezunuyum. Kimyagerim. 10 yıllık evliyim ve..