Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Temmuz '11

 
Kategori
Anneler Günü
 

Bizim analarımızın günü

Kalbinin sevgisini, gönlünün merhametini, şefkatinin büyüklüğünü biliriz anacığım...  

Yemez yedirirsin, giymez giydirirsin. Evladın hasta olunca içini bir hüzün kaplar; içine akıttığın göz yaşlarını kimse bilmez belki... Çocuğunla sevinir, çocuğunla hüzünlenir, çocuğunla ağlarsın. İşte böyle büyütür anneler çocuklarını. Bizden birşey istemezler. Hep veren el olmak isterler, evladından beklediği güler yüz tatlı dil, işte seni bunlar mutlu eder anacığım... 


 

Çocukluk yıllarımı düşünüyorum. Evlerde elektirik yok, oyuncaklarımız dedemizin, babamızın yaptığı tahta arabalar... Bakkala para yerine yumurta götürüp aldığımız çakmak şekerler... Güne bakandan yaptığımız arabalar... İnanıyorum ki sizler de bu yazıyı okuyunca o güzel günleriniz gözünüzün önünden bir film şeridi gibi akıp geçecek. Konuyu o dönemlerdeki cefakar annelerimize getirmek istiyorum. 

 

Çocukluğumuzda her ailenin geçim kaynağı tütün yapmaktı. Nisan-Mayıs aylarında tarlaya dikilir; Haziran-Eylül arası kırım yapılırdı. Gece saat 12'de tarlaya tütün kırmaya gidilir, sabah 8 dolaylarında gelinirdi. Kahvaltı yapıldıktan sonra da çardaklara tütün dizmeye gidilirdi. Akşam ezanında iş biterdi. Niye anlatıyorum bunları! Tütün hakkında bilginiz olsun diye mi? Tarlaya kaçta gidilir, kaçta gelinir diye mi? 


Tabi ki hayır! Günde 4 saat uyku ile eli öpülesi annelerimiz çocuklarının geleceği için, yarınları daha güzel olsun diye çalışıyorlardı. Daha önemlisi bazılarımızın annesi gece tütün tarlasında, gündüz maden ocağında çalışıyorlardı. Sizleri gerçekten kutluyorum, gerçekten tebrik ediyorum. Nasırlı ellerinizi tekrar tekrar öpüyorum. 

 


Annemizi sakın üzmeyelim. Varlığımızın sebebi annemize iyi davranalım. Çünkü iyiyi-doğruyu, dürüst olmayı, yalan söylememeyi hep annemizden öğrenmişizdi. Kaç yaşında olursak olalım annemizin gözünde hep çocuğuzdur. Bize sürekli nasihat ederler. Unutmayalım ''Dünyada anne sevgisinin yerini dolduracak hiç bir sevgi yoktur.' 'Şayet annemiz ebediyete intikal etmişse bize verdiği emeklerinden dolayı ona dua edelim. 

Hayattaysa kıymetini bilelim. 


Yazımı ''Ümit Yaşar OĞUZCAN'ın '' şiiriyle bitirmek istiyorum. 


Nasıl hatırlamam anacığım nasıl
Kaç geceler ninni söylerdi bana
Hasta olunca oydu baş ucumda bekleyen
Biraz yorulmayayım, üzülmeyeyim, hemen
Alır kucağına okşardı. 


& & & & & 

Bilirim yine kalbinde yerim anacığım
Selam sana Anneler Günü buradan
Yeni dönmüşçesine bir akşam okuldan
Vefalı ellerinden öperim anacığım. 


& & & & & 

 

Seni çok seviyorum anne!... 

 

Senin ve tüm annelerin Anneler Günü'nü kutluyorum. 

(Bu yazımı ''Rahmetli Anneme'' ithaf ediyorum.) 

 
Toplam blog
: 12
: 538
Kayıt tarihi
: 29.06.11
 
 

1962 Bigadiç İskele doğumluyum. 1979 Savaştepe Eğitim Enstitüsü mezunuyum. Sırasıyla Siirt, Dursunbe..