Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ekim '21

 
Kategori
Anılar
 

Bizim evin “Tahir İle Zühre”si

 

Annem ve Babam sağken; Babamın Anneme sık sık söylediği türküdür

“ Ak göğsünde nokta nokta ben olam” türküsü.

 

“Ak göğsünde nokta nokta ben olam

Sen çiçek ol ben petekte bal olam

Siyah saçlarında ak bir tel olam

Tararken koparma beni sevdiğim

 

Tülbentinde oya olam pul olam

Kabul eyle ben kapında kul olam

Dosta giden uzun ince yol olam

Yorulup terk etme beni sevdiğim”

 

Yorulup önce terk eden Babam oldu ne yazık ki…

Sonra; yüreği kimsesiz kalınca, kilitledi kendini pencere önüne Annem.

Pencereden dışarıyı seyrediyordu her gün, bazen de her saat…

Herkes ağaçları seyrettiğini zannediyorken, o gizli gizli türkü gönderiyordu yüreğini kimsesiz bırakana.

“ Bülbülüm altın kafeste aman // Öter aheste aheste” diyordu…

Yüreğinin acısından öyle acı çıkıyor du  ki sesi, yüreğini kimsesiz bırakan dayanamadı ve iki damla yaş gönderdi - türkü eşliğinde- yürek yangınına.

Ben sana dayanamam yarim // Ben sana dayanamam…

Sonra kavuştular birbirlerine …

Sanırım Annem şu aralar “ Kök ve dal” türküsünü söylüyordur Babama.

 

“Sen köksün ben de dal // aç gönlün beni al

Toprağım suyumsun // derinlere göm beni

Hem yarim yarenimsin // hem de tek helalimsin

Hakikat  sen değilsen // dünya bize eğilsin”

 

Hatice Atalay

 
Toplam blog
: 206
: 1273
Kayıt tarihi
: 24.09.08
 
 

Don Kişot, Matematikçi, Öğretmen, Öğrenci ..