Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Eylül '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Bizim Evin Halleri – Yippu!

Neredeyse üç yıldır devam ettiğim bir yazı dizim vardır: Bizim Evin Halleri… Meğerse aynı isimde bir tv dizisi de varmış lakin yıllardır televizyon izlemediğimden dolayı adını koyarken bihaberdim kendilerinden.

Adı üzerinde, bizim evin hallerini anlatır…

Bundan böyle evimizin kapıları ara sıra sizlere de açılacak!

******

Bizim evde ben, oğlum ve köpek kızım Maia yaşarız, ancak genelde daha kalabalık bir nüfusa sahibizdir lakin bunun seçim stratejileri ile bir ilgisi bulunmamaktadır!

Son günlerin banko konusu “Çıplak Pencere”!

Artık lafı değiştirmeye çalışanların “Hı hı”, “Hımmm”, “Neyse…” dediklerine tanıklık etsem de pek aldırmıyor, lafı tekrar ayna noktaya getirmeye çalışıyorum!

Ayol, ben cik cik kuş misali ortalarda dolanırken, neredeyse kanatlarım var zannedip de balkondan gökyüzüne uçmaya çalışacakken yok “Yemek hazır mı anne?”, yok “Bıyıklarımı kesince çok mu komik oldum Gülgün Teyze?” gibi ısrarla kanatlarımı yok etme çabalarına izin veremem herhalde!

Aaa, durun bir dakika, dağıtmayın, kariyerimle oynamayın!

******

Aile içinde herkes şaşkın! Alışmışlar gece oturup gündüz uyumama; telefon açıyorum anneme sabah onda, sesi titriyor “Hayırdır, iyi misin kızım”?

Kız kardeşimi arıyorum on bir gibi “Aaa, yatmadın mı sen daha?” diyor…

Ayol yatıyorum pat diye iki saat sonra kalkıyorum!

“Niye”?

Köşem yerinde duruyor mu diye bakıyorum!

******

Ciddi söylüyorum, bu halleri en son aşık olduğumda yaşamıştım: Bir türlü uyuyamaz, kalkıp kalkıp aynada kendime bakardım!

Gözlerim çakmak çakmak, yüzüm al al… Ve karşı konulamaz bir gülümseme kahkahaya dönüşecekken ellerimle yüzümü kapardım!

Velhasıl aynı durumlardayım!

******

Maia da şakın! Hazır havalar serinlemişken yatağıma gelmeye başladı, sıcakken yerde yatıyor; akıllı hayvan, o da özlemiş belli dip dibe yatmayı… Tam yerleştiriyor başını bacağıma, hop diye kalkıyorum!

“Bir haller oldu” der gibi bakıyor, bir kaşını kaldırıyor ve derin düşüncelere dalıyor iç geçirme sesleri eşliğinde, ara ara da çaktırmadan gözetleyip “Vah…” çekiyor… Yani yüz ifadesi aynen öyle de, artık o kendi rahatının bozulduğuna mı yanıyordur, bilinmez!

******

Bir davudi ses vardır bende, bilen bilir, bilmeyenlere şöyle anlatayım: Hem desibeli yüksek hem mikrofonik! Yani, hiç dağılmadan tek tek her bir kişinin kulağına gider!

Tiyatro sanatçısı olsaymışım sırf bu sesimden dolayı alkışlanırmışım, lakin gelin görün ki hep susturulmaya çalışıldım!

Hayır yani, Allah her şeyi aynı anda da vermiyormuş, görüntüde kulağım var ancak ayar düğmesi mi yok, kanalı mı iyi ayarlanamadı, anlayamadım!..

Mesela bir şarkı söylemeye kalktığımda ben sanıyorum çağlıyorum, diğerleri sanıyorlar ki böğürerek ağlıyorum!

Fısıltılı konuşmam gerektiğinde resmen ağlamaklı oluyorum, ciddi söylüyorum, beceremiyorum ki kısayım!

Kısayım diye uğraşırken çıkmıyor sesim, hani ağlamaya hazırlanırken olur ya insanda, işte aynen o duygu!

Beynim de şaşırıyor ya zaten, bedenimi ağlama moduna sokuveriyor hemen!..

******

İzmir deli sıcak, yaz hali, camlar bacalar açık ve arayıp da “Nereden ulaşabiliriz köşene?” diyenlere başlıyorum tarife: milliyet.com.tr ye tıkla, sonra da yaşam sayfasına!

Eee?

Çetin Altan’ı, Hasan Pulur’u, Mehmet Tezkan’ı geç, hah işte tam karşında!

Bu arada, affedersiniz ama “hönk” sesi geliyor karşı taraftan; bu kadar anlı şanlı köşe yazarları ve ben!

Ehh, bu durumda, izinleri ile, biraz şımarıyorum: Kendileri köşe komşumdurlar da…

******

İnsanoğlu işte, mutluluktan şımardı mı duru oturu olmayabiliyor; o an köşe kapılarını çalıp, kapıyı şöyle kibarca aralayarak kafamı uzatıp: “Şeyy, merhaba; ben alt komşunuzum da…” diyesim geliyor…

******

Aslında çok hazırlamıştım kendimi, çevre apartmanlardan birilerinin “Hanım kızım pek iyi, pek hoş da, yahu yeter, eve gelen temizlikçi bile ezberledi: milliyet.com.tr yi tıkla, sonra da yaşam sayfasına…” diye yorum yazmasını, özür cümlelerimi de hazırlamıştım çoktan ama pek anlayışlılarmış ki hali hazırda sineye çekmekteler!

******

Bizim evin son günlerdeki hali işte böyle…

Hep bu kıvamda kalsa keşke!

Yani, aşk meşk tadında…

 
Toplam blog
: 1269
: 1343
Kayıt tarihi
: 18.09.07
 
 

İzmir, 1963 doğumluyum. Dokuz Eylül Üniversitesi İngilizce bölümü mezunuyum ve özel bir şirkette ..