Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Aralık '18

 
Kategori
Sinema
 

Bizim İçin Şampiyon

Bizim İçin Şampiyon
 

Uzun bir aradan sonra sevgili Milliyet Blog yazarlarıyla buluşmamı sağlayan yaşanmış hikayesiyle Bizim İçin Şampiyon filmi. Baş aktörü Bold Pilot adlı efsane yarış atı, sahibi, jokeyi, yarışları, rekorları, halkın sevgisi, ölümünün dahi haber olması…  

Sen nasıl bir atsın ki beni ağlamaktan paçavraya çevirdin.

Geçen hafta filmin afişine rastladığımda bildiğimiz at hikayelerinden biri diye düşünmüştüm; taa ki Pazar günü hangi filme gideyim diye film arayana kadar. At yarışlarına rahmetli eşim bütçemizi sarsmayacak meblağlarla sürekli oynadığından, ailecek görüştüğümüz yakın arkadaşıyla da yarışlar hakkında sürekli istişarelerde bulunduğundan, atlara ve jokeylere aşina idim. Hangi at kumda, çimde nasıl koşar, ıslak zeminde nasıl performans verir, annesi, babası kimdir vs. konulardan ben de kulak dolgunluğuyla bilgilenirdim. Birkaç kez de Pazar gezmesi olarak Veliefendi’de Gazi Koşusunu izlemeye gitmiştik. Daha sonraki yıllarda küçük oğlum babadan kalan mirasla 90’lı yıllarda yarışlarla pek haşır neşir oldu. Çevresindeki insanlar onu arayıp bilgi alır olmuşlardı, hangi at olursa olsun sülalesi kimdir, hangi zeminde daha iyi koşar gibi bilgileri çevresine aktarırdı. İleriki yıllarda daha da işin içine girerek haftalık bülten dağıtıcılığı işine girmişti. Yani Veliefendi’nin tozunu yutmuştu zaman içinde. Ben de hem onun vasıtasıyla hem de hayvanlara olan düşkünlüğümden at yarışlarını da izler olmuştum. Bold Pilot adı o tarihten aklımda yer etmişti, şampiyonlukları dillere destandı, Gazi koşusundaki rekoru hala kırılamamıştı ama zamanla unutup gitmiştim. Filmde onun yaşam hikayesinin ele alındığını okuyunca hemen izleme kararımı verdim.

İnsanların yaşamları kesişmelerle doludur, bir yerlerde birileriyle yollarınız kesişir bazıları hayatınızı etkileyecek derecede olur, bazıları gelir geçer. Filme konu olan şampiyon atın jokeyi Halis Karataş ile tanışma fırsatım olmuştu. Yeşilyurt’ta oturan arkadaşım üst katına (onun hitabıyla) bir atçının taşındığını söylemişti. 12 Kasım 1999 günü arkadaşımı ziyarete Yeşilyurt’a gitmiştim. Bahçe katında oturduğu için sokak girişinden 10 kadar merdivenle kapı girişine iniliyordu. Tam merdiven başına geldiğimde deprem oldu ve ben olduğum yerde kalakaldım. Bir anda insanlar sokağa fırladılar. Tam karşımda duran balkona çıkan adamın Halis Karataş olduğunu (İrma’nın bahsettiği atçı) gördüm, kendisine izlediğim yarışlardan aşina idim. Deprem oldu diye konuşurken ona durmayın evde dedim. Daha sonra bir müddet sokakta nasıl oldu, şöyle oldu, böyle oldu derken evlere girmeye karar verdik. Arkadaşım Halis Karataş’ı deprem tekrarlarsa çıkmak daha kolay olur diye kahve içmeye bahçe katındaki evine davet etti. Yarım saat kadar kendisiyle sohbet etme fırsatım olmuştu. Tabii ben de yarışlarla ilgili olduğumdan atlardan yarışlardan sohbet ettik. Sivaslı olduğunu o sohbette öğrendim. Daha sonra oğluma bahsettiğimde onun ne kadar kibar, ne kadar efendi olduğunu vurgulamıştım. O zaten sıkça görüyordu Veliefendi’de. Bold Pilot’a başka bir jokey binseydi yine başarılı olurdu ama eminim ki bu kadar başarılı olamazdı. Filmde ikisinin arasındaki ilişkiyi gördüğümde bu kanıya vardım.

Gelelim filme… Ekin Koç, Halis Karataş’ı canlandırmış. Malum jokeyler kısa boylu ve zayıf kişilerdir atın üzerinde fazla ağırlık koşuyu engeller açısından. Tabii bu role de kısa boylu zayıf bir aktör olması gerekir diye düşünürken boylu poslu Ekin Koç’u görünce biraz şaşırdım. Ama sima olarak ona benzemesi ve oyun gücünün kuvvetini görünce bu kusuru es geçtim. Üstelik bu film için 3 ay jokeylik dersleri alıp 10 kilo vermiş ve Halis Karataş’la sıkça vakit geçirmiş. Yakışıklı oyuncuyu Muhteşem Yüzyıl ve Hayat Sırları dizilerinde çok beğenip izlemişliğim de vardır. Filmde de çok başarılı buldum, şurada şöyle olmalıydı diyebileceğim olumsuz hiçbir yön olmadı.

Farah Zeynep Abdullah, dizelerden, filmlerden tanıdığım, yetenekli ve güzel oyuncu. At sahibi Özdemir Atman’ın kızı Begüm rolüne fazlasıyla hakkını vermiş, söylenebilecek tek söz var “muhteşem oynamış”, filmde çok ağlama sebebimin ilki onun oyun gücü.

Fikret Kuşkan yine dizi ve filmlerden çok iyi tanıyıp beğendiğim bir karakter oyuncusu. Bold Pilot’ın sahibi Özdemir Atman rolüyle karışımıza çıktı, böylesi usta bir oyuncuyu beğenmemek elde mi? Bu arada Özdemir Atman’ın atlarını, yarış hayatları bittikten sonra doğaya salıp özgür bıraktığını, bu sayede onların daha uzun yaşamalarını sağladığını öğrendim. Ha bir de filmde Bold Pilot için Merkez Bankasını verseler satmam diyerek onun paha biçilemez olduğunu vurgulaması büyük olaydı. Ne büyük bir adammışsın Atman, rahmetin bol olsun.

Ah Bold Pilot sana ne demeli? Dün akşamdan beri gözümün yaşı dinmedi, bak şimdi bile başladım ağlamaya. O asi tavırların, tüm yarışseverler içinde bir fenohorse (benim tabirim) olman. Sen start alanına girerken huysuzluk yapıp girmediğin için herkesin susup sessiz kalması, yani sana duyulan bu saygı. Özgürlüğüne düşkün olman, gözlerindeki ifaden, yakışıklılığın, duruşundaki asaletin, barizce belli olan duygusallığın. Kırılamayan rekorlara imza atman, hep son düzlükte öne çıkışların, yağmurlu havada ıslak zeminde koşuyu sevmemen. Sen nasıl bir atsın ki ben bu filmi izleyip hakkında daha çok bilgi sahibi olup ve niye öldün diye bu kadar ağlayışım. Doğum ne kadar gerçekse ölüm de o kadar kaçınılmaz, ama gel gör ki bunu kabullenmek bana çok zor geliyor. Bu duyguları da bana veren yaratan, ne yapayım elimde değil. Filmde Begüm Atman’ın kanser olması, hastalıkla mücadelesi büyük bir duygusallık yaratıyor ama Bold Pilot’ın bana verdiği duygusallık daha baskındı. Hayvanlara karşı olan bu aşırı duygusallığımın önüne geçmek istiyorum çünkü çok mutsuz yaşıyorum ama olmuyor işte.

Filmin sonunda Bold Pilot’ın gerçek Gazi Koşusu görüntüsü ve Halis Karataş’la yapılan söyleşi verildi. Onun rahmetli olan eşi Begüm Atman’a olan aşkını, hala yüzüğünü parmağından çıkarmayışını gördük. İyi yürekli güzel insan, iki kızınla sağlıklı uzun yılların olsun.

Son yıllarda Türk sineması çok büyük işler başardı, eskiden daha çok yabancı filmler tercihimdi, şimdilerde ise hep yerli yapımları izler oldum. Bence bu film 2018 yılının en başarılı filmi, yapımcılar Ay Yapım / Medyapım’a, tüm oyunculara, figüranından asistanına emeği geçen tüm ekibe sonsuz teşekkürlerim ve sevgimle…

Son anda aldığım bir bilgi: Filmde Bold Pilot'ı oynayan at onun oğlu ve ismi Ganesh

Mutlaka sinemada izleyin derim…

Sema Şener

10 Aralık 2018

 
Toplam blog
: 203
: 2037
Kayıt tarihi
: 23.10.06
 
 

İnsanların yapmaktan mutlu oldukları hobileri vardır. Benim de en severek yaptığım, hayatımda yen..