Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ocak '07

 
Kategori
Turizm
 

Bizim İngilizler

Bizim İngilizler
 

Ege’ nin güzel beldelerinden Didim’i, mitolojik gizemiyle, Apollon tapınağıyla, Medusa’sıyla, kahinlerin, medyumların merkezi olarak tarih kitaplarından biliyoruz.

Oksijenin bolluğu, nem oranının azlığı, denizinin temizliğiyle, Altınkum’ uyla çekim merkezi haline gelmeye başladı.

Daha, 1990’ larda ilçe olan Didim, ayrıca Bodruma ve Kuşadası’ na yakın olmasıyla da ayrıca bir önem kazandı.

Tarihi, denizi, kumsalı ve havası , Ülkemizin birçok yerindeki insanları da buraya çekti. Özellikle Ankaralı'lar ve Çorumlu'lar burayı çok sevdiler.

Samsun ve diğer Karadeniz illerimizden de büyük ilgi gördü . Ülkemizin tüm illerinden göç aldı. Türkiye ’nin bir ortalaması gibi oldu.

Emeklilerin de, Didim’ i bilinen nedenlerle tercih etmeleriyle, Didim bir “Emekliler Kenti”haline gelmeye başladı.

Şimdi de, yeni hemşehrilerimiz var. İngiliz komşularımız. Biz onlara “Bizim İngilizler” diyoruz..

Bugünkü sayıya göre sekiz bin İngiliz, Didim’den ev alarak, komşularımız oldular. Bu aşağı yukarı 20bin İngiliz demek.

Bazı kesimlerin birazcık yadırgamalarına rağmen, bu durum çok önemli bir olay.

İngilizlerin burada olması, iş demek, ekmek demek, aş demek.

Bir çok insanımıza iş imkanı sağlayan bu durum esnafımıza da kazandırmıştır.

Şimdi onların çocukları bile okullarımızda okumaktalar, anneleri babaları Türkçe öğrenmek için , kurslara gitmektedirler.

Alt yapı çalışmalarını bitiren belediyemiz, çağdaş bir turizm kenti oluşumu için harıl harıl çalışmaktadır.

“ Bizim İngilizlerimizin de, bu çalışmalara büyük ilgileri var. Kendi aralarında örgütlenerek, çalışmalara destek olma gayreti içindeler.


Didim’in otantik çok güzel bir pazarı var. Bu Pazar İngiliz hemşehrilerimizin de çok ilgisini çekmektedir.

Yapımına bu sene başlanan yat limanının tamamlanmasıyla, daha canlı farklı bir duruma gelecek Didim.

Çok fazla büyümenin sıkıntılarını yaşamamak için, belediye ve vatandaş olarak üzerimize düşen görevleri yapmalıyız.

Denizimizin, Altınkum’un ve çevremizin temizliğime katkıda bulunmalıyız.

Didim’in yeşil dokusu güçlendirilmeli, fidan dikimlerine, parklara, bahçelere çok önem verilmelidir

Kıyı şeridinde, halkımızın ucuz şekilde yararlanabileceği ,bahçeler, piknik alanları yapılmalıdır, Çok fazla büyümeyi önlemek için imar planları gözden geçirilmeli, gerekirse imar alanları kısıtlanmalı.

Her yıl yapılmakta olan barış şenlikleri uluslar arası hale getirilmelidir.

Didim’in tarihi dokusunu, denizini, doğasını koruyarak, İngiliz hemşehrilerimizle dostluk ve barış içinde, Çağdaş bir turizm kenti oluşumuna katkıda bulunmalıyız.

Sizleri de Didim’e bekliyoruz.

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..