Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Haziran '10

 
Kategori
Sinema
 

Bizim Kurtlar Filistin'e iniyormuş!

Bizim Kurtlar Filistin'e iniyormuş!
 

Kurtlar Vadisi dizisinin sadık izleyicisi sayılmam... Hatta, hiç izlemem desem daha doğru olacak. En popüler olduğu yıllarda bile, bu tür aventür yapımlardan haz etmediğim için hiç izlemedim.

Galiba 2000'li yılların başlarındaydı. Amerika'nın ikiz kuleleri vurulmuş, Bush ve avanesi bunu bahane ederek Irak'ın tepesine binmeye hazırlanıyordu.

O günlerde bıçkın öğrencilerimden biri, ikiz kulelere saldırı olayını hakkında yorumumu sormuştu. Ben de, bunun İsrail'in bir planı olduğunu, bu vesileyle İsrail'in en önemli düşmanlarından biri olan Saddam'ın başına ABD'yi musallat ettiğini, söylemiştim.

Bir kaç gün sonra, bu öğrencimin sınıfta bana hayran hayran baktığını hissettim... Bugüne kadar derslerle pek alakası olmayan bıçkın, beni dikkatle dinliyordu. Sonunda dayanamayıp bu değişkliğin nedenini kendisi söyledi. Meğer, hayranı olduğu Kurtlar Vadisi dizisinde benim fikrim işlenmiş...

Hiç unutmuyorum: "Hocam, siz istihbarattan falan mısınız" dedi, ciddi ciddi... Niye böyle düşündüğünü sorduğumda, Kurtlar Vadisinde de benim ileri sürdüğüm teorinin işlendiğini anlattı...

Gerçi bu teori sadece bana ait değildi ama Kurtlar Vadisini izlemekten başka bilgi kaynağı olmayan öğrencim bunu nerden bilsindi...

Yani, demem o ki, filmleri, dizileri pek de hafife almamak gerek... Daha önce de yazılarımda ifade ettiğim gibi, ABD'nin global gücünün yüzde yetmişi Hollwood'un etkisidir. Onlar sinemanın önemini bizden çok önce kavramış ve sinemayı gerçek bir endüstri haline getirmişlerdir.

Kurtla Vadisi'nin sinema versiyonlarında, Türkiyedeki terör gerçeğine, halkın anlayacağı dilden projeksiyon tuttuğunu görmüştük...

Kurtlar şimdi de Filistin meselesine el atıyormuş. Habere göre, Hollwood filmlerini aratmayacak bir bütçeyle finanse edilecek olan "Kurtlar Vadisi Filistin" Hollwood ve Bollywood'a da rakip olacakmış...

Hürriyet gazetesine çekimlerin Türkiye'de yapılacağını açıklayan dizinin yapımcı ve senaristlerinden Bahadır Özdener, "Türkiye'nin en pahalı filmi Kurtlar Vadisi: Irak'tı. 10 milyon dolara yakın bütçesi vardı. Kurtlar Vadisi: Filistin ise yapım bütçesi, konusu, çekim kalitesi ve diğer unsurlarıyla Türkiye'nin en pahalı ve iddialı yapımı olacak. Bu filmle Kurtlar Vadisi'nin de ihracat pazarı genişleyecek" dedi. (Timetürk'ten)

Dizileri izlemesem de, Kurtlar Vadisi ekibinin sinema filmlerinin hakkında söz söylenmesi zor konulara el attığını ve olayların arka yüzünü perdeye yansıttığını biliyorum.

Bu bağlamda Filistin sorunun da, gerçek yüzüyle beyaz perdeye yansıyacağını umabiliriz... Kasımda vizyona girmesi plananlanan filmde bakalım umduğumuzu bulabilecek miyiz?

Anlaşılan, İsrail'le yeni bir "kriz" bekliyor bizi... Bizim "kurtlar" bu defa da Filistin vadisine iniyormuş çünkü..

 
Toplam blog
: 1645
: 822
Kayıt tarihi
: 19.01.08
 
 

Edebiyat, kamu yönetimi ve gazetecilik tahsili... 27 yıllık eğitimcilik hayatından sonra emeklili..