Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Temmuz '20

 
Kategori
Deneme
 

Bizim Olmayan Yerler de Bizim

Uygun bir başlık bulabildim sonunda.

Bize ait olmayan yerlerde de hakkımız var.

Sahibi değiliz, yaşadığımız dünyanın bir parçası olması hesabıyla.

Kendi yeriniz dahi olsa benim diye istediğinizi yapamazsınız.

Sahibi sizsiniz ama bu dünyanın dağları taşları üzerinde tüm insanların hakları var, söz söyleriz karışırız; tamam isteklerinize uygun olacak ama bizim istemediğimiz gibi de olmayacak.

Yolumu kapatacak şekilde ev yapamazsınız. Bize zarar verecek vahşi hayvan yetiştiremezsiniz. Tarlanıza zararlı bitki ekemezsiniz.

Fabrikanıza karışırız; gürültü ve duman, çevreye zararlı maddeler kanun yasaklar da hani olmasa bile engelleriz, fabrikanızın üzerinde bu anlamda hakkımız var.

Dünya tüm insanlığın, senin benim yerim değil, kullandığımız (yaşamımızı sürdürdüğümüz) yer. Ortaklaşa bir dünyada yaşadığımız için benim malım istediğimi yaparım diyemiyorsun.

Evimden çıkınca etrafa bakıyorum işin doğrusu buralar bizim hepimizin. Olumsuz bir şey görürsem kendi malım gibi ilgileniyorum çünkü dünya bizim her yerinden ortaklaşa sorumluyuz.

Asya steplerinde yangın çıktı sönmesini diliyorum; birilerinin yeri değil dünya yanıyor çünkü.

Böyle bir sahiplik anlayışım var, sizde de olmalı.

Uzak diyarlardan birinde ölü balıklar kıyıya vurmuş. Ne gider ne görürüm ama olsun, bizim denizimiz!

Bir karış toprağım yok ama koca dünya benim!

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..