Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Haziran '10

 
Kategori
Mizah
 

Bizim Yazar

Bizim Yazar
 

Geçen akşam Günür hoca ile beraber karpuzcuya uğradığımızda karpuzcunun hanımı kocasına, "A, BU BİZİM YAZAR değil mi?" diye sordu.

Hatırlar mısınız bilmem, hani 20 Ekim 1991 Seçimlerinde milletvekili adayı olan adam eşinin altınlarını gizlice bozdurup da seçimlerde harcamış ya, kadın da durumu öğrenince kocasını bıçaklamış ve elinde kan damlayan bıçağıyla gazetecilere demeç vermiş: "Benim kocam her kolum hıyar diyene tuzluğu kapıp koşar..."

Ben de o kadının tarifine uyduğumdan karpuzcu kadına dedim ki, "Evet, bu bizim Günür hoca, kendisi yazar." Karpuzcu Mustafa da Günür hocanın yazar olduğunu onaylayarak bana destek vermiş oldu.

"Ben sizi demiştim" deyince kadın, ben de Günür hoca da çok şaşırdık. Dahası en beğendiği hikayeleri anlatmaya başladı. Akköprü köyünün belediye başkanı ve o öykü ile gelişen olaylar...

En beğendiği öykü ise Ediz Hun'muş.

Bizim köye elektrik geldiğnde bizim köyün muhtarı Muhteşem Sülüman kahvesine siyah beyaz televizyon alır, Salı günleri de "Kadınlar Günü" olur.

Büyüklerimizin aralarında konuşmalara şahit oldum. Kimi der, "Yahu kardeşim biz hiçbişi bilmiyormuşuz, iyi ki televizyon var." Kimileri de, "Elektrik olmasa televizyon da olmazdı..."

Köyümde ilginç diyaloglar devam eder. Bir büyüğümüz der ki, "Bu elektriği bizim Ediz Hun icat etmiş."

Bizim köyde film kopmuştur. Kendimiz için esirgediğimiz dualar bolca Ediz Hun için edilir ve hatta adam için bol miktarda erzak yardımı, hayır hasenat yapmaya karar alınır da göndermeye kayık bulamadığımız günler... Ha bir de Ediz Hun için Mevlid okutacak gönüllü hoca bulamadığımız günler...

Ediz Hun filmlerde sevdiği kadınlara kavuşsun deye ağladığımız, yalvarıp yakardığımız...

Elektriği bizim için, köyümüz için icat eden Ediz Hun abimiz bir gün acı çeken kör bir piyanist değil mi? Kahvede öyle ağladık ki, gömleği bırak atlette gözyaşı silecek yer kalmadı.

Biricik kıymetli abimize kör piyanist rolünde sevdiği kadın uğruna acı çekmesine de tepkimizi, "Yeşilçam şaşırma, sabrımızı taşırma" diye bağırdığımız...

İşte ben o günlerin öyküsünü yazmıştım da.

Resim: http://www.filmvakti.com/afis/inek-saban-1978-izleafis-489224385.jpg

***

 
Toplam blog
: 74
: 1455
Kayıt tarihi
: 24.06.09
 
 

Haydanlı Eğitmen Aziz Doğan'ın oğluyum. Köyceğiz doğumluyum. Isparta Meslek Yüksek okulu muhasebe me..