Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ağustos '07

 
Kategori
Mizah
 

Bizler sizler icin varız

Bizler sizler icin varız
 

"Bizler sizler icin variz"...

Hadi ya?

Nasil yani?

"Sperm bankasiyiz biz, sperminizi bankamiza bagisladiginiz takdirde karsiliginda 1000 dolar veriyoruz." dedi gorevli hanim.

(Bin dolar mi?... Vay bee harika yahu... aslinda bu olay hep bedavadir yani)

"Bu arada bagisiniz sayesinde cocuk sahibi olmak isteyen ailelere de yardimda bulunmus oluyorsunuz" diye birseyler daha soyledi... ama ben o 1000 dolar da kalmistim.

Dusunsenize 1000 dolar!

Ben bu bagislardan her hafta yaparsam 4 x 1000 ayda eder 4000 dolar... Yilda 48000 dolar... hadi arada bazen yogun filan da bagis yaparim 50000'i rahat gecerim canim.

"Bayim... bayim..." diye beni kurdugum hayal dunyasindan cikartmaya calisti bayan... sonucta kolumu durtmek zorunda kalmisti.

"Haaa... evet evet aileye yardim haklisiniz" gibi sacma sapan cumleler kurup... geveledikten sonra "tamam o zaman ben bagis yapayim" dedim.

Once bir formu imzaladim. Formda spermin bu bankada 30 yil saklanacagi soyleniyordu. Ve hic bir sekilde bir iddiam kalmayacakti, spermi bagisladiktan sonra.

Hangi aile alir kullanir, ne zaman alir, bunlari da hic bir zaman bilemeyecektim. Sonuc olarak 30 yil icinde bu spermin talibi cikarsa ben bir yerlerde birilerinin babasi olacaktim... bilmeden.

Hemen imzaladim... bayan bir kap verdi... 1000 dolar geliyordu... az kalmisti.

Ama 1000 dolari alip almamam bir hafta icinde yapilacak test sonuclarina bagliydi. Sperm sayisi, herhangi bir hastalik tasiyip tasimama filan gibi bir takim sonuclarin olumlu cikmasi halinde para veriliyordu.

Bir haftayi OSS sonucu bekler gibi beklemistim.
Acaba kazandim mi? Ay pardon yani acaba sonuclar olumlu cikmis miydi?
...
Evet! Cikmisti Hersey normaldi. Yasasin!
Param da hemen verildi ha!

"Her hafta gelip verebilirim" dedim salak saf bir heyecanla.
"Yilda en fazla iki kez ayni kisiden aliyoruz, sirket prensibi" dedi bayan soguk bir ses tonuyla (hay sizin sirket prensibinize dedim icimden sicacik bir ic sesi tonuyla).

"Peki" dedim, mahcup ama gozlerimin ici gulen bir ifade ile.

Cikar cikmaz oradan hemen bunun gibi kac sirket daha oldugunu arastirmaya basladim. Tam tamina 42 adet vardi 20 kadari da yilda iki kez bagis aliyordi, digerleri bir kez (Insafsizlar!).

Kimileri 1500 dolara kadar odeme yaparken, kimileri de 500 dolar civari bir odeme yapiyordu. Ortalama yine bir 1000 dolar haftalik geliyordu.

Yilda 54 hafta oldugunu hesaplayinca yogun calismam gerektigini anlamistim.

Bu ek is harikaydi yahu... aslinda ne ek isi bu benim daimi isim olabilirdi.
Hani sorarlar ya nasil isin zevkli mi?

Himmm...e vet zevkli hakikaten... bir de ustune para oduyorlar.

Yazarin notu: Aslinda boyle bir bagisla, bin dolara genlerini satmis olmaktadir kisi ve fena halde ucuza gitmistir. Halbuki bir insanin genlerini satmasi soz konusu olunca, fiyati ne olursa olsun hep ucuza gitmis olacaktir.

 
Toplam blog
: 237
: 1302
Kayıt tarihi
: 06.08.07
 
 

Biyolojinin son yıllarda, özellikle son 10 yılda içeriğinin yoğun bir şekilde moleküler düzeye inmes..