Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Temmuz '09

 
Kategori
Teknoloji
 

Blackberry! Çağrışım yaratan bir marka.

Kanadada Research in Motion (RIM) şirketi tarafından üretilen cep telefonlarına Blackberry deniliyor. Bu cihazların en önemli özellikleri elektronik posta gönderip alma işlemlerini çok rahatlıkla yapabilmesi. Bu nedenle çok sık seyahat eden ve işlerini e-posta yoluyla yürüten iş adamları bu cihazları tercih ediyor.

Blackberry Türkçe karşılığı böğürtlen. Gülgillerden olan ve birarada yetişen bir meyvedir.

Cep Telefonu piyasasında dünya genelinde özellikle iş adamları tarafından yoğun bir talep gören bu cihazlar için neden Blackberry (böğürtlen) isminin seçildiğini merak ettim ve Research in Motion (RIM) yetkilileri ile görüştüm.

İsim olarak neden Blackberry?

Öncelikle “marka” sözlük tanımına bakalım;

"Pazarlama alanında iyi bir marka ismi için gereken özellikler belirleyici olmak, akılda kalabilmek ve esnekliktir. Büyük bir marka ismi için ise daha fazlası gerekir. Marka ismi ürünün özelliklerinin ve faydalarının daha ötesine geçer. Kuralların dışına çıkar ve yenilik sunar."

Kablosuz elektronik posta çözümü için isim seçerken ilk hedef rekabetçi fırsatlar arasında ve standart ürün kategorisi isimlendirme kuralları içinde göze çarpan bir marka ismiydi.

"Blackberry" isminin marka olarak seçilmesi üç anahtar seviyede bu ihtiyacı karşılıyor:


1. Blackberry tanımlayıcı bir isim değil, çağrışım yaratan bir isim.

Tanımlayıcı marka ismi, ürün özelliklerinin temelini teşkil eden ticari bir isimdir ve fonksiyonel özellikler marka ismi ile birlikte belirtilir. Çağrışım yaratan bir marka isminin genellikle ürün özellikleri veya fonksiyonellikleri ile alakalı herhangi özel bir anlamının olmaması gerekir. Bu durumda ürün fonksiyonelliği değişirken marka ismini değiştirmeden ürünün özgürce büyümesine olanak tanınmış olunur. Blackberry çağrışım yaratan bir marka ismi olarak rekabetçi fırsatlar içerisindeki tanımlayıcı isimler arasında (Pocket PC, AccessLink, SkyWriter, SkyWord, PeopleLink ve PageNet v.b.) göze çarptığı gibi akılda da kalabilen bir isimdir.

2.
Blackberry boş bir kap gibidir.

RIM şirketi ürün kategorisinde özel bir anlamı almadan çağrışım yaratan bir isim olarak, Blackberry için kendi uygun tanımını oluşturabilmiş. Sonuç olarak Blackberry, RIM şirketinin içerisini "kablosuz elektronik posta", "anlık bağlantı" ve "rekabetçi avantaj" mesajları ile doldurabildiği boş bir kap olarak hizmet etti.

3. BlackBerry korunabilirdir.

Eşşizliği ile Blackberry ticari rakiplerinin gerçekçi olarak kopyalayamadığı yada taklit edemediği yüksek derecede korunabilir bir isim.

RIM şirketi çağrışım yapan bir marka ismi oluştururken özellikle Blackberry'yi karışık kablosuz teknoloji’yi açıklığa kavuşturmada son kullanıcıya yardım eden, neşe dolu, arkadaşça ve yaklaşılabilir bir isim olarak seçmiş. Blackberry marka ismi, pazardaki yüksek teknolojili büyük markalardan daha erişilebilir olurken insanların ilgisini çekmeye devam ediyor. Sonuçta, Blackberry kablosuz elektronik posta çözümü için arkadaşça, belirleyici ve akılda kalabilen bir isim olarak hizmet ediyor.

 
Toplam blog
: 177
: 1692
Kayıt tarihi
: 02.11.07
 
 

İlk,Orta ve Lise öğrenimi TED Kolejinde yaptı. Bilgisayar Mühendisliği lisans eğitiminden sonra E..