Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Temmuz '11

 
Kategori
Blog
Okunma Sayısı
394
 

Blog, bilimsel bir ortam mıdır?

"Şiddet yanlısı erkekler" demek bazı erkeklerin şiddet yanlısı olduğunu gösterir. 

Bu başlıklı yazıma çok yorum gelmiş. Erkekler alınmışlar, "her erkeği aynı kefeye koymuşsunuz" diyorlar. Hayır. Elbette değil. Başlıktaki Türkçe bunu gösteriyor yukarda açıkladım. Dilbilgisi olarak böyle, yani şiddet yanlısı erkekleri niteliyorum o isim tamlaması ile. 

En yadırgadığım, bir okur, yazınız bilimsel değil demiş. Burasının bilimsel bir dergi olduğunu bilmiyordum! Burası bir gazete, hatta bir blog. Bloglara insanlar gözlem, duygu, düşüncelerini yazarlar. Kimisi duygularını şiirle ifade eder. Veya öykü gibi kurgusal şeyler yazarlar... Zaten kategori kısmında sayısız çeşit var. 

Her gözü kulağı olan ve haberlere göz atan bir TC vatandaşı olarak gözlemim hergün en az birkaç kadının erkek şiddetine kurban gittiği.. Son 8 senede bunların arttığı (veriler var)... hükümetin tınmadığı (en son bir kelepçe saçmalığı çıktı, erkek şiddeti uygulasın sonra kelepçe tak, evet çok etkili(!) ) Ve bu vahşetin çocukların gözleri önünde yapılması! :( 

O çocukların yaşadığı travma ve kayıp ömürlerinin sonuna dek beyin ve kalplerinden gitmeyecek.... Nasıl bir baba, nasıl bir insan bunu yapar... Bunlara sizlerin de içi acımıyor mu? İsyan etmiyor musunuz? Bilimsel yazmamışsınız diye tutturan okuru ise ilginç buldum, veriler var kadınlar da şiddet uyguluyor diyor. Kusura bakmasın. Ben haberlerde, kadınların erkek öldürdüğüne, işkence ettiğine dair pek haber göremiyorum. Gazeteciler öyle haberler var da görmezlikten mi geliyorlar? Ancak biliyoruz (duyuyoruz), kırk yılda bir bir kadın kocasını uyurken öldürüyor, seneler seneler süren dayaktan bıktığı usandığı bundan kurtulamadığı için, dayağa rağmen sayısız çocuk baktığı, tarlada da çalıştığı, ev işlerinde de çalıştığı için .. Tükendiği için.... Bunları anlayabiliyorum. Ama ayrılmak istedi diye, kendisini istemedi diye karısını, sevgilisini öldüren döven, kezzap atan adamı anlamıyorum. Tiksiniyorum. 

Okur bilimsel yazıyı bir blogda arayarak hata ediyor. Bilimsel araştırma yapmış olsam bu konuda, onu bloga yazmam (ben bir biliminsanıyım ve bilimsel araştırma nasıl yapılır, nasıl yazılır , nasıl bir ifade ile kaleme alınır ve hangi dergilere gönderilir biliyorum elbet) araştırmamı bilimsel bir dergide yayınlattıktan sonra bu ortamda -istiyorsam - ondan bahsederek, kimi çarpıcı verileri ve sonuçları yazarım. 

Herkese saygı ve sevgilerimle,  

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Şiddet...Kelimeyi ifade etmek bile insanı sarsıyor. Şiddete uğrayan insanda ne yaralar açılır ona sormak lazım. Kadına şiddet beyefendiler inkar etse de var ve artarak devam etmekte. Cinsel olarak ve fiziksel şiddet olarak da sürmekte ne yazık ki. Kadınlarımız asla şiddet karşısında boyun eğmemeli ve yasal zeminlerde hakkını aramalı. Beyefendiler de inkarı bırakıp, şapkalarını önüne alıp biraz düşünmeli biz ne yapıyoruz diye. Yoksa tüm uzuvlarına halka taksanız da bir anlam ifade edeceğini sanmıyorum...Mutlu kalın.

Ayşegül HAYVAR 
 02.08.2011 11:23
Cevap :
Merhabalar ve teşekkürler... Dediğiniz gibi inkarı bırakmaları gerek... bir yazı yazdım aman tanrım bir sürü erkek ayağa kalktı:( Bugün yazıyor gazeteler: günde 5 kadın öldürülüyormuş. Akıl almaz.... Feci bir ilkellik... Bazıları hala inkarda.. yok kadınlar da şiddet uyguluyormuş falan... Bu konuya canım çok sıkılıyor. Bunlar nasıl önlenecek. Hükümetin başı şimdiye kadar bu konuda birşey dedi mi???! Ben duymadım.  02.08.2011 21:23
 

Blogun bilimsel bir ortam olduğunu kim söyler ki soruyorsunuz.. Ama bir düşüncenin dayanağınının ve mantıksal bağlantısının olması yani temellendirilmiş olması gerekir. Ama savı temellendirmek bilimsellik değildir, aklın ve diyalogun gereğidir. Düşünce ifadelerinde bunu beklemek haktır. Ayrıca blog bilimsel bir ortam değildir, ama bilimsel yazılar da yazılabilir ya da konular seçilebilir. Bu tür yazılarda ise olgusal olmak, yani verilere dayanmak önemlidir, ama tabi şart değildir. Sizin yazınıza gelirsek tüm erkekleri kastetmediğiniz açık. Gerçi ilk cümleniz total olarak erkekleri kastediyor olsa da, niyetinizin o olmadığı belli. Erkek egemen anlayışa ve sorumsuz ebeveynliliğe karşı çıkıyorsunuz. Yazılarınızın içeriğine katılıyorum. Eleştiri olarak ise, yazınızı daha iyi yazabileceğinizi söyleyebilirim. Hızlı, duygusal ve dağınık yazılmış bence. Selamlar.

Erdal Aydın 
 30.07.2011 13:40
Cevap :
Teşekkürler... dağınıklık konusunda haklı olabilirsiniz şu anda bilemiyorum. yazınız bilimsel değil diyen birine çok sinirlendim de...  02.08.2011 21:21
 

e.güncede kim ne isterse yazar, bilimsellik aramak bir acaiplik olsa gerek veya fark edilmek için yazmış. Keyifler diliyorum...

Kadri KANPAK 
 29.07.2011 20:04
Cevap :
Bence de.. haklısınız. Beni eleştiriyor, yazınız bilimsel değil diye... İlginç. Selamlar teşekkürler....  02.08.2011 21:24
 

Yazmanın bir erdem olduğu düşünülürse,ülkemizde sizin gibi : ''düşünen,yapıcı eleştiren,sorgulayan;sorunlara çözüm önerileri sunan'' kadınlarımızın gün geçtikçe artması çok sevindirici...Erkeğin yanlışlıklarını da düzeltip eğitecek olan Türk kadınlarıdır...Sizi candan kutluyor,selamlarımla saygılarımı sunuyorum...

Mesut Selek 
 29.07.2011 15:12
Cevap :
Çok teşekkürler.... sagolun...  02.08.2011 21:30
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 71
Toplam yorum
: 108
Toplam mesaj
: 25
Ort. okunma sayısı
: 1145
Kayıt tarihi
: 24.08.07
 
 

Çevremizdeki kalite(sizlik) ile ilgili yazılarım. Çevremizi kuşatan beton binalar, insanlar, iliş..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster