Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ağustos '07

 
Kategori
Blog
 

Blog dediğin nedir gülüm?

Blog dediğin nedir gülüm?
 

Efendim Blog dediğimiz şey ne menem bir şeydir? Yenir mi, yutulur mu, yoksam gargara yapılaraktan tükürülür mü? Göze kaçsa, bol suyla yıkamak gerekir mi? Çocuklardan uzak tutulmalı mı? Kuru ve serin yerde mi saklanmalı? Bunların hepsinin cevabını bekliyorsanız, yazıyı sonuna kadar okuyun...

Aslında blog; web ve log kelimelerinin birleşiminden türemiş bir melez. (hibrid diyorlar) Web, bildiğiniz gibi ağ demek. Örümcek adamda madam web vardır misal. Böyle büyülü güçlere sahip bir medyumdur. Ben severim kendisini. Hürmette kusur etmem. Bayramlarda ve özel günlerde gidemesem de kart atarım. Olmadı cep telefonundan, iğrenç kandil mesajları atarım. Log da, kayıt anlamına gelmekte olan bir kelimedir. Misal ben balık adamım ya, dalışlarımızı kaydettiğimiz bir kayıt defterimiz var. Biz buna ecnebice log book diyoruz. Tabi ben demiyorum. Ben Ahmet diyorum. Hatta kafam iyiyse "kanka n'aber?" diyorum. Cevap alamıyorum...

Gelgelelim bu blog kelimesi türkçe değil. web-log un tam karşılığı ağ kayıt. blog un tam karşılığı ğkayıt... Garip olacağından uzun olması daha kullanışlı. Aslında Papua Yeni Gine de ğ harfi, kelimenin başına gelebiliyomuş. Ben görmedim. Görenler de yalancının, üçkağıtçının önde gideni zaten. Geçen borç istediler, yok dedim.

İyi güzelde kardeşim sen bunları neden yazıyorsun diyeceksiniz....

Dediniz mi? Neyse burada denmişi var. Bunları söylememin, sizin güzel vaktinizden çalmamın sebebi şu; blog lafına gıcık oluyorum. Gıcığım arkadaş. Bana ne...

Bir de bu "blog" yetmezmiş gibi bloger, blogger gibi, blog kullanıcısı, blogçu anlamına gelir, bir şeyler türedi. Bu da olmadı üstüne blogizm, blogkolik gibi ne olduğunu anlamaya hafsalamın yetmediği, kelimeler çıktı piyasaya.

Ben türk olduğum için, Beyazıt a Beyazid, Bayazid denmesine nasıl uyuz oluyorsam, (türkçe de kelimeler d ile bitmez. Bitenler türkçe değildir.) aynı şekilde türkçe karşılığı olabilen kelimelerin, orjinal hallerinin kullanılmasına da, uyuz oluyorum. Bir de şu bir türlü geçmeyen sivilcelerime...

Bu yüzden sadece uyuz olarak anılmamak için, çeşitli varyasyonlar buldum. Bunların bir kısmı başkalarının buldukları karşılıklar ile tutabilir, tutmayabilir. Tutuyorsa aynı şeyleri düşünmüşüz. Ne güzel, tanışıp, bir şeyler içmeye gidebiliriz. Yok yahu... Ya erkekse... Vazgeçtim. Önce mayolu bir boy, bir portre fotografı isterim. Portre mayolu olmasa da olur. Olsa da, bana bir faydası nasıl olsa olmaz...

Yahu tamam ne aceleci milletsiniz. Evet önerilerime geçiyorum. Tabi bir kısmını, bu yazıyı yazarken unuttum.

ağ kayıt
ağ günce
ağ günlük
e kayıt
e günce
e günlük
e bebeğim e

Bunlar yetmediyse sizden de fikirler alabilirim. Ben ağ kayıt ve e günceyi pek beğendim. Sırf kendim uydurduğum için değil. Aynı zamanda kendimi de çok sevdiğim için...

Kısa özet: sırf bunu da okusanız yeterli olacaktı aslında. Blog türkçe değil. Çeşitli ekler almış halleri de... Yukarıdaki türkçe karşılıkları kullanırsak, çok daha iyi olacağı kanaatindeyim. Dilimizi sevelim... Yeminle çok daha güzel. Turist kızlar öyle diyor...

Yazının sonu: "Ben böyle yalancı bir herif görmedim. Hiç bir sorumuzun yanıtını alamadık" diyorsunuz değil mi?.. Değil mi? Aaa iyi o zaman, kalın sağlıcakla...

Foto hakkında not: Çok klasik oldu farkındayım. Aslında Liv Tyler fotosu koyacaktım. Kıskanıyorum, ne yapayım...
 
Toplam blog
: 40
: 7324
Kayıt tarihi
: 20.03.07
 
 

Karga, kargagiller (Corvidae) familyasından Corvus cinsini oluşturan, iri yapılı, düz gagalı, pençel..