Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Mart '11

 
Kategori
Blog
 

Blog iltifatları

Blog iltifatları
 

LOGOMUZ


Değerli arkadaşlar,  

MB, özgür fikir ve yazım platformu, ( sanal ortam) Bunu bilmeyenimiz kalmadı. :-))  

Yeni üye olunduğunda, gelen yorumlardan sanal da olsa, kişiler tanımaya çalışılıyor. Sayfasına gidiliyor, ana tanıtım sayfasında bilgiler vardır.  

Dedik ya sanal ortam, ana tanıtım sayfasına neler yazılmışsa, ona inanacağız. Peki ne kadar doğru.  

Yapıştırdığı fotoğraf kendisinin mi acaba? Veya 25 sene evvelki fotoğrafı?  

Peki ismi hüviyetindeki gerçek ismi mi? Veya mahlas mı kullanıyor?  

Dedik ya, sanal ortam. Belki hiç birisi gerçek değil.  

Biz yine de "gerçek" olduğunu kabullenelim.  

*********  

Okunan bir blog "iz" bırakınca, yorum yazmak fikri oluşur.  

Veya gelen yoruma/mesaja cevap verilecektir.  

Muhataba hitap edilecek, işte burası çok önemli. Deniliyor ki:  

Merhaba: sıradan selam,  

Sayın: mesafeli ve saygılı,  

Saygıdeğer: Saygıya lâyık üst,  

Değerli: Kıymetli,  

Arkadaşım: Samimiyet, içtenlik,  

Can arkadaşım: Çok içtenlik,  

Selamlar: Usulden,  

Sevgiler: samimi selam, modernize,  

Güzellikler: Ferahlık dileği,  

Gönül hoşluğu: bendeki ferahlık sana da,  

Teşekkür ederim: Sağol'un eş anlamlısı.  

"Çok harikaydı, hayran oldum, etkilendim veya motivasyon aldım" sözcükleri derin beğeniyi ifade eder. Farklı yorumlamamak gerekir.  

Yazışmalarda "kardeşim" veya "ablacım" ifadelerine de rastlamaktayız. Bu ifadelerde bir sevgi, bir korumacılık daha çok da şefkat fark edilmektedir.  

Blog yazışmalarında "karşı cins" kavramını akıllardan uzak tutmak gerekir ve MB ların sanal yazım platformu olduğu unutulmamalıdır.  

Blog ortamı hitaplarında gönül alıcı hoş ifadeler, beklenen iltifatlardandır. İltifatlar inceliktir.  

Hoşlanırız da, gönlümüzün okşanması için, abartılı olmamak kaydıyla bekleriz adeta iltifatları. Bu ve buna benzer gönül alıcı sözcüklerin farklı algılanacağı düşünülemez. Karşılık olarak bir teşekkür yeter.  

Güzel başlayıp güzelliklerle noktalanmış bir yoruma, aynı güzellikte cevaplar verilir. Yazanda ve okuyanda hoş duygular uyandırır. İşte beklenen motivasyon sağlanmıştır.  

Blog yazmayı ve okumayı bazıları hobi olarak,  

Bazıları kendilerini geliştirmeyi,  

Bazıları zaman geçirmeyi,  

Bazıları sanal çevre edinmeyi,  

Bazıları da donanımlarıyla faydalı olmayı düşünmüşlerdir.  

Buraya üye olduğumdan beri, MB ların yazarları ve hatta okur müdavimlerinin hepsiyle "çok büyük nufuslu bir aile" olduğumuz fikrimden hiç uzaklaşmadım.  

Çok nufuslu bu aile bireyleri arasında bazen fikir çatışmaları oluyor. Gayet tabiidir. Çünkü her yazar farklı bir profil. Ev içinde bile buna benzer durumlar olmuyor mu?  

Hoşgörü, tolerans her zaman galiptir, işin içinde iyi niyet de olunca...  

İlgi alanım ve üyelik kategorim psikoloji. Zamanın ve unutmanın, olumsuz durumlardaki yapıcı etkileri malûmdur.  

Burada, değerli fikirler üreten çok donanımlı beyinler, güçlü kalemler ve yüreği cesur, biribirlerine üstünlükleri olan seçkin yazarlarımız var.  

Samimiyetle söylemek istiyorum ki, ben, Milliyet blogları çok seviyorum. Bloglara girmediğim gün bir eksiklik hissediyorum.  

Burada yazan veya okuyan herkes, kadın-erkek fark etmez, canlarımsınız, kardeşlerimsiniz.  

Benden küçüklerin "abla" diye hitaplarına bayılıyorum.  

Hepinizi çok seviyorum.  

Gönüller dolusu selam ve sevgilerimle,  

Yurdagül Alkan.  

 
Toplam blog
: 344
: 1671
Kayıt tarihi
: 09.04.09
 
 

Özel bir finans kuruluşundan emekliyim. Hayatın her aşamasını acısıyla tatlısıyla yaşamış biri ol..