Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ekim '11

 
Kategori
Blog
 

Blog Kategorisi'nin karizması çizildi mi?

Blog Kategorisi'nin karizması çizildi mi?
 

Eski sokaktan geçtim :(


Geçmiş zaman olur ki... Anımsamak,bir ömre bedel olur.

Vay bee!..Ne günlerdi onlar...Eski MB Mahallemizin sokakları mürekkep kokardı...

Sokakları hem mürekkep; hem yazar kokardı.

Matbaalardan gelen ofset makinalarının fosurtulu sesleri şimdi yok !..

Reklam panolarında eski filmlerin afişler olurdu...Ayhan Işık & Belgin Doruk..

Aşkın derunî hisleri...Mazide kaldı...

Köşe başlarında gevrekçiler, boyozcular olurdu... Çitlek çitlenirdi sinemalarında...

Uludağ Gazozu içilirdi.

Belediye meydanındaki ana tabeladaki  Blog Kategorisi  Afişi en önemli ,en heyecan verici yerdi.

Yoldan geçenler, önce oraya bakarlardı !..

Herkes sabah kahvaltısını yaparken mutlaka Blog Yazılarına bir göz atardı...

Kim,kimi çekiştiriyor ? Kim nerede acılı çiğ köfte, bol sinâmekili ,sinerjili mantı, kol böreği yapmış ?

Canlı canlı izlerdik... Zevkle okurduk !..

Mahallede kavga varsa eğer, polis ve belediye başkanı bile izlemeye gelirdi.

Neydi o günler ?..O günleri arayan çoktur...Blog Afiş Ağaları şimdi yok !..

Havalarını attıkları  meydanı zabtiyeler basmış!..

Oradaki gecekondular hepten yıkılmış !..Direnişçiler bile HES'li kadınlar kadar olamamışlar...''Pes '' edip kaçmışlar...(Şaka tabi...Alınan neyim olur maazallah )

Hatta bahçeli evleri bile oracıkta kalakalmış !..Şimdi o evlerin olduğu yerlere, ara sıra gidiyorum...Yıkılan bahçe taşlarından birkaçını yerine koyuyorum...Solan çiçekleri suluyorum !..Ama nafile !..Onların yokluğunda ,kapıdaki terkedilmiş kedinin bile boynu bükük kalmış ...

'' Pire için yorgan yakılır mıydı ?..Bana bu yapılır mıydı ?..Bir hiç uğruna yazma erdeminden vazgeçebilir miydi yazar ?..''  der gibi bakıyordu kedicik !..

Yeni MB Blog Sokağı,en mütevazı bir bölgede konuşlanmış...Füturizm Sokak ile Aşk Sokağı arasında sıkışıp kalmış...Eskiden Blog Sokağı'ında , bina satın almayı bırakın ,ev kiralamak bile herkesin harcı değildi.

Blog Sokak ,köşe başında olduğundan herkesin dikkatini çekerdi.

Ya şimdi ?..Doğal ve sıradan !..Karizması düşmüş;ama sokak yenilenmiş;her yer badana edilmiş;çay ocağı bile var orada !..Plastik Çin Malı çiçekler her taraftan sarkıyor !..Fakat içinde ruh yok !..

İnsanlar,ilkeleriyle yaşarlar...Yazana da yazmayana da saygılıyım...

Ama yazmayan, gerçek yazar; duygularını dökmeyen gerçek şâir ,''Aşırı şarz olmaktan dolayı bir gün patlar !..''

İşte !.. Yazarken ,tarihe geçecek sözler üretiyorum...

Ben de yazmazsam patlarım arkadaş !..İster okunsun;ister okunmasın...

Blogda,güncelde,denemede,haberde ,şiirde, şarkıda, tarihte, edebiyatta vb. varım !..

...............

Benim gibiler kanaate alışmıştır...Bizler kıtlık yıllarına benzer dönemler geçirmiştik...

Yağ...Tüp...Sigara...kuyruklarında çook beklemiştim. Onun için yoksulluk nedir biliriz...

Bizim zamanımızda nerdeee Milliyet Blog olacaktı !...Yazılar yazacaksın da bütün dünya seni okuyacaktı ?...Hah haa !..Olacak şey değildi !..

İnternete girip de  ''tık '' larla dünyanın gazetesini ''bedava '' okuyacaksın !..Bir taraftan türkü dinleyip bir taraftan Çölemerik'teki akrabanla ''Çet'' leşeceksin !..Maazallah, eskiden  bunu anlatsan ''küffâr zihniyetli '' ilân edilirdin...

Benim köylerimi ,eskiden eşkiyalar basardı... Onun içindir sıcak kucağa hasretiz...

Onun içindir ki herşeyi ''Beğenmemezlik '' yapamıyoruz...Domates,tuz,ekmek...aştır bize...

Yeni MB'yi de şükredip bağrımıza basmamız ondandır...Ya ,eskiden olduğu gibi örf-i idare ilân edilip de Maaşlı MB Blog Baş Yazarları olan bazılarımız içeri tıkılsaydı !..

''Anan adın...baban adın '' sorarak 6 ay içerde yatsaydık !..Namık Kemalin,Volter'in başına gelenleri biliyorsunuz !..

Zor dostum zoor !..Ben almayayım !.. Halime şükrediyorum ...Yazabildiğim kadar yazıyorum...

Suya sabuna da dokunuyorum...''Lay-lom '' culuk ve ''Lahana kapuskası '' tariflerini bende aramasın kimse !..

Yeni MB Cennet Mahallesinde,doğal gaz yokmuş !..Varsın olmasın !..Sobalı ev tuttum,oturuyorum..

Ülkede huzur olsun ;sıcak çayım olsun !..Başka şey istemem !..

........

Tanrım,

Bana değiştirebileceğim şeyleri değiştirmek için CESARET,

Değiştiremeyeceğim şeyleri kabul etmek için SABIR,

İkisi arasındaki farkı bilmek için AKIL ve HİKMET,

Beni aşkın körlüğünden ve yalanlarından koruyacak DOSTLAR ver...”

..........

 
Toplam blog
: 1521
: 1639
Kayıt tarihi
: 23.06.07
 
 

İnsan yontmakla geçti ömr-ü baharı... Güzel ve canlı heykeller yaptı... Kimisinin içi çabuk boşal..