Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ekim '11

 
Kategori
Blog
Okunma Sayısı
332
 

Blog Kategorisi'nin karizması çizildi mi?

Blog Kategorisi'nin karizması çizildi mi?
 

Eski sokaktan geçtim :(


Geçmiş zaman olur ki... Anımsamak,bir ömre bedel olur.

Vay bee!..Ne günlerdi onlar...Eski MB Mahallemizin sokakları mürekkep kokardı...

Sokakları hem mürekkep; hem yazar kokardı.

Matbaalardan gelen ofset makinalarının fosurtulu sesleri şimdi yok !..

Reklam panolarında eski filmlerin afişler olurdu...Ayhan Işık & Belgin Doruk..

Aşkın derunî hisleri...Mazide kaldı...

Köşe başlarında gevrekçiler, boyozcular olurdu... Çitlek çitlenirdi sinemalarında...

Uludağ Gazozu içilirdi.

Belediye meydanındaki ana tabeladaki  Blog Kategorisi  Afişi en önemli ,en heyecan verici yerdi.

Yoldan geçenler, önce oraya bakarlardı !..

Herkes sabah kahvaltısını yaparken mutlaka Blog Yazılarına bir göz atardı...

Kim,kimi çekiştiriyor ? Kim nerede acılı çiğ köfte, bol sinâmekili ,sinerjili mantı, kol böreği yapmış ?

Canlı canlı izlerdik... Zevkle okurduk !..

Mahallede kavga varsa eğer, polis ve belediye başkanı bile izlemeye gelirdi.

Neydi o günler ?..O günleri arayan çoktur...Blog Afiş Ağaları şimdi yok !..

Havalarını attıkları  meydanı zabtiyeler basmış!..

Oradaki gecekondular hepten yıkılmış !..Direnişçiler bile HES'li kadınlar kadar olamamışlar...''Pes '' edip kaçmışlar...(Şaka tabi...Alınan neyim olur maazallah )

Hatta bahçeli evleri bile oracıkta kalakalmış !..Şimdi o evlerin olduğu yerlere, ara sıra gidiyorum...Yıkılan bahçe taşlarından birkaçını yerine koyuyorum...Solan çiçekleri suluyorum !..Ama nafile !..Onların yokluğunda ,kapıdaki terkedilmiş kedinin bile boynu bükük kalmış ...

'' Pire için yorgan yakılır mıydı ?..Bana bu yapılır mıydı ?..Bir hiç uğruna yazma erdeminden vazgeçebilir miydi yazar ?..''  der gibi bakıyordu kedicik !..

Yeni MB Blog Sokağı,en mütevazı bir bölgede konuşlanmış...Füturizm Sokak ile Aşk Sokağı arasında sıkışıp kalmış...Eskiden Blog Sokağı'ında , bina satın almayı bırakın ,ev kiralamak bile herkesin harcı değildi.

Blog Sokak ,köşe başında olduğundan herkesin dikkatini çekerdi.

Ya şimdi ?..Doğal ve sıradan !..Karizması düşmüş;ama sokak yenilenmiş;her yer badana edilmiş;çay ocağı bile var orada !..Plastik Çin Malı çiçekler her taraftan sarkıyor !..Fakat içinde ruh yok !..

İnsanlar,ilkeleriyle yaşarlar...Yazana da yazmayana da saygılıyım...

Ama yazmayan, gerçek yazar; duygularını dökmeyen gerçek şâir ,''Aşırı şarz olmaktan dolayı bir gün patlar !..''

İşte !.. Yazarken ,tarihe geçecek sözler üretiyorum...

Ben de yazmazsam patlarım arkadaş !..İster okunsun;ister okunmasın...

Blogda,güncelde,denemede,haberde ,şiirde, şarkıda, tarihte, edebiyatta vb. varım !..

...............

Benim gibiler kanaate alışmıştır...Bizler kıtlık yıllarına benzer dönemler geçirmiştik...

Yağ...Tüp...Sigara...kuyruklarında çook beklemiştim. Onun için yoksulluk nedir biliriz...

Bizim zamanımızda nerdeee Milliyet Blog olacaktı !...Yazılar yazacaksın da bütün dünya seni okuyacaktı ?...Hah haa !..Olacak şey değildi !..

İnternete girip de  ''tık '' larla dünyanın gazetesini ''bedava '' okuyacaksın !..Bir taraftan türkü dinleyip bir taraftan Çölemerik'teki akrabanla ''Çet'' leşeceksin !..Maazallah, eskiden  bunu anlatsan ''küffâr zihniyetli '' ilân edilirdin...

Benim köylerimi ,eskiden eşkiyalar basardı... Onun içindir sıcak kucağa hasretiz...

Onun içindir ki herşeyi ''Beğenmemezlik '' yapamıyoruz...Domates,tuz,ekmek...aştır bize...

Yeni MB'yi de şükredip bağrımıza basmamız ondandır...Ya ,eskiden olduğu gibi örf-i idare ilân edilip de Maaşlı MB Blog Baş Yazarları olan bazılarımız içeri tıkılsaydı !..

''Anan adın...baban adın '' sorarak 6 ay içerde yatsaydık !..Namık Kemalin,Volter'in başına gelenleri biliyorsunuz !..

Zor dostum zoor !..Ben almayayım !.. Halime şükrediyorum ...Yazabildiğim kadar yazıyorum...

Suya sabuna da dokunuyorum...''Lay-lom '' culuk ve ''Lahana kapuskası '' tariflerini bende aramasın kimse !..

Yeni MB Cennet Mahallesinde,doğal gaz yokmuş !..Varsın olmasın !..Sobalı ev tuttum,oturuyorum..

Ülkede huzur olsun ;sıcak çayım olsun !..Başka şey istemem !..

........

Tanrım,

Bana değiştirebileceğim şeyleri değiştirmek için CESARET,

Değiştiremeyeceğim şeyleri kabul etmek için SABIR,

İkisi arasındaki farkı bilmek için AKIL ve HİKMET,

Beni aşkın körlüğünden ve yalanlarından koruyacak DOSTLAR ver...”

..........

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

dilimizde de tüy bitiyor ama, a-aa bi görüyoruz ki, insan anlamamış, anlamıyor hala, gülsek mi ağlasak mı karar veremiyoruz; sonra da kendimizi eğlenceye mizaha, hatta lay lay loma vuruyoruz, di mi Mesut Bey? İnsandan yana dertliyiz yani anlayacağınız:)) Onun için sizinle dertleşmek hoşuma gidiyor, seviyorum sizi, insanı… Ama insanlar insanı mı sevmiyordur, kendini de mi sevmiyordur nedir, kimbilir..? Böyle yani… Ben de Hititleri çok severim, hatta atalarımız olduğuna dair söylemler, kanaatler de var. Onun için, atalarımıza bari saygısızlık, haksızlık yapmamalıyız. Bir şey iyi veya kötü bir şey olmuş ya da olmamış hiç farketmez, onlara ait olmayan birşeyleri, veya birinin demediği birşeyleri ona maletmemeliyiz. Hatta daha da önemlisi, hele de birinin yapmadığı bir hatayı veya hata olmayan birşeyi, sanki hata imiş gibi ona mal etmemeliyiz de. Bana teşekkürünüz için de estağfurullah, ben teşekkür ederim, görevimiz, insanlık bilincimiz ve insan sevgimizdir. Dost selam ve sevgilerimle…

Filiz Alev 
 09.10.2011 18:15
Cevap :
Açıklamalarınız akademik açıdan da çok değerli Filiz Hanım,size minnettarız.Aklıma gelmişken yazayım istedim...Hammurabi kanunları da gerçek mi bilemiyorum....Babil kralı Hammurabi'nin (MÖ 1728-MÖ 1686) çeşitli meselelerde verdiği kararlar, Babil'in koruyucu tanrısı Marduk adına yapılan Esagila Tapınağı'na dikilen bir taş üzerine Akatça dilinde yazılmıştı. Hammurabi, kendisine bu kanunları yazdıranın güneş tanrısı Şamaş'ın olduğunu söylemiştir. Dolayısıyla kanunlar da tanrı sözü sayılıyordu. Arkeolog Jean Vincent Scheil'in 1901'de Susa, Elam'da bulduğu (bugünkü Huzistan, İran) ve Fransa'ya taşıdığı Hammurabi Kanunları'nın yazılı olduğu stel, Louvre Müzesi'nde sergilenmektedir. Yaklaşık iki metrelik silindirik bir taşın üstüne çivi yazısı ile yazılmış olan kanunlar tam 282 maddedir, ancak bu maddelerin 30'u (madde 66-99) şu anda okunamayacak durumdadır. 13 sayısı uğursuz sayıldığı için 13. madde yazılmamıştır.Am ane kadar doğrudur..Bilemem teşekkürler...saygılarımla...  09.10.2011 22:02
 

Bakın yine "doğru düşünmüyorsunuz"!:) Hititlerin "biz yazdık diye" bir iddiası ve söylemi zaten yok:) "insanın yaptığı”, insanların yaptığı bir şey var! Hititler yapmamış yanlışı, insanlar yapmış, yapıyor... "düşünmemek” gibi, insanı yanıltmak ve yanılmak gibi! Kendine anlamak düşünmek için zaman tanımamak, yavaşlatmamak, yavaşlamamak gibi. Kendini akıllı ve bilir, başkasını kendinden akılsız sanmak gibi. Yetmiyormuş gibi bir de kendini de insanları da gırgıra şamataya vurmak gibi:) Hititler niye ters dönsün ki mezarlarında, asıl böyle yapanlar ters dönsün! Hititlerin ne diye günahını alıyorsunuz bir de üstelik.. Yani insana kendi günahları zaten yetiyor:))) (gerçi bu da doğru bir söylem ama asıl latife olsun diye dedim tabii bunu da, yanlış anlaşılmasın!!) Evet "uyansın toplum!" artık. "Doğru düşünsün" insanlar! Yoksa, tıpkı sizin de belirttiğiniz gibi, tiz-i reftâr olanın, pâyine dâmen dolaşıp duruyor, olmuyor, ayıp oluyor insana, yakışmıyor insana. Onu diyorum yani, diye diye (dvm)

Filiz Alev 
 09.10.2011 18:13
Cevap :
Haklısınız,Hititlere mal etmek edebsizlik...Latife bile yapmak kemiklerini sızlatır...Teşekkürler...  09.10.2011 21:57
 

Selam ile Sn. Selek, bir düzeltme. Ancak fırsat bulup konuyla ilgilenebildim kusura bakmayın. Malum, acele etmiyoruz, telaşa mahal yok; sakin, yavaş yavaş, ehlen ve sehlen, suhuletle ilerliyoruz:) Hadiye Hanım'ın da tam metnini verdiğini sandığı ve sizin de yine bildiğinizi ve bilgi verdiğinizi sanarak doğruluğuna da katılım gösterdiğiniz ne o metin, ne de o metnin Hititlerin M.Ö. 2000 yıllarındaki bir duvar yazısından alıntı olduğu bilgisi ne yazık ki doğru değildir! Bu tip ve benzer yanılışların/yanılgıların toplumda ve insanlar arasında hala daha sürmesini ve yaygınlaşmasını önleyebilmek adına/amacıyla ve insanda "doğru düşünebilmeyi" teminen, hep kamu yararına yazmakta olduğum yazılarımdan yine biri olarak ve dahi konuyla ilgili gerçekler ve doğrular şu yazımdadır; sevgilerimle... http://blog.milliyet.com.tr/tanrim-insani-yavaslat/Blog/?BlogNo=329086

Filiz Alev 
 09.10.2011 15:47
Cevap :
Filiz Hanım,bizlerin boynu eğri...Hititleri de çok severim...Eğer onlar yazmayıp da ''Biz yazdık diye '' atıyorlarsa mezarlarında ters dönerler...Bu önemli bilgiyi bizlerle paylaşmanız,tarihi bir yanılgıyı ifşa etmeniz çok yararlı oldu...Toplum adına sizlere şükranlarımızı ,saygılarımızı sunarız efendim...  09.10.2011 16:49
 

Selamlar efendim. Yazınızdaki bir cümle çok hoşuma gitti, belirtmeden geçmeyeyim dedim. "Yazılar yazacaksın, bütün dünya okuyacak..." demişsiniz. Televizyona çıkıp "70 milyon bizi seyrediyor" diyenleri aklıma getirdiniz :)) Bütün dünya okuyacaksa günde üç blog yazmaya razıyım :)) Sevgi ve saygılarımla.

Nilgün Akad 
 04.10.2011 12:37
Cevap :
70 milyon bizi izliyor mahcup etmeyelim :)  04.10.2011 16:16
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 1521
Toplam yorum
: 9157
Toplam mesaj
: 558
Ort. okunma sayısı
: 1615
Kayıt tarihi
: 23.06.07
 
 

İnsan yontmakla geçti ömr-ü baharı... Güzel ve canlı heykeller yaptı... Kimisinin içi çabuk boşal..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster