Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Şubat '07

 
Kategori
Blog
 

Blog kategorisi

Blog kategorisi
 

Milliyet Blog Kategorilerinin yeniden gözden geçirilmesi gerektiğini düşünüyorum. Ana kategorilerin ve alt kategorilerin ne kadar ilintili olduğu değerlendirilip, kimi alt kategoriler ana kategori yapılıp, onun alt kategorileri yaratılmalıdır. Çok yazı yazılan birçok konuyu kapsayacak kategori olmadığı için yakın kategorileri seçmek zorunda kalıyoruz.

Kategorilerle ilgili küçük bir çalışma yaptım ve önerilerimi hazırladım:

A) Her blog için 1 yerine 2 kategori birçok yazının daha iyi tanımlanmasını sağlayacaktır. Örneğin “İstanbul: Mizah”, “Ankara: Kent Tarihi”, “Uluslararası Politika: Avrupa Birliği”

B) Ana başlıklarıyla pek ilintili olmayan ve/veya çok blog yazılan birçok alt kategori ana kategori olmalıdır.

1. Internet
2. Blog
3. Mizah
4. Aile
5. Aşk / Evlilik
6. Bebek (Bebekle ilgili alt kategoriler buraya taşınmalıdır)
7. Çocuk (Çocukla ilgili alt kategoriler buraya taşınmalıdır)
8. Alışveriş
9. Moda

Aslında kategorileri gruplamak için çok çaba harcamadan bağımsız kategoriler olarak tanımlamak daha anlamlı olabilir.

C) Olması gerektiğini düşündüğüm ve halen olmayan blog kategorileri

1. Anılar
2. Avrupa Birliği
3. Basın-Yayın /Gazete
4. Basın-Yayın /Milliyet
5. Bilgi
6. Bilim / Fizik
7. Biyografi
8. Blog / Milliyet Blog
9. Briç
10. Çeviri
11. Deneme
12. Eğitim / Sınavlar
13. Eğitim / Sınavlar / OKS
14. Eğitim / Sınavlar / ÖSS
15. Ev hayvanları
16. Ev hayvanları / Kedi
17. Ev hayvanları / Köpek
18. Ev hayvanları / Kuş
19. Günlük
20. Karikatür
21. Kıbrıs
22. Mektup
23. Öykü
24. Sağlık / Sigara
25. Sağlık / Uyuşturucu
26. Satranç
27. Seçimler
28. Sorun-Çözüm
29. Spor / Futbol / Beşiktaş
30. Spor / Futbol / Fenerbahçe
31. Spor / Futbol / Galatasaray
32. Tefrika roman
33. Televizyon
34. Televizyon / Dizi
35. Televizyon / Yarışma
36. Ulusal Politika
37. Yolculuk

D) Yazdığımız yazının kategorisini seçtiğimiz alanda bir de “Diğer” seçeneği olmalı. Yazdığımız yazıyı hiçbir kategoriye uyduramamışsak o zaman "Diğer" seçip yazdığımız bloğun en üstüne “Kategori: Öneri” yazıp gönderelim. Şimdi olduğu gibi mail göndermek hiç pratik değil. Blog yazarlarının kategori önerileri bir süre sonra yeni öneriye gerek bırakmayacak şekilde kategorileri çeşitlendirecektir.

E) Yeni kategoriler yaratma konusunda en iyi karar verecek olan editörlerimizdir. Okuduğu yazının kategorisini listede bulamazlarsa hemen ekleyebilecekleri kullanım kolaylıkları olursa çok anlamlı, blogları iyi sınıflayan kategori listeleri gelişir.

Şu andaki Milliyet Blog’un kategori listesinin zayıf olduğunu ve geliştirilmesi gerektiğini düşündüğüm için bu çalışmayı yapıp, yayınladım. Diğer blog yazarlarımızın katkılarıyla eksiklerin tamamlanacağına inanıyorum.

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..