Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Haziran '10

 
Kategori
Blog
 

Blog köşesinin dayanılmaz cazibesi

Blog köşesinin dayanılmaz cazibesi
 

Bu köşeden blog yazarlarına tavsiyelerde bulunuyoruz. Tanışma günleri, turları düzenliyoruz. Dernek kuruyoruz.
Bando toparlıyoruz.

İnce hesaplar yapıyoruz. 5000 üye bana birer lira verse ne olur diyoruz. Cepten para verip kitap bassam,
5000 alıcı hazır diyoruz.

Üye olduktan bir hafta sonra istatistiklerimizi yayınlıyoruz. 100.-200.- 500.- 1000.-5000. bloglarımızı duyuruyoruz.
Bazımız yazma kabızlığı çekerken, bazımız da ishale yakalanıyor...

Da.. 5000 kişi henüz kendimize ve yaptığımız işe ad koyabilmiş değiliz.

Blog ve blogger sözcüklerine, Türkçe karşılık bulamadık.

Blog: Uluslararası iletişim ağında yazılan günlük. Blogger de bu işi yapan kişi.

***

Adamlar bu işi icat etmiş, ismini koymuş. Ya bu sözcüğü olduğu gibi sözlüğümüze alacağız ki o zaman blogçu demek rahatsız
edici olmaz. Ya da birilerimiz, sanki bu işi yeni icat etmiş gibi düşünerek yeni sözcük koyacak.

Biz, 5000 üyenin tugay mı, tümen mi oluşturabileceğini düşüneceğimize, blog karşılığı sözcüğü TDK na önersek, İlk
basılan sözlükte yerini alır.

***

Ben icat etsem, Bloga ağyazı, bloggere de ağyazar derdim.

Örn. "Geçen gün bir ağyazıya yorum yazdım. Ağyazar çok sevindi." "Milliyet ağyazarları yarın Büyükada'da buluşacak."

***

Bendeniz cennetkuşu, çok eski bir bulmacasever olarak "ben yaptım oldu" demiyorum. Buradaki dostların söz cimnastiği
yapmasını diliyorum, bilhassa Türkçe eğitmenlerimden...

http://img3.imageshack.us/img3/946/ayazq.jpg

 
Toplam blog
: 288
: 1185
Kayıt tarihi
: 18.01.07
 
 

Kendi halinde yazar, çizer, çapraz bulmaca çözerim. İki yüzyıl, bir binyıl gördüm. En sevdiğim hoca ..