Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Şubat '20

 
Kategori
Blog yazarları tartışıyor!
 

Blog mu? Kitap Bastırmak mı?

   2014 yılında mezun olmama 1 yıl kala kitap yazmaya başlamıştım. Fakat aklımda o kadar fazla soru vardı ki. Kitabımı nasıl bastıracağım? Ne kadar para gerekli? Başarılı olabilecek miyim? Bu soruları kendime sordukça vazgeçeceğimden, kitabım bitse bile bazı ünlü yazarların zamanında yaptıkları gibi kitabı bastıramadan öleceğime, okunmayacağıma, hayal kırıklığına uğrayacağıma vb.. birçok fikre kapılıyordum.  O zamanlar çevirmenlikte staj yapıyordum. Staj sonrası bir dönem kendimi tamamen yazmaya adadım. Önce birden yazıp çok yazma kararı aldım daha sonra azar azar yazıp; kısa hikayeler yazmaya başladım. Tabii ki kitabımı da yazıyordum. İlk hikayem kitabımın özeti hatta devamı gelecek nitelikte olan bir fantastik hikaye olmuştu. Bölüm mezunu olduğum için makale yazıyordum, sunum yapıyordum ama bunların hepsi akademik dildi. Benim ihtiyacım olan benim hayal dünyama ait beni ben yapan özellikleri insanlara ulaştırmaktı. Sürekli alıntı bularak, fikirleri destekleyerek geçecek bir hayat bana belki korkutucu belki de zor gelmişti.

   Daha sonra yazmak ile ilgili araştırmalar yaparken Milliyet Blog karşıma çıktı. Gereken tüm bilgileri gönderdim ve blog yazarı olmak için ilk adımı attım. Şimdi bana düşen beklemekti. Bir süre cevap gelmedi ama ben bu süre zarfında yayınlamak istediğim yazılarımı yazmaya başlamıştım. Edebiyatı bilen, edebiyata aşık biri olarak sevdiğim yazarlar hakkında yazılar yazdım. Hep araştırdım. Bilgilerin doğruluğundan emin oldum ve sürekli kitap okudum. Onay geldiğinde ilk yazımı yükledim. Blog en başlarda resimleri de kabul ediyordu. Yazılarımın okunma sayısına bakarken, nasıl iyi bir blogger olurum? Nasıl farklı konuları da ele alabilirim? tarzı araştırmalar yaptım. Tabii ki ben de çok fazla okunan bir yazar olmak istiyordum. Bu fikir her defasında aklıma gelir ama ben mutlu olduğum için sevdiğim için yazıyorum. Hiçbir zaman nasıl blog ile para kazanırım düşüncesine sahip olmadım. İnsanlar benimle ortak konularda birleşiyorsa ne mutlu…

   2015 yılından beri Milliyet Blogdayım. Mutlu olduğunuz konuları paylaşmak için, kendinizi belki de yazarak daha güzel ifade edebilirsiniz. Denemek gerekiyor. Ben sürekli negatif düşünen biriyken bloğum bana her zaman pozitif duygular aşılamıştır. Neden kitabımı bastırmak yerine blogger oldum? Cevabı çok açık. Kitabım bir gün yayınlanacak biliyorum ama ben çok fazla şey öğrendim. Kendimi geliştirdim. Alanıma sahip çıktım. Bir öğretmen olarak eğitim alanı dışında bir alana sahiptim ve ben tutkuma sahip çıktım.

Peki hala kitabımı bastırmak istiyor muyum? Tabii ki… Ama daha zamanı var. Ya da tam zamanı.. Emin olamıyorum.

Şimdi size soruyorum. Sizce, yanlış mı yapıyorum?

 

 
Toplam blog
: 57
: 280
Kayıt tarihi
: 18.07.15
 
 

1992 yılı İstanbul doğumlu. İlkokulu İstanbul'da okudu, ortaokulu ve liseyi Edirne'de bitirdi. Kara..