Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Haziran '10

 
Kategori
Blog
 

Blog Ve Blogcular -6-

Blog Ve Blogcular -6-
 

Mb Blog


Gün içerisinde veya gün dışında her an yazmanın ateşini elinde tutmaya çalışan yazan adam- kadın emeklerinin karşılığını gerçekten görüyorlar mı?

Her yazı, bir düşünce ürünü ve emeğin bir sonucu olarak ortaya çıkmakta. Yazan Adam-kadının, sırf yazmak için zamanını ve düşünme sürecini devreye sokmadığına inanıyorum. Okunmak için yazıyor herkes En iyisinden en kötüsüne (ben) kadar. Ama sonuçta okunmalarla mutlu oluyor kendi içsel dünyasında.

Milliyet blog üyeliğim eski olmasına rağmen yazılarımın yayınlanmaya başlaması _göndermelerim_ 2010 yılının 3. ayının son haftasına denk geldi. Yaklaşık 2, 5 aydır sizlerle kendi durduğum yerden gördüklerimi veya yaşadıklarımı paylaştım. Sizin paylaştıklarınızı da okumaya çalıştım. Herkesin bir birikim sürecinde var olduğunu ve süreçlerin kimisine bol şeyler bahşettiğine şahit olurken kimilerine (bana) az şeyler nasip ettiğini gördüm. Yazıların bazısını harika bulurken bazısını da normal buldum. Ama sonuçta emekle var olmuşlardı.

Gün içerisinde yazılıp gönderilenlerin değerlendirilmesi editorya tarafından yapılmaktadır. Bu da doğal bir sürecin devamıdır. Ancak; değerlendirme kurulunu oluşturan insanlarında kendi iç dünyalarında tamamen sübjektif olamayacaklarını da göz önünde bulundurulması gereken bir değişken olduğunu kabul etmek gerekir. Kim için güzel sorusu sorulduğunda Editorya için güzel sonucu çıkar ortaya.

Bu bir kısır döngü meydana getirmektedir. Bazen çok güzel bir yazıya denk geliyorum; ama akan yazıda ve editorya seçmelerinde bu yazıya rastlamadığımı görüyorum. O halde editoryayla benim beğenim uyuşmuyor demektir.

Milliyet Blogda bana göre eksiklerin olduğunu ve bu eksiklerin giderilmesi gerektiği kanaatini oluşturan en büyük etkenlerin başında yukarıda izah ettiğim neden yatmaktadır.

Sorunun temellendirmesinde beğeninin seçimi olunca seçim yapılacakların vitrinde olması gerekliliği ortaya çıkmaktadır. Sorunu belirlenmiş bir konunu çözümü de bellidir. Sorunun içinde aynı zamanda sorunun giderilme şekli de mevcudiyetini barındırmaktadır.

Sorun 1-2: Seçim hakkı olarak yazıların akan yazıya konma şekli ve gün içerisindeki yazıların sadece sayfalara giderek ulaşılabilmesi.

Çözüm önerisi -1-: Ana sayfada gün içerisinde yazılan yazılara ait bir yerin olması ve bu yerde tüm gün içindeki yazıların 24 saat süreyle kalması.

Çözüm önerisi -2-: Burada en çok okunan yazıların akan ekrana taşınması.

Burada editoryanın beğenisini kazanmış yazıları Editörün önerisi şeklinde olan yerde yayınlanması, buranın da akan ekran şekline dönüştürülmesi

Yukarıdaki önerilerim bana ait olup Editoryanın takdiri ile vücut bulması dileğini taşımaktayım.

Saygılarımla…

 
Toplam blog
: 84
: 575
Kayıt tarihi
: 11.09.08
 
 

Yaşamak; herhangi bir amaç taşımadan sadece insan olmanın bilincine vararak yaşamak. Tek cümlelik..