Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Kasım '10

 
Kategori
Blog
 

Blog yazarları ne okuyor?

Blog yazarları ne okuyor?
 

Salı günümü blog yazarlarına ayırıp, o gün çıkan yazıları elden geldiğince atlamadan okumaya koyuldum. Bu biraz, yazmaya yeni başladığım Milliyet Blog sayfasındaki yazar arkadaşları tanımaya yönelik bir yolculuktu. Yeni bir gazetenin köşe yazarlarını tanımaya çalışıyormuşum gibi tek tek okuyup inceledim yazıları. Her bir blog sayfası beni başka sayfalara sürükledi durdu. Kimini sorumluluk duygusuyla görev icabı, kimini de keyiflenerek okudum, arkada fon müziğim eşliğinde.

Bunları neden anlattığımı sorarsanız, az bekleyin söyleyeceğim. Dikkatimi çeken birşey vardı ki, o da en çok okunan yazıların futbol veya cinsel içerikli olmasıydı. Gerçi bu herkesin bildiği bir gerçek, ama bu gerçeği kendimizin dışında tutmamıza şaşıyorum ben. Yani bu yazıları hepimiz okuyoruz, ama yazanları ve okuyanları eleştiri yağmuruna tutmayı da ihmal etmiyoruz. Biliyorum bu yazıları okumak için hepimizin geçerli bir nedeni - belki de bahanesi- var: Kimimizin ilgi alanı, kimisi için merak, kimisi için malzeme konusu..... Neden ne olursa olsun bana göre durum çok insani.

Eczacılık birinci sınıfta okurken anatomi dersinin hocası vize sonuçlarını açıklamış ve şunları söylemişti: Sınavda en iyi cevapladığınız sorular üreme sistemiyle ilgili olanlar, bravo size. Tabi hocamızın bu öykünmesini, bizler aramızda gülüşerek karşılamıştık. Doksanlı yılların başında bilgi aktarım aracı internet değil, kulaktan duyma bilgilerdi nede olsa. Hal böyleyken kendini bilimsel anlamda ilk kez anatomi ders bilgileriyle tanıyan bizler için bu merak çok da anomali bir durum değildi aslında. Hocamızın o zamanlar bizi yadırgayan yaklaşımını, şimdilerde ben yadırgıyorum.

Diğer çok okunan konu olan futbol ise, ülke sorunları ne durumda olursa olsun, toparlayıcı olmayı başarabildi hep. İzlemekten değil oynamaktan keyif alan biri olarak, en ucuz eğlencelerimizden biri olan futbola olan ilgiyi de yadırgamıyorum. Bütün mesele futbol ya da başka konuların bizleri uyuşturmasına izin vermemek, bilnçli tüketmek ya da üretmek.

Neyse, birgün ben de az okunma kaygısı duyarsam, yazacağım konuları belirledim şimdiden. Ama sakın yazdıklarımı, futbol veya cinsel konulu yazısı olan her arkadaş üstüne almasın. Benim bahsettiklerim daha çok içeriği dolgun olmayanlar. Sonuçta her konuda konuştuğumuz gibi bunlarla da ilgili konuşmaya ve yazmaya devam edeceğiz.

Sevgiyle Kalın...

 
Toplam blog
: 26
: 4041
Kayıt tarihi
: 06.10.10
 
 

1974 Tunceli doğumluyum. 1996 Ankara Üniversitesi Eczacılık Fakültesi mezunuyum. Folklorik müzik ..