Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Nisan '07

 
Kategori
Blog
 

Blog yazmak içindir; blog okumak içindir!

Blog yazmak içindir; blog okumak içindir!
 

Blog, nam-ı diyar günce... Bana göre; e- harika. Çünkü: mutlak anlamda paylaşım söz konusu bu e-alemde...

Bu iş bir de MB çatısı altında olunca, tam bir blog seçkisi...

Konuya bakış açımı özetledikten sonra; asıl başlıktaki polemik konusuna geleyim. Bu yazımın ortaya çıkması, blog yazanlardan Gülistan hanımın ''yazmak istediğim için yazıyorum'' başlıklı bloguna bırakmış olduğum yoruma verilen cevaba istinaden çala klavye blog'a aktarılmıştır. Merak etmeyin bahse konu blog'un adresini sizlere vereceğim. Tabii ki, düşüncesine saygı duyduğumu belirterek...

Lise yıllarımızda Türk Dili Edebiyat derslerimizde bize ezberletilen ''Sanat Sanat içindir'', Sanat Toplum içindir'' üzerine yapılan sıkı aydınsal tartışmalar birden; ihtiyar beynimin dip arşivlerinde çıkıp, bir çağrışama sebep oldu.

Blog Edebiyatında, ''Blog yazmak içindir'', "Blog Okunmak içindir'' şeklinde başlığımıza sirayet eden polemiği başlatmak geldi içimden: her ne kadar Sn: Gülistan hanım, "bu fikre nasıl ulaştınız?" diye sorup, "ben yazdım siz okudunuz hepsi bu" diyerek konuyu özetleyi verdi ise de, ben yine yorumlarımın sonu ilave ettiğim saygılarımla diyorum.

Ama, ''Serde iktisatçı'lık varya'' hemen konuya bir arz-talep konusu diyorum ve başlıyorum varsaymaya (iktisatçı'lar varsayar).

Bence; blog okunmak içindir. Çünkü okumak bir talep eylemidir. Yazmak ise, bir arz eylemi. Şayet okuma yönünde bir talep var ise, yazmak eylemi devam edegelir diyorum.

Ruhlar aleminde bir ses yükseliyor ''her arz kendi talebini yaratır'' diyor. "Aman yarabbi bu j.b.say'in sesi. Bu teori iflas etmedi mi" diyorum? Ben, yazma eylemini arz edeceğim, okuma'yı talep edenler de okuyacak öyle mi? Ya sonra? Yazımın(yani arz'ın) mutlak okuyan memnuniyetini sağlayıp sağlamadığını nasıl anlayacağız? Bir geri besleme olmalı diyorum. Yani okunduğumu anladığımda yazmaya devam edilmeli diyorum. O halde blog okunmak içindir yaklaşımı daha ağır basıyor diyorum.

1628 blog yazanın bulunduğu bu e-harika da, bence yazılan blog'ların okunması isteği ile klavye başına geçildiğini bunu isteyen blog yazanlarının çoğunlukta olduğu düşünüyorum. Bu yüzden ben de, Blog okunmak içindir düşüncesinin öncelikli olduğu fikri hasıl oluyor. Blog yazmak içindir diyen blog yazanların bu arz'ı yapmaya devam etmelerini fakat, yine iktisatça, talebi olmayan bir arz'ın zaman ile üretiminin sona erebileceğini düşünüyorum.

Son Söz: İçimdeki ses, biz yazmasak, sen ne okuyacaksın dese de, bende Aşık Veysel'ce; ''Güzelliğin on para etmez, bendeki bu aşk olmazsa'' diyorum. Önce okuma aşkı olmalı diyorum hülasa.

Bahse konu http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=37228 blog

 
Toplam blog
: 92
: 766
Kayıt tarihi
: 05.12.06
 
 

1970 Tarsus doğumluyum. İlk ve orta öğrenimimi Tarsus'ta tamamladım.Yüksek öğrenimimi Atatürk Üni..