Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Şubat '12

 
Kategori
Blog
 

Blogda gruplar, gruplaşmalar

Blogda gruplar, gruplaşmalar
 

Kendimi kendime en çok şikayet ettiğim husustur hak etmeyene ettiğinden fazla değer vermek ve  fazlaca tevazu göstermek. Sıkça taviz veririm ilişkilerimde bu tavizler bana saygısızlık, değer görememek vs.vs. olarak çok sıklıkla geri dönmüştür zaman içerisinde. İğne batırıldığında ses çıkarmam, hal böyle olunca da karşımdaki eline çuvaldızı alıp kaba etime geçirmekte bir sakınca görmez, bağırmama alışkın değildir zira. Sabır gereğinden fazla bulunmakta mayamda, kısa vadeli olaylarda zararlı çıkmışım gibi görünse de uzun vade de sabrımın hep faydasını görmüşümdür.

Önce yok sayarım olan biten olumsuzlukları, görmezden gelirim uzun bir süre, -bu laf bende kalıp bana dert olacağına, sana gitsin sana dert olsun- mantığını benimsemiş olmama rağmen şunca yıllık yaşamımda bu özlü sözü:) uyguladığım pek sık görülmemiştir. Olaylar had safhaya ulaştığında ve karşımdaki iyice çekilmez olduğunda ise önce kendi kabuğuma çekilirim, sessizce dururum orada, sessizliğimden bir yorum çıkarmasını ve anlamasını beklerim karşımdakinin.

Ama anlayıp telafi edecek kadar erdemli ve  ince düşünceli olan zaten hata yapmaz. Diyelim ki yaptı, ardından telafi yoluna gider elbet. Ben kendi hatamı gördüğümde derhal telafi yoluna giderim mesela, gerekli açıklamayı yapıp, özürümü sunarım ilgili kişiye, yaşını konumunu ayırd etmeden.

Gözlemlerim olan biteni, hoşgörüyle yaklaşırım gördüklerime de genel olarak. Yapım bu çünkü...

Milliyet blogun yazarlarını, yorumlarını gözlemliyorum bir süredir.

Gruplara ayrılmış yazarlar.

Biz insan kulunun özelliğimiz nedir tam çözemedim ama gruplaşmaya pek meyilliyiz. Hizipçilik ruhumuzda var zira.

Blog camiasında;

Bir grup var, ağır abiler ablalar.

Bir grup var, daha cana yakınlar, pozitif ruhlular.

Bir grup var, kendi halinde olanlar.

Bu gruplar da kendi aralarında üçer beşer ayrılmakta tabiki.

Kendimi bu saydığım gruplarda 2. kategoride görüyorum. Bu siteye üye olduğum günden bu yana emek veren herkese değer verme mantığıyla yaklaşmaya çalıştım hep.

Burada görüyorum ki, özellikle ağır abi ve abla gurbuna dahil olanlar, blogda olan bitenle pek de ilgili değiller. Pek de umurlarında değil kendi gruplarının dışında yazılıp çizilenler. Zamanları yoktur belki de bilemem.

Kendi halinde yazılarını yazıp köşelerine çekilen arkadaşlara selam olsun onlara pek sözüm yok,  zira amaçları belli.

Ağır abi ve ablaların da yolu açık olsun.

Yazarların bazıları, bazılarına  takmış ya da takılmış  durumda, kendi grubu dışındaki bir yazarla ilişkisi sadece o kadar, diğerleri ise daha da ilgisiz. Antipati uyandırmak, ne sanal alemde ne de reelde hoş olmasa gerek diye düşünüyorum. Kendini bir başkasına göre ötekileştirmek bana göre antipati uyandırmaktan başka birşey değildir. Hele ki gördüğüm alaycı yaklaşımlar beni o kişiden ve olaylardan irite eden en büyük nedendir. Bir yazarın karşısındakiyle alay etmesi, küçük düşürücü yorumlar yapması, hakaret etmesi o da yetmezse o kişiye ithafen blog yazıları yazması çok çirkin.

Bir bolg yazarı olarak bana blog yönetiminden fikrimi soran olsa, bloglarda yorumların görünmemesi ve editörlerin bu şahsa yönelik yazılan blog yazılarında daha seçici olmalarını isterdim. Ama madem ki bu yorum olayı var, ben değer verip yorumlamaya çalışmışsam karşılığında da aynı değeri beklemek hakkım sanırım. Bundan sonra tek bir tık ya da yorum düşmeyecektir benden yana o sayfalara.

Kimse kimseye göre ne üstün ne de ayrıcalıklıdır. Blog yazarı olan herkes az ya da çok bir bilgi birikimine sahip olan kişidir. Okumaya ve de yazmaya olan ilgisi nedeniyle buradadır. Her yazar kendine göre bir değerdir. Biraz daha dikkat ve özen diyorum.

 

Bütün grup arkadaşlarım,

Selametle kalınız...

 

N.Dilruba ÖRS 2012 Bilecik

 
Toplam blog
: 153
: 1584
Kayıt tarihi
: 18.12.08
 
 

Yaşamayı seven, yaşamı dürüst ve içten yaşayan, evi, eşi ve iki yavrusunun annesi... ..