Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Mayıs '16

 
Kategori
Blog
 

Bloglama...

Bloglama...
 

bilelimmi.com


Yani bloglara, yada bloglardan öteye dalma…
 
Nasıl olur bu iş? Acemi olanlar için zordur. Ben de bir keresinde iki karış yüksekliği olan bir iskeleden denize çakılmıştım da, iki gün boynumun ağrısından yerimden kalkamamıştım.. Sakın ha sığ sulara dalmayın… Sakın ha böyle sulara aldanmayın. Ben yandım siz yanmayın…
 
Derken derken… yaz, bahar geldi erken.. Dünyayı rezil rüsvay ettiğimizden dolayı bu yıl yaz tam bir ateş parçası gibi yanıp duracakmışız. Dünyanın ayarları artık tutmuyor. Giderek kirletiyoruz. Suyunu, havasını, toprağını, mayasını… Hemen her şeyini çok hızlı bir şekilde kirletiyoruz. Dünyanın abisi de sonunda , “Madem ki kirlettiniz, alın başınıza çalın böyle dünyayı diyecek..” Yani resmen demiyorsa bile.. Gidişat onu gösteriyor ki, dünyanın düzeni bozuldu. Güzel günlerimiz yavaş yavaş cehenneme dönüyor… Güneş gökyüzünde hemen hemen bir ateş topuna dönüyor. 
 
Bana göre yapacak tek şey kaldı. Kirletmediğimiz yere gitmek… Neresi orası? Herhalde yerin altısı…! Yerin altına gideceğiz…!?
 
Dalga geçtiğimi mi sanıyorsunuz. 15 metre kazdıktan sonra yerin altı 18 derecede sabit ısıda kalıyormuş.. Tabii, metraja göre bu değişiyor.. Öyle çok fazla kazmayın, ondan sonra Magma’yı bulursunuz, sonra bir de bakmışsınız, Etna’nın ağzından Sicilya’nın ortasına fırlamışsınız… Ondan sonra, ninenizin örekesini görürsünüz.
 
Siz de dersiniz ki, “..nolcek yani, biz de güzelim klimalarımızı çalıştırır dururuz…” Ben de öyle yaptım da geçen yıl, zatürre diye alıp götürdüler hastaneye bir hafta yattım, durdum… Söylemek istediğim genele. Vatandaş, gel bu güzelim Dünyanın gidişini çok da zorlamayalım. Milyonlarca araba alıp güzel havamızı kirletmeyelim. İstanbul’u milyonlarca insanla doldurmayalım… Marmara denizine bütün varımızı, yoğumuzu atmayalım… Havamıza, suyumuza lütfen sahip çıkalım…
 
Biz sahip çıkmazsak, görüyorsunuz “biz sahip çıkarız,”diyenler kapıda beklemekteler. Onlar bizden daha mı temizler, daha mı akıllılar… Yapacakları yaptıkları işlerden bellidir.  İnsanları bir bomba kazanında kaynatıp, havaya uçuruyorlar. Bu nasıl insaf, bu nasıl insanlar… Bunlara bu dünya nasıl teslim edilir?
 
İşte onların ağa dayıları, IŞİD mi dersiniz, DAEŞ’mi ne derseniz deyin, Allah Allah diyerek bin bir pisliğin içine dalıyorlar hem de bloglama… 
 
Suriye çorbasını karıştıranlardan biri Esed’se, biri Moskof gavuruysa, öteki de … Neyse ben söylemeyeyim, gerisini siz tahmin edin. Nereden geliyor bütün o silahlar; bütün o paralar… o teşvikler…Hepsine bin tuzluk..!
 
Yaz geliyor. Yavaş yavaş buralar sessizleşecek. Hüseyin Başdoğan bile aile efradını topladı kalktı gitti Kuşadası’na…
 
Yavaş yavaş herkes bir fare deliği bulmaya çalışacak sıcaklardan bunaldıkça… Kimisi de denizden çıkmak istemeyecek. 
 
Şimdilik idare ediyoruz. İşte, şimdilik 25-30 arasında gidip geliyoruz.. Ama çok yakındır termometrelerin 40-50’ye  tırmanması.. Ondan sonra sormaya başlayacağız..
 
“Gölgede mi, güneş de mi..?” Belli ki güneş de değil, gölgede göreceğiz o cehennem sıcaklarını. 
 
Bir süre sonra, TV’da da ne Esra Erol kalacak nede Seda Sayan… Herkes denize. Televizyon galiba yine tatile çıkamayacak garibanlara kalacak.
 
Tokyo’da insanların büyük bir kısmı yerin altında yaşarmış.. Hem de yedi kat yerin altında… Çarşılar yapmışlar, konutlar; oturma yerleri… Ohh.. Kekah… Ne öldürücü sıcaklar var, ne de kötü insanlar… Sadece : Kara toprak…
 
Diyeceksiniz ki, kara toprağa gitmenin daha başka yolları da var. Ben de derim ki… “Aman Allah etmesin..” Daha erken…!?
 
Neyse, yaz gelecek ama, bilmiyorum… Bu gelecek yazdan ciddi ciddi korkuyorum. Beni asıl korkutan ise bu dünyanın düzeni… 
 
Hiç iyi yapmıyoruz… Hiç iyi yapmıyoruz… Dünyayı berbat ederken iki kez daha düşünmemiz gerektiğini söylüyorum. Ve bunu herkese hatırlatıyorum. Çünkü..
 
Çünkü bir tek Dünyamız var.. Tıpkı bir tek annemiz olduğu gibi… Onu küstürürsek, artık o da biter biz de … Bir daha düzeni geri getirmenin mümkünatı yok..!
 
Sonumuz karanlık görünüyor… İnsan olarak insanlığımızı yerine getiremiyoruz.
 
Ben buradan  Bloglama konunun içine atlıyorum. Ne olur siz de bir ucundan tutun.. Yoksa bu gidiş gidiş değil… Akıllı olalım.
 
 
Toplam blog
: 2579
: 848
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..