Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ağustos '11

 
Kategori
Blog
 

Bloglar neden eskisi kadar okunmuyor?

Bloglar neden eskisi kadar okunmuyor?
 

Plagiarism, Türkçede intihal anlamına gelmektedir.


Tabi okunmaz. Eskiden bir avuç MB üyesi vardı ve hem okurduk hem yazardık. Şimdi o kadar çok MB üyesi var ki hangi birini takip edeceğiz? O kadar güzel yazılar yazılıyor ki, ama bir o kadar da süratli değişiyor ana sayfadaki "en yeniler". Hangi birine yetişeceğiz?

Bunun yanında, aslında değinmek istediğim bir başka mesele var. Önceden beri takip ettiğim blog yazarlarının dışında mümkün olduğunca "daha yeni" yazarlara da tıklıyorum. Bir çoğu alanında yetkin, kaliteli kalemden çıktığı belli olan verimli yazılar oluyor. Ancak bazıları da oldukça güzel başlayıp sonlara doğru bende soru işareti uyandırıyor, ben de eski hafiyelik günlerimden kalma bir alışkanlıkla şüphelendiğim bir blogdan bir cümle alıp tırnak içinde arama motoruna yazdığımda, hayretler içerisinde ekrana bakakalıyorum.

Evet, bire bir alıntı o kadar çok blog var ki bu ortamda, bir bilseniz siz de hayrete düşersiniz.

İntihallerle dolu yazıları tespit etmek mi benim işim? Elbette hayır. Ama bir yazıyı beğenip, yazarına övgü dolu yorumlar yazıyoruz, ve aslında bu sahtekârlıktan bihaber o yazarı "blog habercim" listesine ekliyoruz. Ve o kişinin aslında o "mükemmel" yazılarını başka yerden "kopyala+yapıştır" şeklinde yayına aldığının farkına da asla varamıyoruz. Kendi fikir ve yeteneğiyle özgün yazılar yazanlara haksızlık etmiş olmuyor muyuz böylelikle?

Bir zamanlar intihal meraklısı sahte yazarları ihbar etmişliğim vardı, hani şu hafiyelik dönemlerimde. Ancak o tamamen kişisel bir olaydı, açıklamama lüzum yok; şimdi tespit ettiklerim ise kişisel anlamda problem yaşadığım kişiler olmadığı için (daha doğrusu tanımadığım kişiler olduğu için) editörleri de rahatsız etmek istemedim açıkçası. Sonuçta 7000'den fazla yazarı kim nasıl takip edecek? Hepimiz blog okumayı bırakıp hafiyelik mi yapalım yani?

Sadece takip ettiğim blog yazarları konusunda daha dikkatli olmak için şüphe duyduğum yazılarda bu hafiyelik işlemime devam edeceğim ve bazı yazarları (!) kendi kara listeme alarak hiçbir şekilde tıklamayacağım. Kendi hallerinde takılsınlar. Ben onları okumuşum, okumamışım zaten bir önemi de yok. Anlayamadığım, nasıl bir anlayış ve zihin yapısı başkalarının emeklerini üstlenebiliyor ki? Bununla ilgili tam da "cuk" oturan bir atasözümüz var ama eğer burada yazarsam çok ayıp olacak gibi geliyor!...

Ama üretmek bambaşka bir şey. İlk yazdığım bloğumu hatırlıyorum da; heyecanla yayına aldıktan bir süre sonra ilk yorumun gelmesi, sonrakilerin de benzer heyecanla devam etmesi bambaşka bir şey. Sonuçta "benim" emek ve zaman harcayarak ürettiğim, "bana" ait olan bir şeyin beğenilmesi... Başka yerden kopyalayıp yapıştırsam ve yorumlar gelse aynı heyecanı duyamazdım ki!

İşte bloglardaki kaliteyi düşüren bu tip insanlar yüzünden de okunma sayıları azalmış olabilir diye düşünüyorum. Düşünsenize, başlığı ve resmi ilginç bulup tıklıyoruz, ama karşımıza her ansiklopedide bulabileceğimiz dilde bilimsel bir makale çıkıyor. Ya da internetten alınmış bir yemek tarifi. Hiçbir özgünlük yok, hiçbir öznel yargı yok... Bomboş!

Ya da gayet nitelikli bir yazı ama aslında başkasına ait... Yani içeriği dopdolu ama yayınlayan kişi bomboş! Özenti!

Bu gibi durumlar beni okumaktan soğutuyor açıkçası. Bu yüzden hep aynı yazarları okuyorum belki de. Güvendiğim yazarları... Bana bir şeyler katacağına inandığım yazarları. Ve inanın bana, hiç sıkılmıyorum aynı kişileri okumaktan! Onları seviyorum! Tarzlarını seviyorum!

MB ailesinden kim kimle tartışmış, kim kimin tavuğuna "kışt" demiş, kim kimin pilavına kaşık atmış bunlar beni hiç mi hiç ilgilendirmiyor. Okuyorum sadece, vaktim varsa ya da o konuda bir fikrim varsa yorum yazıyorum, ve vakit buldukça blog yazıyorum. İster okunsuuuuun ister okunmasın. Ama sonuçta onları "ben" yazıyorum!

<özlem boral="" ulugöl="">

Not: Sevgili "pencere cicegi" rumuzlu arkadaşımızın yazısında blogların okunma sayısının azaldığı ile ilgili görüşlerini açıklayan blog yazısı için kendisine teşekkür ederim, bana ilham verdiği için...

(http://blog.milliyet.com.tr/Bloglar_neden_okunmuyor_/Blog/?BlogNo=318298)

 
Toplam blog
: 152
: 1957
Kayıt tarihi
: 19.08.06
 
 

Ortada bir problem görüyorsak bu bizim de problemimizdir. Ve eğer 'birisi'nin bu konuda bir şeyle..