Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Temmuz '11

 
Kategori
Blog
 

Bloglar neden okunmuyor!

Bloglar neden okunmuyor!
 

Blogların okunma sayılarında ciddi bir azalma var… ‘Editörden Öneriler’ bölümünde yayınlanan bloglar, anasayfada gösterilen bloglar neredeyse 200’ü aşamıyor… Zar zor 400’e çıkanları görüyorum. 

Neden böyle oldu acaba? 

Suçu “yaz geldi, insanlar tatilde” demeden önce kendimizde arayalım dedim ve düşündüm. 

İhtimal-1: Herkesin emek emek yazdığı blogların kalitesi mi düştü? 

Bence hayır, çünkü çok güzel, verimli bloglar giriliyor. 

İhtimal-2: Milliyet Blog içinde herkesin bildiği dönem dönem bloglara konulan “kutuplaşmalar” acaba okunma oranını düşürmüş olabilir mi? 

Bence evet, ister istemez herkesin takip ettiği ve yorumlarıyla desteklediği bir grup oluştu. Sanırım bu gruplar kendi içlerinde daha aktifler. Yalnız şöyle bir şey de fark ettim, daha sık blog yazdığım dönemlerde benim devamlı takip ettiğim insanlar artık yazmıyorlar ve ben bunu farkettiğimde çok üzüldüm, sanki küsmüşler blog camiasına hepsi peşpeşe tarihlerde “sus”muşlar. 

İhtimal-3: Çok fazla blog sitesi türedi, insanlar kişisel bloglara geçmeye başladı okunma sayısını bu düşürmüş olabilir mi? 

Bence olabilir, yazı-para ilişkisi/yazıyorum-kazanmalıyım ilişkisi gün geçtikçe önem kazanıyor. Hal böyle alınca reklam verilebilen bloglara kaymada normal görünüyor. Acaba MB’nin sadık bloggerları da burayı terk ederek unutuyor mu? 

İhtimal-4: Yine bloglara konu olan editör arkadaşlardan kaynaklı sıkıntıla bloggerları küstürmüş olabilir mi? 

Bilemiyorum, ben sıkıntı yaşamadım ancak yaşayanları biliyorum… Yine de pireye kızıp yorgan yakmak olmaz, neticesinde onlarda görevlerini yapıyor. 

… 

İhtimaller denizi, bakalım kışın nasıl olacak. 

 
Toplam blog
: 58
: 1647
Kayıt tarihi
: 13.05.09
 
 

Marmara Üniversitesi Halkla İlişkiler bölümü öğrencisiyim. Okumak, yazmak ve hayata dair yorumlar ya..