Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ocak '11

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Bloglar neden yasaklanır

Bloglar neden yasaklanır
 

blog sayfasına yasak


Blogcu.com sayfama giriş yapmak istediğimde karşılaştığım nahoş manzara karşısında şaşırıp kaldım. İfade aynen aşağıdaki gibi: 

Engellenmiştir - Forbidden 

Erismek istediginiz sayfa savcilik karari ile engellenmistir. Access to this page has been blocked by law court decision. 

Gerekçe belirtilmemiş, 70 li yıllarda bir bisküvi reklamı vardı, piyanonun başında Oktay Tem yanında çocuklar başlardı çalmaya söylemeye ‘’Bir bilmecem var çocuklar diye, çocuklar da haydi sor sor sor derlerdi..Çayda kahvaltıda yenir.. çocuklar Acaba nedir nedir diye hep bir ağızdan devam eder giderdi .. aklıma o geldi birden. Bilmece gibi bir engelleme hikayesi. Sayfa kapalı, epeydir de girmemiştim, düşünüyorum şimdi acaba sebep nedir diye? 

İlk aklıma gelen kalemimin sertliği oldu, öyle ya ne çok sansüre takılmıştı yazılarım, çoğu zaman ya kırpıp geri göndermiş tekrar yayınlanmasını sağlamıştım ya da geri çekmiştim bazı yazılarımı ( tabi başka sitelerde) herhalde o yazılarımdan biri denetleme masasında önlerine düştü diye düşündüm sonra aklıma geldi birkaç adet video eklediğimi hatırlıyorum şarkı videosu. Telif haklarının ihlali izinsiz kullanımdan ve neşriyattan kaynaklanan yasak olabilir miydi. 

Oysa ne güzel saklanmıştım oracığa sessiz sedasız yazar dururdum kendi kendime. Meğer ne denetleme mekanizması varmış da haberimiz yokmuş. Bari gerekçesini söyleyip sizi mahkum ettik, hakkınızda dava açıldı, mahkemeden pullu davetiyeniz yakında elinize ulaşır görürsün gününü deselerdi daha memnun olurdum. Hatırlarsak yanlış yayından dolayı televizyon ekranları karartılırdı bir dönem, sonra karartma güya kaldırıldı, sanki cezaymış gibi nasıl bir algı, nasıl bir zihniyetse belgeseller yayınlanmaya başladı. Daha sonra cezalı kanallar kapatılma gerekçelerini akan metinler halinde yayınlama ve para cezasına çarptırıldılar. Oysa halk, ceza tamam da ilgili yayını cezalandırsınlar, diğer programlardan neden mahrum bırakılıyoruz ki diyerek tepki göstermişti. Şimdi sıra blog sitelerine geldi. Sakıncalı bir konu olduğunu da varsaysak bile diğer bütün sayfama ulaşım toptan neden engellenir ki bunu anlamak mümkün değil.. Bugün bana yarın başkasına, blogcular elele sesimizi duyuramadık gitti ona yanıyorum. 

Bir garip blogcunun sayfası işte böyle sorgusuz sualsiz jet hızıyla engelleniverdi. Güçleri anca bizim gibilere yeter, öyle ya blog yazarları ne zaman nazari dikkate alındı ki.. Ancak muhalif sesin çıkarsa susturmayı çok iyi bilirler. Önceden ağzımız alışmıştı, kesin bu işin perde arkasında Amerika var deyip makara yapardık. Haksız da sayılmazdık hani. Şimdi sebebini bilmediğim için ne Amerikayı ne iktidarı suçlamayayım, neticede bütün kabahat bende demek ki. En iyisi ben anamı alıp da gideyim buralardan. Netice olarak sayfamı engelleyip bir blogcuyu dikkate aldıkları için teşekkür ederim, sağolsunlar var olsunlar. Yarabbi şükür elhamdülillah Yılmak yok yazmaya devam. Not: www.htorlak.blogcu.com 

 
Toplam blog
: 181
: 1067
Kayıt tarihi
: 07.03.08
 
 

1957 Eskişehir doğumlu, Esk.A.Ü İşletme, İşbankası emeklisi, İstanbul Büyükçekmece de yaşayan, ST..