Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Kasım '08

 
Kategori
Dostluk
 

Bloglar sahipleri ile anlamlı 2

Bloglar sahipleri ile anlamlı 2
 

Bir blogcu arkadaşım blog yazmaya başlamadan önceki çekincelerini şu satırlarla anlatmış:

“Blog yazmaya başlamadan evvel şöyle bir turlamıştım neler var neler yok buralarda diye. Bloglar bana sanki bir kocaman apartmanmış gibi gelmişti. Her blogcu da bu apartmanın dairelerinde yaşayan komşular adeta. Ben de bir daire tutup yerleştikten sonra bunu daha iyi anladım.

Yeni olmak biraz zor tabi. İnsanda önce bir çekingenlik oluyor. Acaba olur mu olmaz mı gibilerinden. Sonra yavaş yavaş tanışmaya başlıyorsunuz komşularınızla.
Kimisiyle hemencecik kaynaşıveriyorsunuz. Kimsiyle kısa bir sohbetin ardında araya mesafe koyuyorsunuz. Her blog bir ev gibi süslü püslü olanı da var. Sade ve sevimli olanı, tepeden bakanı, öyle bloglar var ki güzel bir yuva gibi uzun uzun oturmak geliyor insanın içinden …”


Benim de blog ve blogcularla ile ilgili yazıyı yazarken buna benzer bir örnek canlanmıştı hayalimde ama konuyu çok uzatmamak için yazmamıştım… Bloglar arasındaki iletişim bana bazen tek katlı mütevazi insanların oturdukları evlerden oluşan küçük bir mahalle gibi geliyor… Küçük ama yüreği büyük insanlardan oluşan bir mahalle….Herkesin sabah kalktığında ilk işi komşusunu gözetlemek olan, bir selam vererek neşelenen ve neşelendiren insanlardan oluşan küçük şirin bir mahalle gibi…

Blogcu arkadaşımın da yukarıda sizinle paylaştığım yorumunu okuduğumda herkesin bloglarla ilgili kafalarında şekillendirdikleri bişeylerin olduğunu anladım… Şeylerin insanlarda uyandırdığı hisleri başka şeylere benzeterek yapılan anlatımlar hep hoşuma gider… Birilerinin şeylerle ilgili gözlerinde canlananları görmek….

Başka bir blogcu arkadaşımda bu konu ile ilgili şunları yazmış

“…dükkanlar sahiplerinin kokusunu tınısını gizliyor ...her yerde izler..hayaller var..
ama o hayallere ulaşamadın mı işte sana boş bir dükkan…”

Bu blogcu arkadaşıma göre de bloglar dükkanlar gibi eğer müşterilerinin hayallerine ulaşabilirsen, onlarda iz bırakabilirsen bloğun boş kalmaz ama eğer ulaşamazsan…. Sanırım arkadaşımın hayallere ulaşmak tanımı sadece içerik ve yazılarla değil… Müşteri memnuniyetini sadece sunduğu ürünlerin kalitesi ile değil davranış ve kişiliğindeki kalite ile sağlayan iletişim yönü de oldukça güçlü bir dükkan sahibi imajı da dahil sanırım bu tanımlamaya… Yanılıyorsam :)


Peki ya sizin bloglar ile ilgili kafanızdaki resim nedir?

 
Toplam blog
: 28
: 1031
Kayıt tarihi
: 18.09.08
 
 

1983 doğumluyum. 2004 yılında Endüstri Mühendisliği Bölümünden mezun oldum. Mezun olduktan sonraYöne..