Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ağustos '07

 
Kategori
Blog
 

Bloglarda düşünce özgürlüğü...

Bloglarda düşünce özgürlüğü...
 

MB de artık yeni sayılmam. Yaklaşık iki aydır sıkı bir takipçisi oldum. Boş zamanlarımı değerlendirecek çok önemli ve güzel bir yer keşfetmiş oldum.

İnsanların tam olarak özgür değil de yarı özgür şekilde yazılarını şekillendirdiklerini görüyorum. Kendimize neden zor sorular soramıyoruz ki? Oysa ki bu gibi düzeyli, eğlendirici ve eğitici ortamlarda her konuya, her fikre açık şekilde hoşgörü çerçevesinde yorum katabiliriz.

Türkiye'de insanlar kendileri neden hala zor sorular soramıyorlar? Böyle mi yetiştirildik veyahut genlerimizde gizli saklı kalmış bir özellik midir bu durum? Her şeyi en kestirme yönden betimleyerek bir sonuca varmak, hep aynı şablon üzerine yeni bir kalıp koymadan düşünmek. Gelişmekte olan toplumlarda bu tür düşünsel şablonların oluşması çok kolaydır.

Bildiğimiz tüm ideolojiler dışında, yeni ve reformist bir düşünce tarzı acaba oluşabilecek mi? Oluşabilmesi için tabuları yıkmamız gerekmiyor. Sadece her zamankinden biraz daha hoşgörülü davranmamız gerekiyor. İki farklı ve zıt düşünceye sahip olabiliriz önemli olan bu iki hür düşüncenin sentezinde birleşmek. Bunu ekonomik ve siyasal açıdan değerlendirdiğimiz de şu günlerde Türkiye'de bu senteze ne kadar çok ihtiyaç olduğunu görebiliriz. Korkularımız her zaman olacaktır; fakat üzerine gidip tartışmak, yapıcı olmak yerine, konuyu kestirip atarak bir sonuca ulaşamayız.

MB'de her gelir ve eğitim düzeyinden insanlar mevcut. Tabiki farklı görüşlerimiz olacak, tartışacağız, kızacağız, darılacağız. Önemli olan ortak paydadır. Bu ortak payda da hoşgörüdür.

Her gün yeni şeyler öğrenebildiğim MB'de olmaktan gerçekten keyif alıyorum.

 
Toplam blog
: 19
: 950
Kayıt tarihi
: 13.06.07
 
 

Adım Kenan.Türkiye genelinde belediyelerin e-Kent dönüşümlerini üstlenen bir yazılım firmasında ç..