Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Mayıs '09

 
Kategori
Blog
 

Bloglarda ve yorumlarda kullanılan üslup üzerine...

Bloglarda ve yorumlarda kullanılan üslup üzerine...
 

Bir hoşgörü lafıdır tutturmuş gidiyoruz. Peki nemelazım birşeydir ki, bu hoşgörü sadece kendimize lazım olduğunda aklımıza gelir. Toplumumuzda (MB da bu toplumun içinden çıkan bireylerin oluşturduğu bir gurup yani bir birliktelik değil midir?) bu hoşgörü "özürlülüğü" tavan yapmış devamlı yükselişte maşaallah...

Bazı bloglara bakıyorum, bazı blogların yorumlarına da bakıyorum. Hoşgörünün "H"si yok. Kendisi gibi düşünmeyen biri tarafından yazılan bloga yapılan amansızca, hakaretvari, yorumlar. Bu yorumlara yorum demekte bile zorlanıyorum.

Sadece ve sadece kendi dünya görüş ve düşünceniz doğrultusunda yazıya aldığınız ve sizin gibi düşünmeyenleri incitmemek için çaba sarfettiğiniz ve burada yayına aldığınız bir bloga tamamen sizin gibi düşünmediğinden dolayı (ki; kimseden benim gibi düşünmesini beklemiyorum zaten) hakaretamiz yorumlar peşepeşe geliveriyor. Birde hiçbir insancıl standartlara uymayan bu yorumlar fikir tartışması adı altında yapıldığı iddia ediliyor.

Bunun adına ister hoşgörü deyin, ister demokrasi deyin, ister fikir özgürlüğü deyin, ister fikir tartışması veya fikirlerin çatışması deyin. Buna ne ad verirseniz verin. Benim kıstaslarım dahilinde benim gibi düşünmeyen insanların, düşüncelerine hakaretamiz yorum yazmak yer almıyor. Malum İnsanlar inandıklarının veyahutta inanmadıklarının doğrultusunda yaşarlar. En azından benim hayattaki duruşumu inandıklarımı kendime düstur edinmem, inanmadıklarımdan da uzak durmam belirliyor. Bundan da şikayetçi değilim bilhakis mutluyum çok şükür...

Bundan böyle yazacağım bloglarımda yorum ve soru kısmını iptal ederek yayınlama kararı aldım. Yazdığım bloglarda, özellikle "İnançlar" başlığında yazdıklarıma öyle saçma sapan (hatta sapıkça isimlendirdiğim) yorumlar gelmekte ki, Peygamber Efendimiz (S.A.V.); "Hüsn-ü zan üzere olmak ibadettir" Hadis-i Şerifini kendine düstur edinmiş biri olarak bile, o yorumları yazan insanların iyi niyetli olduğuna inanmıyor, haklarında Su-i zan besliyorum.

Eğer bu (sapıkça isimlendirdiğim) yorumları yazan arkadaşlar! yorumları yayına almıyorsam zannetmeyin ki; yazdığım blogdaki düşüncelerimi savunmamda acizim. Bu yorumları yayına almamamın tek nedeni "İslami terbiyem ve edebimdir".

Ki; bu yorumları yapan kalemşörleri burada afişe etmek gibi bir niyetimde yoktur. Çünkü bu yapılacak olan, bir ayıbı veyahutta eksiği afişe etmektir ki; Peygamber (S.A.V.) Efendimiz; "Bir kul, bu dünyada başka bir kulun ayıbını veya eksiğini örterse, kıyamet gününde Allah'da onun ayıbını örter" buyurmaktadır.

Hiçbir zaman yazdım oldu fikri üzerine hareket etmemiş biri olarak, herkesin inancına yani kutsalına saygı göstermeye çalışıyorum. Saygı gösteremesem bile en azından saygısızlık etmiyorum. Bende inandıklarıma yani kutsallarıma saygı gösterilmesini bekliyorum...

Herkese hoşgörülü günler diliyorum.
Sağlıcakla Kalın...

 
Toplam blog
: 108
: 2366
Kayıt tarihi
: 05.04.08
 
 

1972 Haziranında  Eskişehir'de doğdum. Edirne'de ikamet ediyorum. Duygu ve düşüncelerimi yazıya d..