Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Hakan Karaduman (Akdenizli)

http://blog.milliyet.com.tr/akdenizli

27 Mart '09

 
Kategori
Blog
 

Bloglardan

Bloglardan
 

Sevgili Ali Gülcü’nün bir yazısını çok beğendim. Onu da seçkime aldım. Ne eksik ne fazla; benzetmelerde aşırıya kaçmadan, sade ve en önemlisi duru bir dille yazmış. Kutlarım kendisini.

Aslına bakarsanız her yazının kendi sesi var bildiğiniz gibi. Yani o sesten okumak lazım bir yazıyı; hele şiirse konu…

Sevgili Ali, bazı cümlelerde virgülü koyduğu yerler, örneğin; “yüreksiz bir kadının, narin ellerine dönüşüyor,”cümlesi. Acaba, arada virgül olmasa daha mı iyi olur diye düşünüyorum. Çünkü düz okuyup diğer cümleciğe geçmek istiyorsunuz.

Virgül ses aralığını da belirlediği için dikkatli kullanılmasının tarafındayım.

Tabii bunlar şekilsel eleştiriler. Ama yazı çok güzel.

Yeni bir edebiyat anlayışı samimiyetle başlayacak. Samimi bir yazı.

Ama samimiyet kendimizin içini dışına çıkarmak olmamalı; hele bir de dert küpüyseniz…-genel-

Son okuduğum blogtu. Sevgili Ali’nin anlayışına sığınarak eleştirilerim de oldu.

Geçenlerde blog kategorisinde bir yazı okudum. Blogtaki sızlanmalar üzerine. İlgimi çekti. İlk blogta yoktu ama sonraki devam blogunda sağolsun beni de unutmamış olacak ki, “teyzem kitaplarımı neden almıyor?” diye bir şık eklemiş. Acaba dedim, kendi kendime, kitaplarım alınmıyor diye fazla mı kuruntu yaptım? Kitapları olmayanlar için bunu anlamak çok zordur.

Bunun dışında, değerli arkadaşımız iyi de etmiş. O bloglar da çok hoşuma gitti. –devamını bekliyoruz-.

Şu sıralar dikkatimi çeken buradaki usta kalemlerin suskunluğu. Buraya bir çok yeni katılan arkadaşlarımız oldu, onlara örnek olacak yazılara ihtiyacımız var. Felsefe kategorisi can çekişiyor bu arada.

Hoşuma giden başka bir konuysa MB’çuların artık daha fazla birlikte olma, paylaşma istekleri. Her ilde kulüpleşmeli. İnsanlar birbirleriyle daha çok dert paylaşmalı.

Direk adını koydum, dert.

Kalem, dert demektir. Yapılacak daha iyi işleriniz yok mu sizin? Hayır, okumak ve yazmak istiyoruz. Buradaki dört bin kişiyi diğerlerinden ayıran en önemli nokta. Bence onur verici.

Son olarak sayın Levent’e de buradan birkaç söz edeceğim.

Sayın Celal Çelik Eymir toplantımıza ta İstanbul’dan gelip katılmış, yemiş içmişliğimiz olmuş, son derece iyi bir entelektüel arkadaşımızdır. Zaman sorunu yaşadığımdan yazıları okuma şansı bulamadım. Neler olup bittiğinin inanın ayrıntısında değilim. Ama yol açabileceğiniz şudur: MB’da gruplaşmalara yol açabilirsiniz.

Diyorum ki ben; bu tatsız düşünce savaşlarını sonlandıralım ve daha sakin tartışalım.

Sağlıcakla kalın.

 
Toplam blog
: 470
: 551
Kayıt tarihi
: 28.08.06
 
 

Ateşten denizleri mumdan gemilerle geçmeye" benzer hayatımız. Mutlaka mavi gökyüzü görünecektir. Gid..