Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Nisan '07

 
Kategori
Blog
 

Blogların net ve brüt okunma sayıları

Blogların net ve brüt okunma sayıları
 

Bir haftadır Milliyet Blog sayfasında yayınlanan istatistiklerdeki benim bloglarıma ait okunma sayılarının yüzde yüzü benim dışımdaki kişiler tarafından oluşturuldu. Bir hafta önce, Cuma günü böyle bir karar aldım ve kendi sayfalarıma zorunlu olduğum birkaç kez dışında günlerce hiç girmedim, Çarşamba günü de Milliyet Blog yönetimi sorunu çözdü, artık rahat rahat “hit” sayısını kendim artıracağım rahatsızlığı olmadan kendi sayfalarımda dolaşıyorum. “Login” olduğum IP adresinden kendi sayfalarımda dolaştığımda girdiğim bloglarımın okunma sayısı hiç değişmiyor. Size de aynısını öneriyorum, kendi sayfanıza gireceğiniz zaman “login” olun ve sayfalarınızda yapay okunma sayısı artışı olmasın.

Milliyet Blog yönetimine bu kişisel duyarlılığımı önemsedikleri için teşekkür ediyorum ve yazılımcıları da kutluyorum. Duyarlılığımın nedeni çok açık: Önemseyelim veya önemsemeyelim, eğer bir yerlerde bazı sayılar yayınlanıyorsa, o sayılar doğru olmalıdır.

Şimdi bir adım daha ileri gidilebilir ve bir IP adresinden “login” olunduğunda o IP’den son 1 saat içinde kendi bloglarına yapılan girişler iptal edilebilir ve kendi bloglarını saymama kuralı “logout” olduktan sonra da bu kural 1 saat sürebilir. Ayrıca galerilerde biraz dolaşınca veya sayfanın altındaki “önceki, sonraki blog” linklerine birkaç kez tıklanınca “logout” oluyoruz ve “login” kuralı çalışmıyor. Bu da düzeltilirse iyi olur.

Blogların metnini girdiğimiz pencere artık Firefox’da da çalışıyor böylece Linux dostları sevinmiş oldular. Ancak Internet Explorer’da daha önce kullandığımız versiyon sanki daha iyiydi. Böyle küçük aksaklıklar hiç önemli değil, yeter ki Milliyet Blog’daki olumlu değişim ve gelişim sürsün.

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..