Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Nisan '08

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

Bodrum’da Kış Güneşi

Bodrum’da Kış Güneşi
 

Ne zaman bu yaz Bodrum’a gidelim desek, armudun sapı üzümün çöpü misali bir bahane bulur ve vazgeçerdik. Yaz aylarında Bodrum’da yaşanan kaostu bizi vazgeçiren. Şubat’ta yakalanan fırsat ile sakinlik arayan ruhumu dinlendirmek için rotamı Bodrum’a yönelttim. Kış ortası Bodrum olur mu demeyin? Amaç gezmek ve insanın içini ısıtan kış güneşinin tadına varmaksa doğru tercihmiş Bodrum.

Gece geç saatteki uçak yolculuğunun ardından ulaştık Bodrum’a. Daha önce 1 kere gitmiş olduğumdan olsa gerek bilinmedik bir yer benim için burası. Kalacağım pansiyonun önünde inerken taksiden insana enerji veren havası ve palmiyelere vuran cadde ışıkları karşıladı beni. Güzel bir uyku sonrası kalkıp açtığımda pencereyi karşımda deniz sanki kucakladı beni. Hafif bir keşif yürüyüşü ve dışarıda yapılan kahvaltıyla deymeyin keyfime. Dışarıda kahvaltı hem de ŞUBAT ortasında. Daha ne ister insan.

Plansız yapılan bir tatil ve sürprizleri kucaklamaya hazır bir ruh hali ile ilk günü keşfe ayırdım. Keşif dediğime bakmayın, Bodrum sokaklarında yapılacak yürüyüş ile ayaklarımın beni götürdüğü yere gitmek. Fotoğraflar çekmek, kış güneşinde ısınmak.

İstanbul’dan sonra yaşam burada sanki durmuş gibi. Akreple yelkovan yavaşça ilerliyor, hiçbir aceleleri yok gibi. Saat dünyanın her yerinde 60 dakika ama dakikalar farklı sanki. İnsan düşünmeden yapamıyor “bu sakinlikte insanın ömrü uzar”. Uzar mı, uzamaz mı bilinmez ama yaz aylarının kalabalığına ve gürültüsüne inat insanı kendine hayran bırakan bir güzellik hakim Bodrum’a. Boşuna mı yıllarca insanları aşık etmiş kendine. Neyzen Tevfik’inden Cevat Şakir’ine, Zeki Müren’ine…

Barlar sokağı gündüzü ve gecesi ile terk edilmişleri yaşamakta. Dükkanların, barların ve restaurantların büyük bir kısmı ya kapalı ya da tadilatta. Açık olanları da ufak çaplı alışverişler için yeterli. Bodrum’u ve Bodrum Sandaletlerini dünyaya tanıtan usta Ali Güven ile de tanışma fırsatım oldu. Yaşına inat, el işçiliğiyle yaptığı sandaletlerini yapmayı sürdürüyor. Tek sıkıntısı var siparişlerin fazlalığı.

Siparişler dağ gibi olmuş beklerken yapılmayı ve de ünü ile birlikte fiyatları da ulaşmışken tepelere Bodrum Sandaleti alabileceğim yer Ali Güven olmadı. Ben de tatil bütçemde ayırabildiğim kadarıyla aldım bir tane. Giymek için sabırsızlıkla bekliyorum yazın gelmesini.

Kışın da açık olan nadir dükkanlardan biri vitrini ile ilgimi çekti. Yıllar önce İzmir’den gelen ve zaman içinde sanatın her alanıyla ilgilenerek seramikte karar kılan Ahmet Abinin dükkanı. Ben gittiğimde verdiği seramik dersindeydi Ahmet Abi, ablasıyla tanıştım. Dünya tatlısı iki insan. Ve işte aldığım bir eser. Kendimi fazla şımarttım galiba ne olsa bu ikinci hediyem…


Yaz ayları ile kıyaslanmasa bile yine de hareketli olan Bodrum’da güneşin batışı ile insanlar çekiliyor içerilere. Gündüz açık olan restaurantların büyük kısmı kapanıyor. Terk edilmiş bir şehir haline geliveriyor.




 
Toplam blog
: 67
: 1640
Kayıt tarihi
: 18.10.06
 
 

Biz Tiryaki ailesi gezmeyi ve gördüğümüz yerlerin fotograflarını çekmeyi çok seviyoruz. Blogumuzda, ..