Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Eylül '06

 
Kategori
Müzik
 

Bodrum'da Zeki Müren dinlenir

Bodrum'da Zeki Müren dinlenir
 

Tatili bütün gün deniz kenarında bomboş yatarak geçirmeyi sevmeyen bir insanım. Fakat bu sefer bir hayli tembellik yaptım. Yanıma okumak için kitap bile götürmedim. Yine de sözümü tutamadım gerçi. Bir derginin ekinde verilen Üzeyir Garih'in Gençlere Tavsiyeler adlı kitabını okudum.

Deniz kıyısına gitmek için eşyalarımızı hazırlarken "babanın kitabını almayı unutmayalım oğlum, hani Gençlere Tavsiyeler var ya" filan diye bu yüzden eşim benimle bir hayli dalga geçti ama, olsun...

Bir de Can'ın okumakla zorunlu olduğu, fakat zorunlu olduğu için okumaktan sıkıldığı Karpat Dağı'nın Esrarı'nı okumak zorunda kaldım. Hani anafikrini bulma, konuyu anlama ve anlatmada çocuğa bir yardımım olur diye...

Gerçi Can'ın okuyamadığı kadar varmış. Biraz sıkıcıydı... Ama sıkıcı olmayan güzel şeyler de vardı tatil süresince... Meselâ müzik dinlemek gibi...

Bodrum'da ne dinlenir ki Zeki mürenden başka... Tabii bunu kendim için söylüyorum. Sağolsun eşim ne zaman istesem, Zeki Müren'in şarkılarını ayarlayıp ipodu bana verdi.

"Şimdi uzaklardasın, Gönül hicranla doldu.
Hiç ayrılamam derken, kavuşmak hayal oldu."

Hayatta iki defa yoğun bir sevgi yaşadım, ikisiyle de evlendim. Bu açıdan çok şanslı olduğumu söyleyebilirim. Sevdiğim biri beni hiç terkedip gitmedi. Ondan uzaklaşıp gönlüme hicran dolmadı. Ayrılık diye bir şey yaşamadım, kavuşmaya hasret kalmadım. Ama bu şarkıyı dinlerken yine de öylesine duygu yüklü bir hal yaşarım ki, sanırım, beste, güfte ve icranın bu kadar üstüste çakıştığı nadir bir eserdir.

Zeki Müren çocukluğumuzdan itibaren Türk Sanat Müziğinin güneşi olarak beynimize kazınmıştır. Hakederek aldığı bu ünvanı uzun yıllar da korumuştur. Televizyon kanallarının çoğaldığı, Türk Sanat Müziği yerine arabeskin hüküm sürmeye başladığı son dönemlerdeki okuduğu bazı şarkılar dışında, onun okuduğu eserler, klasik özelliğini asla kaybetmeyecektir.

İşini böylesine ustalıkla yapan, duyduğunuzda pek ilginizi çekmeyen şarkıları seslendirdiğinde size sevdiren, billur gibi Türkçesiyle en anlaşılmaz sözleri bile tane tane okuyarak kulaklarımıza sokan bir sanatkârın, özel hayatıyla ilgili hiçbir şeyine değinmek istemiyorum.

Biz onu şarkılarıyla, besteleriyle, güfteleriyle, kısacası sanatındaki ustalığıyla sevdik. Hafızalarımızda ve kalplerimizde de hep bu özellikleriyle kalacak.

Bu ölüm yıldönümünde onu bir kere daha rahmetle anıyorum. Ruhu şadolsun...

 
Toplam blog
: 859
: 979
Kayıt tarihi
: 21.06.06
 
 

Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi ve İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi mezunu, ekonomik..