Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ağustos '06

 
Kategori
Müzik
 

Bodrum'un elegan şarkıcısı: Birsen Tezer

Bodrum'un elegan şarkıcısı: Birsen Tezer
 

Gümüşlük'teki Cafe Limon'da gün batımı seyretmeye gitmiştim. Bilmeyenlere bir kısa bilgi vereyim; Gümüşlük, güneş batışlarının en güzel seyredildiği koylardan. Cafe Limon'un yeri ve ambiansı da duruma çok uygun... Neyse, güneş kızıl tonlarında oynaştıktan sonra iyice görünmez oldu. Gökyüzü yavaştan gece giysisini giyindi, yıldızlar kendini gösterdi. Limon'un mumları yandı, ortam fena halde romantik anlayacağınız...

Gitmek üzere kalktığım sırada, mekan sahibi "keşke gitmeseniz, bu akşam Birsen Tezer söyleyecek" dedi. İsim sanki tanıdık, ama çıkaramadım. "Kimdi" diye de soramadım. Öyle bir şey geldi içime, yerime geri döndüm ve Birsen Tezer'i beklemeye başladım.

İyi ki beklemişim. O nasıl bir ses, o nasıl güçlü ama bağırmayan bir yorum. Türk Sanat Müziği, caz, latin, pop; ne ararsanız Birsen Hanım'ın repertuvarında mevcut. Hep sevdiği şarkıları söylediği belli. Bülent Ortaçgil şarkıları, İspanyolcalar, İtalyancalar... Öncelikle kendisi eğleniyor, öncelikle kendisi hisleniyor. Sonra eline kanununu alıp, başlıyor çalmaya. Ondan yayılan mutluluk dalgaları da seyircileri birer birer içine çekiyor.

Şahane bir müzik ziyafeti çekiyor Birsen Tezer. Sadece bir gitarist, bir Birsen; bir de çok doğru yerlerde salladığı karakaslar ve birkaç şarkılık çaldığı kanunu var. O kadar.

Bağırtı yok, "eller havaya" yok...

Bir de nasıl mütevazı ve saygılı, anlatamam. Program bitince seyircilere teşekkür edip hafif sohbet ediyor. Anlıyorum ki o zaten Bodrum'un starı. Eşi Kedi'nin sahibiymiş, kendisi yirmi yıla yakın zamandır profesyonel müzik yaparmış. Çocuğunu mutlu bir şekilde Bodrum'da büyütmüş, İstanbul çirkefinden uzak kalmışlar ama müzikten kopmamışlar. Her ikisi de, artık iyice zıvanadan çıkmış Bodrum gecelerinde, bizim gibi insanlara müzik yapan yerlerde işlerini sürdürmüşler.

"Birsen Tezer'i kaçırmayın" derim. Sesin, yorumunu, duruşunu çok beğendim ben. Söylediği her şarkı içime işledi. Keşke yakın zamanda gene onu dinlesem, keşke gene Birsen yorumlu Bülent Ortaçgil şarkılarıyla kendimden geçsem...

Teşekkürler Birsen Tezer.

 
Toplam blog
: 18
: 5166
Kayıt tarihi
: 11.05.06
 
 

Benim işim, hikayenizi anlatmak...Mesleğimi soranlara ne diyorum? Gazeteci? Muhabir? Yazar? Televi..