Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Şubat '16

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Bodrum Yöresel Pırasa

Bodrum Yöresel Pırasa
 

Zeytinyağlı Pırasa


Merhaba,
 
Bu yemeği her yapışımda can arkadaşımın kulaklarını çınlatırım. Yazın birlikte Bodrum pazarına çıktığımızda kereviz yapraklarının pırasaya iliştirilip satıldığını görünce çok şaşırmıştım. Pırasa ile birlikteliğini, baskın bir aroması olan kereviz yaprağının pırasayla uyumunu hiç tahmin edememiştim. Pirinçli ve havuçlu pırasanın önüne geçemez diye düşünmüştüm.Fakat akşam yemeğinde yediğimde yanıldığımı aynı gün içinde anladım. O kadar beğendim ki, İstanbul'a döner dönmez Bodrum'un bu yöresel yemeğini derhal pişirmek istedim. Mayhoşluğunu, kereviz yaprağının kokusunu çok sevdik. Şimdilerde diğer klasik tarifi daha ender yapar oldum. Genelde zeytinyağlılara şeker eklenir ama bu tarife sadece limon suyunun katılması da  (şekersiz pişirim) tercih sebebi olmasında etkili elbette.Misafirlerimin de çok beğendiği bir zeytinyağlı tarifi kazandıran Aysın kardeşime binlerce teşekkür ederim.
 
Malzemeler: 1 kg.ince olanlarından( körpe) pırasa, kereviz yaprağı, salça ,limon, zeytinyağı, domates, haşlanmış nohut, tuz.
 
Tarifi:1 kg.pırasa yıkanıp, doğranır, 3-4 dal kereviz yaprağı da bol suda yıkanıp, (kumu çok oluyor, özenle yıkamak gerekiyor)doğranır. Tencerede önce zeytinyağı ile soğan kavrulur. Daha sonra 1 kaşık salça eklenir. Ardından 1 limon suyu, tuz, 1 çay bardağı haşlanmış nohut, 2 adet ufak kesilmiş domates ve doğradığımız sebzeler eklenir. üstünü çok az çıkacak kadar su konup yaklaşık  yarım saat ya da 40 dakika  kadar kısık ateşte düdüklü tencerede pişirilir. İndirdiğinizde pişmiş ama hala suyu varsa kapağı açık olarak ta 5-10 dakikasuyunu çekmesi için  pişirebilirsiniz. Pırasa çabuk pişen bir sebze fakat kereviz sapının sert olmaması lazım. Bu yüzden denemek için ölçüt kereviz sapı olmalı.
 
Genellikle soğuk olarak yenilse de sıcak tercih edenler oluyor. Afiyet olsun.
İnstagram takip için: http://www.instagram.com/gurmedengecme